fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פרויקט חינוכי "חברות וזוגיות ללא אלימות" בקרית אתא

המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית קרית אתא בשיתוף עם מחלקת החינוך החלה בהפעלת תכנית חינוכית חדשה לתלמידי כיתות י"א-י"ב  והוריהם בבתי הספר בעיר, במטרה להתמודד עם מקרי אלימות בתוך מסגרת זוגית, חברתית או משפחתית.

התוכנית מופעלת על ידי מרכז אלמגור הפועל במסגרת מחלקת הרווחה למניעת מקרי אלימות במשפחה על ידי טיפול, תמיכה, ייעוץ וליווי אישי של נשים מוכות. הרחבת התוכנית גם עבור תלמידי בתי הספר נולדה מתוך הרצון ללמד את בני הנוער לזהות "נורות אדומות" בקשרים אותם הם מנהלים ולדעת לשים גבולות כבר בשלב מוקדם.

התוכנית כוללת סדרת הרצאות, מפגשים עם אנשי מקצוע, קבוצה טיפולית להורים וילדים ומפגשי "קפה בוקר" בהם דנים התלמידים והצוות החינוכי בדילמות ובסוגיות בנושא זה, תוך דגש על קיום דיאלוג פתוח והתגברות על חסמים המפריעים בהתנהלות היומיומית.

מהמחלקה לשירותים חברתיים נמסר כי:" במסגרת פעילויות המחלקה למיגור תופעות אלימות במשפחה, הוחלט להרחיב את הפעילות גם לדור הצעיר במטרה להעניק להם כלים לזהות מערכות יחסים אלימות בשלב מוקדם ככל הניתן. צעירים רבים מוצאים עצמם במערכות יחסים הרסניות ולרוב אף אינם מודעים לכך ולכן שיתוף ההורים והצוות החינוכי בתהליך יעודד מעורבות גדולה יותר בחיי התלמידים ויאפשר מתן סיוע, עזרה ויעוץ במידת הצורך. "

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות