fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם ברעננה: אושרה תוכנית ראשונה לפינוי בינוי במסגרת תמ"א 38

סגן ראש העיר: "זהו מסלול יעיל לעקוף את הביורוקרטיה שמאפיינת פרויקטים לפינוי בינוי"
אילוסטרציה: פאנתרמדיה

בעיריית רעננה אושרו על ידי הועדה המקומית למעלה מ-62 בקשות למימוש תמ"א 38 במתכונת הרגילה,
משמע תוספת קומות לבניין קיים ללא הריסתו. היתרון בהליך כזה של הריסה ובניה מחדש הוא בכך שמדובר
למעשה בסוג של "פינוי בינוי" בהליך רישוי בלבד ברמה העירונית המקומית. זאת ללא צורך בהכנת תכנית (תב"ע) אשר לוקחת שנים של דיונים במוסדות התכנון השונים  ונדרשת לאישורי משרדי ממשלה ואף מליאת הממשלה.

תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה חסכה למעשה שנים של אי ודאות תכנונית ואפשרה ליזמים ולרשויות המקומיות לקדם ולאשר בהליך מקוצר יחסית בקשה שבדרך כלל אורכת שנים עד אישורה (אם בכלל).

סגן ומ"מ ראש העיר רעננה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה איתן גינזבורג אומר בתגובה, "זהו מסלול עוקף ביורוקרטיה אשר מאפשר לנו לאשר תוכניות משמעותיות בפרק זמן קצר יחסית. במקרה זה התוכנית אושרה בתוך פחות משנה מאז שהוגשה הבקשה".

מנכ"ל החברה לחיזוק מבנים בישראל, יוסי חסון, שמשרדיה יושבים ברעננה ופעיל במיוחד באזור השרון וגוש דן אמר בתגובה, "תמ"א 2/38 היא אומנם תחליף נאות לפינוי בינוי במקרים רבים, אולם עד כה לצערי אושרו מעט מאוד תוכניות כאלה. הסיבה העיקרית לכך, מדגיש חסון, הינו המיסוי הכבד המוטל על היזמים במסגרת זו והופך את התמ"א 38 /2 ללא כדאית כלכלית ברוב המקרים. במידה והממשלה תקדם תיקון במיסוי אני צופה שאכן תמ"א מסוג זה תוכל לקצר הליכים ביורוקרטים ולהפוך במקרה של תבע"ות נקודתית. אני מברך את עיריית רעננה על אישור זה, וקורא לעיריות נוספות ולציבור הרחב של הרוכשים לפעול למען הקלות ליזמים שיביאו לבניית אלפי יחידות דיור נוספות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות