fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ גרמן: "אין להרחיב אף אחד מהמפעלים המזהמים בחיפה"

"בשלב הראשון חייב וצריך לעצור את ההתפתחות וההתרחבות של המפעלים במפרץ ובמקביל להביא את המחקר האפידימיולוגי לידיעת הציבור" אמרה שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), בכינוס הראשון של וועדת המשנה למפרץ חיפה שהתקיים  היום בכנסת. לדבריה, "אין להרחיב אף אחד מהמפעלים המזהמים וצריך להכין תוכנית מסודרת שתסלק חלק מהמפעלים הקיימים".
 

ח"כ גרמן הוסיפה כי מסקנות הדו"ח האפידימיולוגי צריכות לעבור גם דרך מומחה מטעם הכנסת: "עלינו כחברי כנסת, המבקרים את פעילות הממשלה, לקבל את הדו"ח האפידימיולוגי לעיוננו ולהעבירו למומחה מטעם הכנסת, אובייקטיבי, שיוכל להגיש את מסקנותיו ללא תלות, ולא להסתמך על החוו"ד של המשרד לאיכות הסביבה לבדו. כתת וועדה שתפקידה לטפל בנושא, אנו מחוייבים לטיפול בנושא הזיהום במפרץ ועל כן, עלינו לקיים דיון בהקדם על מפת הסרטן במפרץ, שלעת עתה לא נקבע דיון בכנסת, חרף בקשותינו".

מ"מ ראש העיר חיפה, חדוה אלמוג שהשתתפה הבוקר בדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה קראה לוועדה לפעול ככל שהיא יכולה ולדרוש מהמדינה להקפיא כל אישור להגדלת הפעילות הפטרוכימית במפרץ חיפה ולמנוע הגדלתם או כניסתם של אלמנטים נוספים מזהמים אשר יש בהם זיקוק, אחסון או שינוע דלקים וחומרים מסוכנים אחרים, לפעול ללא לאות להמשך המחקר והבדיקה אשר יביאו לחשיפת האמת הנוגעת לסכנות המאיימות על בריאותם של תושבי האזור, להגביר את הניטור והפיקוח על המפעלים ולקבוע היתר לסך הפליטות מבתי הזיקוק בחיפה, במסגרת תכנית רב שנתית לירידה קבועה בפליטות וצמצומן, לזרז סילוקם של גורמים מסוכנים כגון מיכל האמוניה וחוות המיכלים ולתקצב פעולות המדינה לניקוי הקרקעות ונזקי העבר ולא לאשר כל פיתוח במתחם בתי הזיקוק עוד טרם ניתן מענה של ממש לסוגיות שהוזכרו לעיל.

אלמוג הדגישה כי עוד קודם לכן יש לדרוש מהמועצה הארצית לתכנון ובניה לבטל את ההחלטה האומללה של ועדת הערר להרחיב את בתי הזיקוק לפני שהושלם המחקר המתבצע  בימים אלה ואמור לחשוף את הקשר בין המפעלים הפטרוכימיים ורמת התחלואה באזור חיפה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות