fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נכשלו מאמצי ההחייאה: נפטרה הילדה בת הארבע מכרמיאל שטבעה בכנרת

לאחר 24 שעות בהן נאבקו הרופאים על חייה, נפטרה הילדה בת הארבע מכרמיאל שטבעה אתמול (שישי) בחוף שיזף בכנרת.

בני משפחתה הבחינו בהיעדרה של הפעוטה, איתרו אותה באגם ומשו אותה מהמים כשהיא ללא הכרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום וביצעו בילדה פעולות החייאה.

הילדה הובהלה על ידי מד"א לבית החולים זיו בצפת במצב קריטי ללא נשימה ודופק. למרות מאמצים ממושכים, של הצוות הרפואי נפטרה

מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת הסביר ד"ר יורי וינר מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי זיו בצפת הסביר: "הפעוטה הובאה באמצעות  מסוק של מד"א במצב אנוש, לאחר טביעה בחוף ללא שירותי הצלה, כנראה לאחר זמן רב במים, וזמן ממושך מזמן הטביעה ועד שקיבלה טיפול בשטח, עקב המרחק משירותי ההצלה באזור.

"מצבה של הפעוטה היה ללא דופק ,ללא נשימה. נעשו ניסיונות החייאה גם בשטח וגם במסוק, ובהמשך על ידי הצוות הרפואי בחדר הטראומה ובטיפול נמרץ ילדים  אך למרות המאמצים הרבים לצערנו  הפעוטה נפטרה".

עוד הסביר ד"ר וינר כי בעת טביעה, מתמלאות הריאות במים ונוצר מצב של חוסר חמצון ואוורור הגורמים לכשל נשימתי.

מהמשטרה נמסר כי חוף שיזף רותם אינו מוכרז לרחצה ואין בו עמדת מציל. בעקבות האירוע שבה ומזכירה משטרת ישראל לציבור המבלים מספר כללי בטיחות באזור חופי הכנרת: יש להיכנס למים רק בחופים המוכרזים המעניקים שירותי הצלה. אין להשאיר תינוקות, ילדים וצעירים ללא השגחה ליד כל מקור של מים, רוב הטביעות מתרחשות בשקט ובמהירות בנתק הקצר שבו אין השגחה

במידה ונכנסים לכנרת או לכל מקור מים אחר, רצוי להשאיר מישהו על החוף שיוכל להזעיק באופן מידי את כוחות המשטרה במידה של היסחפות או כל מצוקה אחרת. ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בליווי אדם נוסף אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות. אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות