fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין היא העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים

לרגל יום העסקים הקטנים והבינוניים שהתקיים השבוע בכנסת, פרסם משרד הכלכלה את  מדד doing business  של הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה. המדד מדרג את קרית מוצקין כעיר הידידותית ביותר לעסקים הקטנים, ואחריה מודיעין ורמת השרון. בני ברק חותמת את הרשימה במקום ה-50.

מדד doing business  מדרג את  50 הרשויות עם מספר העסקים הגבוה ביותר, לפי מידת הידידותיות שלהן לעסקים קטנים. המדד משמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן היא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים אחידים הנמדדים באופן אובייקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים תחת סמכותה. המדד הוא גם כלי לעסקים שיכולים לדעת מיהי הרשות הידידותית ביותר עבור עסקים קטנים, ולקבל החלטות בהתאם.

הדירוג התבצע על פי שלושה פרמטרים: 1. סקר שביעות רצון בקרב 3,000 עסקים, 2. מדד סיבסוד ארנונה 3. נגישות למידע באתר האינטרנט. הסקר בדק את מידת שביעות הרצון של העסקים מאיכות תהליך רישוי העסק, רמת השירות והנגישות של הרשויות לעסקים, איכות ההסדרה והאכיפה, קלות ביצוע התשלומים כמו ארנונה, וחוות דעת כללית של העסקים את הרשויות.
את מידת הנגישות של המידע, בדקנו באמצעות ניתוח אתר האינטרנט, ובחינת היקף המידע שקיים בו והאפשרויות לבצע פעולות מקוונות.

מדד סבסוד ארנונה, מבוסס על נוסחה המשקללת את היחס בין תעריף הארנונה העסקית לבין תעריף ארנונת המגורים, ואת היחס של תעריף הארנונה העסקית של הרשות לעומת תעריף הארנונה העסקית הממוצעת בארץ. באופן זה ביקשה הנוסחה לבחון הן את מידת הסבסוד של ארנונת המגורים על ידי ארנונה עסקית והן את הגובה היחסי של הארנונה העסקית. ההנחה הייתה כי העסקים ברשות מסבסדים את רמת השירותים לתושב, וזאת משום שלארנונה עסקית תעריפים גבוהים מתעריפי הארנונה ה"ביתית" בשעה שעסקים נהנים פחות משירותיה של הרשות המקומית בעיקר שירותי רווחה וחינוך אשר מהווים נתח משמעותי בתקציב הכולל של הרשות.

כל אחד מהפרמטרים שהוצגו דורגו בנפרד כך שלכל רשות יש שלושה דירוגים נפרדים עבור שביעות הרצון, נגישות המידע וסבסוד הארנונה. על סמך שלושת הדירוגים נבנה דירוג סופי אשר בו כל אחד משלושת הדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו, באופן הבא: שביעות רצון – 60%; סבסוד ארנונה- 30%; ונגישות המידע של אתרי האינטרנט 10%.
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו. לאחרונה קידמנו את חוק הפנסיה לעצמאים שנכנס לתוקף בתחילת השנה, הורדנו מסים, עשינו רפורמה בבנקאות וכן הקמנו קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים. משרדי יפעל כדי שלא תעבור חקיקה שתכביד על העסקים, אלא להיפך שתסייע להם להתפתח ולצמוח"

כאמור הגיעה קרית מוצקין לראשות הטבלה, נהריה הגיעה למקום 11 וקרית ביאליק למקום 12. כרמיאל מקום 19, חיפה במקום ה-21 וקרית אתא במקום ה-23.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות