fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הארכיון של קרית ים ייקרא על שם אלי ויזל

מועצת העיר קריית ים אישרה בשבוע שעבר, פה אחד, את המלצתו של ראש העיר דוד אבן צור להנצחת שמו של חתן פרס נובל לשלום, אלי ויזל בשמו של הארכיון העירוני ההולך ומוקם בימים אלה בעיר.

בהחלטה ציינה מועצת העיר כי אלי ויזל אשר הלך לפני כשבועיים לעולמו, היה ניצול שואה אשר נולד בעיר סיגט שברומניה אשר עמה יש לקריית ים ברית ערים תאומות. . הוא נחשב לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם נושא השואה ובשנת 1986 אף הוענק לו פרס נובל לשלום על פועלו בוועדה הנשיאותית לזכר השואה והוא אף זכה לכינוי – "המצפון של העולם" בידי הנשיא אובמה.

לאור כל זאת ובמיוחד לאור העובדה שקריית ים היא אחת הערים שבה מתגוררים מספר ניצולי השואה הרב ביותר בארץ הנאמד ביותר מ 2000 ניצולים וכן מאות וטרנים, ותיקי הלוחמים במלחמת העולם השנייה בצבא בעלות הברית, הוחלט במועצת העיר לאמץ את המלצת ראש העיר להנציח את שמו של ויזל באחד ממרכזי המידע והתרבות החשובים ההולכים ומוקמים בעיר. ראש העיר, דוד אבן צור, ציין בתום הישיבה כי הוא רואה בכך תעודה של כבוד לעיר והערכה גדולה לסופר ואיש החינוך אלי ויזל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות