fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

95 אחוזים מהנשאלים בקריות חשים שהאופניים החשמליים מהווים סכנה

קנס לבעל חנות אופניים שהפר את הסגר | צילום: פוטוליה
קנס לבעל חנות אופניים שהפר את הסגר | צילום: פוטוליה

סקר מדגמי שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק ומלגאי תכנית המלגות IMPACT  של FIDF במטרה לברר את תחושתם של הישראלים לגבי רמת הבטיחות בדרכים בישובים מצא כי הציון הממוצע אותו העניקו הנשאלים לתחושת הבטיחות בדרכים הוא 5.4 בסולם של 1-10. בסקר שנערך ב-97 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ, השתתפו 1,560 נשאלים.

בין המקומות בהם נערך הסקר גם קרית אתא וקרית מוצקין. בקרית אתא העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 6 למצב בטיחות הדרכים בעיר. לתחושת הבטיחות בישראל העניקו הנשאלים את הציון הממוצע 6.3.  ו-20 אחוזים מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר. בקרית מוצקין העניקו הנשאלים מקרב התושבים את הציון הממוצע 4.7 למצב בטיחות הדרכים בעיר. ו-25 אחוזים מהנשאלים חושבים שיש צורך בהוספת פסי האטה ברחבי העיר. בשתי הערים 95 אחוזים מהנשאלים השיבו כי האופניים החשמליים מהווים בעיה בטיחותית בעיר.

בכדי לבצע את הסקר, פנו מתנדבי עמותת אור ירוק לעשרות תושבים במקומות מרכזיים בישובים במטרה להבין כיצד הם חשים באשר לבטיחות בדרכים בישוב. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2018 נהרגו בתאונות דרכים בתוך הערים והישובים 135 בני אדם.

מעמותת אור ירוק נמסר: "ראשי הערים והרשויות המקומית צריכים לפעול על מנת להבטיח את הבטיחות בדרכים לתושבים. חייבים לשפר את מצב התשתיות, לתקן כבישים משובשים ומפגעים, לדאוג להתקנת פסי האטה בסביבות בהן ריכוז גבוה של ילדים וקשישים ולשלב חינוך והסברה שיסייעו בהעלאת המודעות לכל שכבות הגיל והאוכלוסייה בישוב. יש להציב את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות, רק כך נוכל להגביר את תחושת הביטחון של התושבים ולצמצם את כמות הנפגעים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות