fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט העליון: פדידה לא יהיה חבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות

לאחר חודשים ארוכים של מאבק משפטי בין ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, לחבר מועצת העיר, יוסי פדידה, סביב מינויו של פדידה כחבר בוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות, הגיעה הסאגה לסיומה בבית המשפט העליון ופדידה לא יהיה חבר בוועדה.

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קריות משותפת לקריית ביאליק, קריית מוצקין וקריית ים ובה מתקבלות ההחלטות והאישורים הנוגעים לכל ענייני הנדל"ן ברשויות הללו. מטבע הדברים, כוחה של הוועדה ברמה המקומית הוא חזק מאוד. חבריה חשופים לכל המתרחש ברשויות הללו, ביכולתם לאשר או להתנגד לכל עניין נדלני וגם יזמים וקבלנים מעדיפים לשמור עם חברי הוועדה על יחסים טובים. על פי החוק, כל רשות מקומית חייבת למנות חבר מטעם האופוזיציה העירונית כחבר בוועדה שאמור לשמש מעין חומת מגן מפני מקורבים ובעלי אינטרסים.

לפני כמה חודשים פרש חבר האופוזיציה העירונית במועצת העיר קריית מוצקין, אבי רוטמן, מתפקידו כחבר בוועדה ומועצת העיר נדרשה למצוא לו מחליף. המועמד היחיד מטעם האופוזיציה היה יוסי פדידה אולם מינויו נתקל בהתנגדות עזה ביותר של צורי ובטענה של שני כתבי אישום שתלויים נגד פדידה בוועדה לתכנון ובנייה ומועצת העיר סירבה למנותו. פדידה עתר לבית המשפט המחוזי בחיפה שהחליט כי יש למנות את פדידה לחבר בוועדה ומועצת העיר צריכה לאשר את המינוי.

לאחר החלטת בית המשפט המחוזי הגישה העירייה, באמצעות השופט לשעבר עו"ד פרופסור דן ביין, ערעור על פסק הדין בדרישה לבטלו בטענה של טעויות מהותיות. העירייה התחייבה כי לזכות האופוזיציה העירונית תעמוד הזכות בכל עת למנות נציג מטעמה בוועדה ועד מינוי שכזה יהיה המשנה לראש העירייה, יוסי מרקוביץ', חבר בוועדה.

כבר בתחילת הדיון, בסוף השבוע שעבר, בבית המשפט העליון הגיעו הצדדים להסכמה ובית המשפט העליון ביטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי וערעור העירייה התקבל. לפיכך, אושרה ההחלטה המקורית של מועצת העיר שלא למנות את פדידה כחבר בוועדה ולא ניתן צו להוצאות.

על אף סיומו של הפרק המשפטי הנוכחי, הרי שבין צורי לפדידה נמשכת היריבות הפוליטית. "אני מכבד את פסק הדין", אמר פדידה, "צורי הוציא מאות אלפי שקלים רק כדי שלא אהיה בוועדה וזה על חשבון הציבור. הוא יודע למה הוא לא רוצה שאהיה בוועדה". 

פדידה הוסיף: "בישיבות הבאות במועצת העיר אני מתכוון להביא את כל המעשים שבגללם אני וצורי הסתכסכנו ואז יבין הציבור מדוע צורי כל כך אובססיבי להרחיק אותי ממוקדי הביקורת". 

פדידה הבטיח כי ברגע שיגיע לסופו עניין התביעות בוועדה, ישוב ויתמודד על מקום בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

"פדידה צריך להבין שלא כל החלומות מתגשמים" אומר צורי, "פסק הדין של בית המשפט המחוזי לא היה מתקבל על הדעת וההחלטה של בית המשפט העליון מוכיחה שצדקתי לאורך כל הדרך ואני שמח שיש שופטים בירושלים".עוד אומר צורי כי כעת מתכוונת העירייה לדרוש מפדידה את הכספים שחויבה לשלם לו על ידי בית המשפט המחוזי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות