fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בול 100

לעיריית נצרת עילית יש דרך מקורית להביע הערכה והוקרה לתושביה הוותיקים ביותר, בני המאה. באמצעות רשות הדואר, העירייה מנפיקה בול ברכה אישי לכל תושב שחוגג יומולדת 100 וראש העיר בעצמו מגיע עד לביתו ומעניק לו את הבול. השבוע היה תורה של לילי שרודר
ראש העיר רונן פלוט מעניק לחוגגת 100
ראש העיר רונן פלוט מעניק לחוגגת 100

איזו מתנה מעניקים לתושב החוגג יומולדת עגול 100? עיריית נצרת עילית מצאה תשורה מקורית, שמביעה את הכבוד וההערכה שהעיר רוחשת לתושביה הוותיקים.

"מאה בול" הוא מיזם ייחודי במסגרתו העירייה מנפיקה ביחד עם רשות הדואר בול ברכה לכל תושב ותושבת החוגגים 100. על הבול מתנוססת תמונתו של התושב ולצידה ברכה ובולים נוספים הנושאים את סמלי העיר והמדינה.

ראש העיר פלוט מעניק לחוגגת 100
ראש העיר פלוט מעניק לחוגגת 100

ביום חמישי שעבר העניק פלוט את בול המאה ללילי שרודר, ניצולת שואה. "לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1918 כל המשפחה עברה לגור ברומניה, בגיל 17 התחלתי לעבוד במפעל דפוס בעיר מגורי, עד פרוץ מלחמת העולם השנייה. עם תחילת מלחמת העולם השנייה השלטון הרומני האנטישמי זרק את כל המשפחה מהבית ופיטר אותי מהעבודה, כך שמצאנו את עצמנו ברחוב, עם אמי החולה וללא שום עזרה מאף אחד. אבי כבר נפטר לפני זה, כך שעברנו תקופה מאוד קשה, ללא מקום מגורים וכמעט ללא אוכל ועם הפחד התמידי שלא ניתפס ולא ניהרג, כפי שקרה עם רוב המשפחה שלנו, שנשלחה לאושוויץ ולא חזרו אף פעם", סיפרה את התלאות שעברה בצעירותה "למזלנו התגברנו על הקשיים ועברנו את התקופה; לאחר מכן התחתנתי והבאתי לעולם את בני היחיד פטר, שהוא הגאווה שלי עד היום. אחרי סיום המלחמה עבדתי כמזכירה ראשית עד פרישתי לגמלאות. פטר, בני סיים את לימודיו באדריכלות ולאחר מזה החלטנו שחיינו בישראל, לכן בשנת 1988 עלינו ארצה, לנצרת עילית, ליד אחותי שכבר עלתה מספר שנים לפנינו. מאז ועד היום מתגוררים בנצרת עילית בגאווה גדולה ובנחת".

לילי הודתה לראש העיר פלוט על המחווה "זה מאוד מרגש ומחמם את הלב".

"התושבים הוותיקים הם המשענת והבסיס עליהם נבנו היסודות של העיר", הסביר ראש העיר רונן פלוט, "הבול הוא דבר סמלי שבא לבטא את ההערכה והכבוד שאנו רוחשים לתושבים שבנו את העירו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות