fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יאוחדו צווי הארנונה בין בנימינה וגבעת עדה

מליאת המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה אישרה השבוע את השלב השני באיחוד צווי הארנונה של שתי המושבות טרם האיחוד. מדובר בפעימה שנייה אשר מיועדת להתבצע בשנת 2017. מטרתה היא לסגור את הפערים בתעריפים למגורים ולקדם את השוואת התעריפים בתעריפי הארנונה שאינה למגורים באופן מהותי. זאת במידה ובקשת המועצה בנושא תאושר במלואה ע"י משרדי הממשלה. כידוע, בקשה דומה אושרה במלואה על-ידי הממשלה עבור שנת 2016.

השוואת תעריפי הארנונה בין שתי המושבות היא תהליך שהיה אמור להתבצע עם איחוד המושבות למועצה אחת. למרות איחוד הרשויות לרשות מאוחדת חדשה לא אוחדו צווי הארנונה ולמרבה הצער גם חוקים אחרים. תהליך האיחוד המתבצע כעת הוא תהליך ארוך ומורכב, הכולל השוואת תעריפים ואיחוד שיטת מדידה וחישוב. הפעימה הנוכחית, שאושרה כאמור השבוע במליאת המועצה, מטפלת כעת בתעריפים, כאשר שלב הטיפול בשיטת החישוב מתוכנן להתבצע במהלך השנה הקרובה.

חשוב לציין שמהלך איחוד הצווים מתבצע ע"י התאמה של התעריפים בגבעת עדה לתעריפי בנימינה, משני טעמים: האחד, תעריפי המגורים והעסקים בבנימינה טרם האיחוד היו ועדיין גבוהים יותר;  והשני, המועצה הינה רשות גרעונית ולכן אין אפשרות אחרת לבצע זאת ולסגור את הפערים הקיימים בין המושבות, פערים היוצרים תחושת אפליה במגזרים מסוימים.

מעבר למתבקש מתוקף האיחוד בין המושבות,חשוב לציין שקיימות גם השפעות למדיניות הממשלה, ככל שהיא קשורה לפעילות הרשויות המקומיות. על-פי מדיניות זו מוטלת עוד ועוד משימות בעלות משמעות תקציבית על הרשויות המקומיות בגין מתן השירותים לתושבים. המדובר בשירותים שבעבר המדינה סבסדה או תמכה באופן חלקי ע"י משרדי הממשלה. השפעות אלו ניכרות בין היתר במשק החינוך, בתוספת תקנים ייעודיים שממומנים באופן חלקי ועוד. כפועל יוצא מכך, הרשויות – ובכללן מועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה – המבקשות לספק לתושביהן שירותים מקיפים ואיכותיים, מוצאות עצמן בהיעדר תמיכה ממשלתית וגירעונות עבר תחת נטל כספי כבד. בהקשר זה, המועצה נדרשת כיום למקורות נוספים בסכומים עצומים על מנת לתחזק ולבצע את השירותים הקיימים ברמה הנדרשת כיום על ידי התושבים. השתייכותה של אוכלוסיית המועצה לרמה סוציו-אקונומית גבוהה (רמה 8), משפיעה באופן אוטומטי על השתתפות מאוד נמוכה מצד המדינה, שממילא רק הולכת ופוחתת.

על רקע הדברים, במהלך השנים הצטבר גרעון בקופת המועצה, שעמד נכון לשנה קודמת על למעלה מ-20 מיליון שקלים. המועצה, בתמיכת משרד הפנים, נכנסה לתכנית התייעלות, הכוללת מספר אבני דרך. אחת מהמרכזיות שבהן היא הטיפול בצווי הארנונה של המושבות. נציגי חברי ההנהלה הנבחרת ביקשו להקל על התושבים ולפרוס את עדכון התעריפים על פני יותר משנה אחת. בהתאם, המליאה החליטה כי העדכון והתאמת תעריפי הארנונה למגורים המהותיים יתבצעו בשתי פעימות, במשך שנתיים. בכך באה המועצה לקראת התושבים שלגביהם תקף עדכון התעריפים, לצורך השוואה סופית של התעריפים בסיווגים השונים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות