fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אסור שהדיון על החקלאות יהיה רק בהיבט הכלכלי"

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, התארח היום במועצה האזורית גלבוע. "אין הגיון כלכלי בחקלאות בהתיישבות ובכל זאת חשוב לנו שתתקיים", אמר
אדלשטיין בגלבוע (צילום דוברות המועצה)
אדלשטיין בגלבוע (צילום דוברות המועצה)

חקלאות וחינוך עמדו היום (ה'), במרכז ביקורו של יו"ר הכנסת, חה"כ יולי אדלשטין, שהתארח במוא"ז הגלבוע, כאורחו של ראש המועצה. הביקור התחיל בבית הספר החקלאי ניר-העמק בו נחשף יו"ר הכנסת, לעשייה הפדגוגית הענפה והמצטיינת, ולפעילות החקלאית של התלמידים ובכלל זה פעילותם ברפת ובגידולי השדה המקומיים. יו"ר הכנסת הביע גם התעניינות בתכניות ביה"ס לקליטת עולים חדשים, ויישום תכנית "מתחברים לכנסת" החושפת את הפעילות הפרלמנטרית בישראל.
עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: "בחרנו להקדיש את הזמן הקצר של יו"ר הכנסת אצלנו לשני נושאים העומדים בראש סדר העדיפויות בגלבוע: המעשה החינוכי והחקלאות. בביה"ס ניר-העמק, הם שזורים יחדיו באופן מושלם- עשייה חינוכית מובילה, לצד חינוך לערכי החקלאות כאהבת האדמה וקידום התועלות הסביבתיות של החקלאות במרחב הכפרי".

 אדלשטיין בגלבוע (צילום דוברות המועצה)
אדלשטיין בגלבוע (צילום דוברות המועצה)

המשך ביקורו של אדלשטיין התקיים במשק של החקלאי שגיא כהן ממושב פרזון, שם פגש עוד כ-30 מחקלאי הגלבוע. יו"ר הכנסת מגלה הבנה למצוקת החקלאים ואף עזר בבלימת רפורמות כוחניות במסגרת חוק ההסדרים. חקלאי הגלבוע תיארו קשיים העולים עקב המיסוי הגבוה, פערי התיווך הלא סבירים ובעיות העולות ממחסור בגוף אחד העוסק בשיווק התוצרת. החקלאים דיברו מדם ליבם ותיארו את התחושות הקשות שלהם ביחס המדינה לפעילותם. בין השאר דיברו על "הפרת חוזה" בין המדינה לחקלאים, כאשר מאז קום המדינה הייתה החקלאות כלי יצור מרכזי עבור אזרחים שחיו ושמרו על ההתיישבות באזורים הכי מרוחקים בארץ, ואילו היום היחס הוא מחפיר וציני.
"אין שום הגיון כלכלי בקיום ישוב קטן על הגבול, ובכל זאת חשוב לנו שהוא יהיה שם", אמר יו"ר הכנסת. "ואין הגיון כלכלי בחקלאות בהתיישבות ובכל זאת חשוב לנו שתתקיים, כי בלי התיישבות וחקלאות אין לנו זכות קיום למדינה. אבסורד לבחון את החקלאות בהיבט צר, ואסור שהדיון על החקלאות יהיה רק בהיבט הכלכלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות