fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך ירד חוב הארנונה מ- 2 מיליון שקל ל-220 אלף שקל בלבד?

ראש העיר נצרת עילית לשעבר, שמעון גפסו, העניק בשנת 2012 הנחה פגומה מארנונה למלון בעיר, כך קבעבית המשפט העליון. גפסו בתגובה: "נכתב כי הנושא כפוף לאישור משרד הפנים. היינו ביחד אצל הממונה על המחוז והוא לא אישר את ההנחה, לכן מבחינתי ההנחה אינה בתוקף. הכל מגובה במסמכים".
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראש העיר נצרת עילית לשעבר, שמעון גפסו, העניק בשנת 2012 הנחה פגומה מארנונה למלון פלאזה (היום חוויה) בעיר, כך קבע באמצע השבוע בית המשפט העליון.

שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

חברת עמיחי מלונות היא בעלת מלון פלאזה בעיר. בשנת 2012 נחתם הסכם בינה לבין גפסו, בשמה של העירייה, ולפיו חוב הארנונה שלה יעמוד על 220,000 שקל בלבד, לאחר שהחברה טענה שהיא זכאית להנחה בעקבות המשבר בתיירות בשנים 2003-2002 בשל האינתיפאדה.

בספטמבר 2014 דרשה העירייה מעמיחי מלונות לשלם 2 מיליון שקל בגין חוב הארנונה. החברה טענה שהדרישה נוגדת את ההסכם אליו הגיעה עם גפסו, אך בית המשפט המחוזי בנצרת קבע שההסכם היה חסר תוקף. בהסכם עצמו הודגש, כי הוא מותנה באישורו של שר הפנים – ואישור זה לא התקבל, אולי משום שהעירייה מעולם לא ביקשה אותו ואולי מטעמים אחרים.

שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את ערעורה של החברה. הוא מציין, שמשרד הפנים לא אישר את ההסכם.. עם זאת, מאחר שבכל זאת מדובר בהסכם שנעשה בהסכמת מי שהייתה מנהלת אגף הכנסות וגבייה, הפחית עמית את הריבית שתשלם החברה, והיא תעמוד על ריבית משפטית במקום ריבית עונשית.

יש לציין כי היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד אולגה גורדון, הייתה זו שהוציאה למלון את דרישת התשלום המעודכנת. עוד יצוין כי גזבר העיריה באותם ימים, עופר לוי, כלל לא אישר את ההסכם עם עמית מלונות.

שמעון גפסו אמר בתגובה: "ההנחה ניתנה על השנים 2002-2003 על ידי מנחם אריאב. כמו כן באותה ישיבה נכתב כי הנושא כפוף לאישור משרד הפנים. היינו ביחד אצל הממונה על המחוז והוא לא אישר את ההנחה, לכן מבחינתי ההנחה אינה בתוקף. הכל מגובה במסמכים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות