fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית עכו תפצה ב-300 אלף שקלים עיוור שנפצע בגלל בור ביוב

לאחר ארבע שנים של התדיינות משפטית זכה עיוור מקרית ים בפיצוי כספי מעיריית עכו. התובע, בשנות הארבעים לחייו, יצא לטייל בבוקר שבת עם חבר בטיילת בעכו. כאשר חלפו השניים בסמוך לתחנת המשטרה בעיר, הוא נתקל בבור ביוב שקוע ונפל וכתוצאה מכך נגרם לו שבר בכתף שהסב לו כאבים עזים והגבלות בתנועה.

בעקבות כך נאלץ לעבור אשפוזים, טיפולים רפואיים ואף ניתוח וקיבוע של כתפו ובשל מצבו אף אושר לו על ידי רופאיו שימוש קבוע בקנביס רפואי, על מנת להקל ולו במעט על הכאב. מפאת מצבו והנכות שנגרמה לו בתאונה, התקשה לבצע פעולות יום יום פשוטות ונזקק לעזרה ברחצה והלבשה. בשל כך, נאלצה אשתו להפסיק את עבודתה על מנת לסעוד אותו ובכך נגרמו למשפחה הפסדים נוספים.
בפניה ראשונית לעיריית עכו זכו בני הזוג להתעלמות ובפניה שנייה נאמר להם כי הוא אינו זכאי לפיצוי מאחר ומדובר במפגע קל, ״כך שייתכן שאלמלא עיוורנו כלל לא היה מועד שם״, נכתב שם. הנפגע, שמצבו הבריאותי כאמור היה בכי רע והוא נזקק לטיפול והשגחה צמודים מצד אישתו, החליט לתבוע באמצעות משרד עו״ד לביא-וולינץ את העירייה, בטענה כי חלה עליה חובת זהירות כלפי כל העושים שימוש בדרכים העירוניות שבתחום שיפוטה ולרבות אנשים הסובלים מליקוי ראיה. ״משהפרה העיריה את חובתה זו כלפי התובע נמצא כי היא התרשלה כלפיו ולכן חבה בפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו״, אמרה עו״ד סיגל לביא אלבז, שליוותה את התביעה.

בתום הליך משפטי פסק בית המשפט כי על עיריית עכו לשלם לתובע פיצוי מלא בגין כל נזקיו בגובה של כ-300 אלף שקלים, הכולל פיצוי עבור הכאבים שנגרמו לו, הפגיעה בתפקוד עקב הנכות, הצורך המוגבר בעזרה, הפסדיה של אשתו וכן הוצאות רפואיות והוצאות עבור טיפולי שיקום.

״חרף העובדה שלא עבד גם קודם לתאונה, ולא נגרמו לתובע עצמו הפסדי שכר כלשהם, שהרי גם לפני התאונה התקיים מקצבאות הביטוח הלאומי, הוא זכה לבסוף לקבל פיצוי בסכום לא מבוטל. המסקנה היא שגם נפגע שלכאורה לא ניזוק מבחינת שכרו בשל תאונה שעבר, זכאי לפיצויים ואף משמעותיים. יש לפעול בנחישות, תוך איסוף והצגת הנתונים הרלוונטיים עבור הנפגע הספציפי על מנת לשכנע את ביהמ"ש לפסוק פיצוי ראוי״, סיכמה עו״ד לביא אלבז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות