fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: טפלו במטרדי הריח בשכונת נווה גנים ולא, נפגש בבית המשפט

בצעד נדיר החליטה עיריית קריית מוצקין לצאת למלחמה חזיתית מול המשרד להגנת הסביבה ולדרוש ממנו לפעול בכל האמצעים לסילוק מטרדי הריח, לפני הגשת תביעה לבית משפט נגד המשרד להגנת הסביבה.

בכדי להוכיח את רצינות כוונותיה שכרה העירייה את משרד עורכי הדין "אטיאס פרוכטר ושות" בכדי לגבש פנייה "התראה לפני נקיטת הליכים" נגד המשרד להגנת הסביבה. "הגיע העת להסיר את הכפפות מול המשרד להגנת הסביבה בנושא מטרדי הריח בצפון העיר" הודיע השבוע ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, "משנוכחתי לדעת שהמשרד לא פועל כמצופה ממנו העברתי החלטה במועצת העיר להתקשר עם עורך הדין פרוכטר ולתבוע את המשרד כדי שיתחיל לבצע את עבודתו באופן מיידי".

במכתב ההתראה שממוען את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנצינגר, נטעו כי בעירייה מתקבלות כמעט מדי יום תלונות של תושבים בגין מפגעי ריח חמורים המורגשים בעיקר בשכונה הצפונית, נווה גנים, שכוללים ריחות אשפה, שריפה וכימיקלים. "מפגעי ריח אלו גורמים למטרדים, לאי נוחות, ולנזקים ניכרים לתושבי קריית מוצקין, למבקרים בה כמו גם לעירייה עצמה" נטען במכתב ההתראה.

לנוכח העובדה שמטרדי הריח אינם פוסקים, החליטה העירייה להשקיע מאמצים ומשאבים בכדי לאתר את מקורם והיא שכרה את שירותיה של חברת "גלית" ששלחה צוות של מריחים שפועלים על פי הוראות המשרד להגנת הסביבה, על מנת לאתר את מקור הריחות. הדו"ח של החברה מצורף למכתב ההתראה שבו נכתב כי נמצאו שני מקורות עיקריים למפגעי הריח: שריפת אשפה פיראטית בתחומי המועצה המקומית אעבלין ומפעל קומפוסט 2000.

"הרינו לדרוש כי תפעילו לאלתר את מלוא הסמכויות הנתונות לכם על מנת למנוע את הישנותם של מפגעי הריח" נכתב במכתב ההתראה "בכדי שיהא ביכולתם של תושבי קריית מוצקין לחיות חייהם בצורה ראויה, מבלי שתפגענה זכויותיהם הבסיסיות ביותר למגורים נקיים ממפגעי ריח". במידה ולא יעשה כך, תפנה העירייה לערכאות משפטיות.

יצוין כי לפני כשבועיים סוכם על הצבת תחנת ניטור אוויר בשכונת נווה גנים והרחבת הפרמטרים שהיא תבדוק, לאחר סיור שערכו בשכונה צורי ואנשי איגוד ערים חיפה להגנת הסביבה, בראשות הד"ר אלה ברלין, מרכזת משאבי אוויר באיגוד.

מהמשרד להגנת הסביבה לא נמסרה תגובה עד רגע כתיבת שורות אלו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות