fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איך הבחירות ישפיעו על שוק הנדל"ן?

תחילת שנת 2012 עמדה בסימן 'השנה שלאחר המחאה החברתית' שמזמן נשכחה, וכיום, שנת 2013 מתחילה בסימן תקופת בחירות שאספה אליה חלק ממובילי אותה המחאה, המקווים ליישם את שאיפותיהם מהקיץ הקודם. בינתיים, יזמים בוחרים לבנות פרויקטים בקרקעות שבבעלותם באופן זהיר ומדוד
חזית הים הדרומית (הדמיה: אדריכל עמוס ברנדייס)
מנכ"ל רשף כנסים עליזה כהן (צילום: יח"צ)

"שנת 2012 שמרה על יציבות במחירי הנדל"ן ואף על עלייה בחלק מהאזורים. השנה התחילה בהצהרות האוצר לפתרון מצוקת הדיור ועצירת העלייה במחירי הנדל"ן שנמשכה כבר למעלה משלוש שנים. למרות רצונות האוצר וניסיונותיו בדרכים רבות כגון הגבלת אחוזי מימון המשכנתא, תקנות מס וכו', עדיין, שוק הנדל"ן נמצא בעודף ביקושים שאינו משאיר סיכוי לשינוי המגמה גם בשנת 2013", כך מסבירה היום (ראשון) מנכ"ל רשף נכסים עליזה כהן.

כהן מסבירה כי תחילת שנת 2012 עמדה בסימן 'השנה שלאחר המחאה החברתית' שמזמן נשכחה, וכיום, שנת 2013 מתחילה בסימן תקופת בחירות שאספה אליה חלק ממובילי אותה המחאה, המקווים ליישם את שאיפותיהם מהקיץ הקודם. וכי ייתכן וצעדים לפתרונות ארוכי טווח יחלו בשנת 2013 לאור הכנסת החדשה שתתגבש מתוך אג'נדה חברתית חדשה. אבל, בשוק הנדל"ן בו מושפעים המחירים בראש ובראשונה מכמות הביקושים ביחס להיצע, יצירת היצע חדש הוא עניין של שנים ולכן, את התוצאה לא נראה בטווח המיידי.

"בינתיים, יזמים בוחרים לבנות פרויקטים בקרקעות שבבעלותם באופן זהיר ומדוד, תוך בדיקה מתמדת מול הבנקים והתאמה לגזרות החדשות הנולדות מידי יום. בכל פעם שיש גזירות חדשות, הן מקפיאות באופן זמני לחודש-חודשיים את קבלת ההחלטה של הקונים הפוטנציאלים, אבל מהר מאוד מצליח ציבור הקונים לייצר דרכים עוקפות וממשיך לרכוש נדלן, גם למגורים וגם להשקעה", מסבירה כהן.

"תקנת המס של משרד האוצר המעניקה פטור ממס למכירת דירה שנייה, גרמה למומחי נדל"ן רבים לנבא כי לקראת שנת 2013 יוצף שוק הדירות במשקיעים שיוציאו את דירתם השנייה למכירה.
להפתעתנו, לא רק שהנבואה הזו לא התגשמה אלא שמשקיעים רבים מכרו את דירתם השנייה ובהון העצמי רכשו שתי דירות חדשות ממונפות אשר יהוו עבורם דירות השקעה חדשות. זה אומר שלמרות הכול, הציבור רואה בנדל"ן השקעה אלטרנטיבית טובה מאוד".

כהן צופה כי שנת 2013 תתאפיין במתינות בכמות התחלות הבנייה בקרקע פרטית ובפרויקטים של מנהל מקרקעי ישראל, זאת בשל הקפדה יתרה של הבנקים המלווים. יזמים שיבחרו למכור כמות דירות גדולה בפרויקט ישתמשו במועדוני הצרכנות כפלטפורמה למכירה כמותית בתמורה להנחה, שיטה שהוכיחה את עצמה כאפקטיבית ביותר.

"כיום, יותר יזמים בוחרים למכור עשרות דירות במבצע לגופים מאורגנים מאשר להשקיע בפרסום ושיווק לבודדים. פעילות המועדונים חזרה בשנת 2012 לאחר המחאה החברתית ותמשיך במלוא הכוח ב-2013 כתחליף משודרג לקבוצות הרכישה", היא מסכמת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות