fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בגלבוע ינציחו את נחצ'ה עם פתיחת שנת הלימודים

בגלבוע אבלים על לכתו של איש הזמר העברי, נחום היימן ז"ל, ויקדישו את יום הלימודים הראשון לזכרו ולמורשתו
נחום הימן. (צילום דוד (דדה) עינב)
נחום הימן. (צילום דוד (דדה) עינב)

נחום (נחצ'ה) היימן המלחין, והיוצר והאיש שכה מזוהה עם הגבעטרון, הלך לעולמו שבוע שעבר והוא בן 82. במועצה האזורית הגלבוע, החליטו לא להתעלם מסמיכות הזמנים ויקדישו את יום הלימודים הראשון (בראשון לספטמבר), למורשתו ופועלו של נחצ'ה.

עובד נור, ראש המועצה אזורית הגלבוע: "ראשו של הגלבוע מורכן בצער. אנו נפרדים מאיש הזמר העברי, שביטא בצורה מבריקה את שירת הגלבוע. היה לנו חשוב להקדיש את יום הלימודים הראשון, לטובת חשיפת תרומתו האדירה לתרבות המקומית, ולגבעטרון בפרט, ולשלל יצירותיו שהם מפס הקול של הזמר הישראלי. בכך נבקש לקיים שליחות להנצחת מורשתו בדברי הימים של התרבות הישראלית".

על פי המתוכנן, במהלך היום הראשון ללימודים, ובכל מערכות החינוך בגלבוע, ישולב במהלך טקסי הפתיחה ובמערכי השיעורים השונים, קטעים ביוגרפים מפועלו ומורשתו של נחום היימן. דרך שיריו ויצירותיו בכוונת הצוות החינוכי להוציא את התלמידים למסע נוסטלגי לימי העליות הראשונות, כיבוש העבודה והגנה על העמק, ואל המיית הלב של ארץ ישראל במהלך העשורים הראשונים לקיומה. כמצופה, במהלך הטקסים יושרו ויוקראו שיריו, והתלמידים, ייחשפו ולו במעט, לפעילותו במהלך שנותיו בגלבוע.

נחום הימן. (צילום דוד (דדה) עינב)
נחום הימן. (צילום דוד (דדה) עינב)

נחום היימן, מגדולי המלחינים בזמר העברי בישראל, הלחין למעלה מאלף שירים שרבים מהם, הפכו לנכסי צאן ברזל. פרק משמעותי בפעילות המוזיקאלית נזקפת לתקופת היותו חבר קיבוץ בית אלפא שם הלחין ממיטב שירי העמק. לאחר שנפצע בשירות צבאי נשלח ללימודים מטעם בית אלפא, במדרשה למורים למוזיקה. עם סיום לימודיו חזר לגלבוע ועבד כמורה למוזיקה במערכת החינוך המקומית. במקביל הקים גופי ביצוע רבים שזכו במרוצת השנים בהוקרה כחמישיית גלבוע, וחמישייה כלית. ב-1961 החל לעבוד עם הגבעטרון, ומשם כבר נכתבה ההיסטוריה והוצבו אבני הדרך בפס הקול של הזמר העברי. נחצ'ה יזם את הוצאת התקליטים הראשונים של הלהקה, והוא ללא ספק מבין הבולטים בהפיכת הגבעטרון ממקהלה קיבוצית, למקהלה מוזיקלית מקצועית ומפורסמת.

במועצה אזורית הגלבוע ציינו כי זהו צעד ראשון בהנצת מורשתו של נחצ'ה, וכי יש בכוונתם להשתלב במפעלי ההנצחה הארציים, שבוודאי עוד יוקמו לזכרו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות