fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

600 מפגינים נגד אסדת הגז מול ביתו של השר שטייניץ

הפגנה מול ביתו של שר האנרגיה צילום יח"צ
הפגנה מול ביתו של שר האנרגיה צילום יח"צ
הפגנה מול ביתו של שר האנרגיה צילום יח"צ
הפגנה מול ביתו של שר האנרגיה צילום יח"צ

כ- 600 איש מפגינים בשעה זו (מוצ"ש) מול ביתו של שר האנרגיה, התשתיות והמים יובל שטייניץ במבשרת ציון, נגד הצבת אסדת הגז במרחק של כ- 10 ק"מ מול חופי ישראל.

זו ההפגנה השביעית מול ביתו של השר בשבועות האחרונים. בעת ההפגנה נערך טקס הדלקת משואות בשם אישים מרכזיים הקשורים לאסדת לוויתן – כגון יצחק תשובה והשר שטייניץ, בו הם מספרים כיצד הם הטיבו עם ישראל והצילו אותו מהרעלה, בהחלטתם לשנות את מתווה הפיתוח לאסדה צפה בעומק הים .

בשבועות האחרונים החריף המאבק ואלפי תושבים מכל רחבי הארץ כבר הצטרפו לתושבי מישור החוף הנאבקים מזה חודשים למען הזזת האסדה למרחק של 120 ק"מ מהחוף אל מעל מאגר הגז וכמקובל בעולם, במטרה למנוע הרעלה של תושבי מדינת ישראל.
אתמול (שישי) בשעות הבוקר הציבו המפגינים מול ביתו של השר רכב צבוע בצבעי ומסרי המאבק שעל גגו חביות פלסטיק שהפכו להיות סמל המאבק ובתוכו שלד פלסטיק המכונה "קונדי" (על שם הנוזל המסוכן המופרד מהגז הגולמי- קונדנסט).


יוני ספיר, ארגון שומרי הבית: ״במשך שבועות אנו מפגינים מדי מוצאי שבת מול ביתו של השר שטייניץ בדרישה שיציל את עם ישראל מהרעלה ויורה על הזזת האסדה למרחק של 120 ק"מ לעומק הים, כמקובל בעולם כולו. במשך שבועות אנו מבקשים להיפגש עימו אך הוא נשאר ספון בחדרו. השבוע ייפגש השר שטייניץ בנושא עם פרופ׳ יועד צור, ראש תחום האנרגיה בטכניון, כדי לשמוע ממנו אודות הסכנות הצפויות במיקום האסדה קרוב לחוף. מצער ומפתיע שהשר מסרב להיפגש איתנו, למרות שמקיים פגישות עם יועצים חיצוניים בנושא. אם הפגישה ביום שני הקרוב לא תוליד בשורות חיוביות למאבק, המאבק יוחרף לכזה שייחרת בספר דברי הימים של מדינת ישראל״.

המאבק להרחקת אסדת הגז מתנהל בחודשים האחרונים ואלפי תושבי ישראל, יחד עם תושבי מישור החוף, נאבקים במטרה לשנות את תכנית הפיתוח המסוכנת של מאגר לוויתן, בדרישה למקם את אסדת הפקת הגז המזהמת במרחק של 120 ק"מ מהחוף כאסדה צפה, כמקובל בעולם ב- 98% מהמקרים של מאגרים במים עמוקים משנת 2010 ואילך. הקמת האסדה שהינה מתקן פטרוכימי לניקוי הגז הגולמי, כ- 10 ק"מ בלבד מן החוף הישראל כמתוכנן, מהווה סכנה בריאותית עד לסכנת מוות עבור כלל תושבי המדינה ולא רק לתושבי האזור, בשל הסכנות להרעלת מי השתיה המותפלים והדגה וכן לחורבן הים והחופים. זו סכנה בקנה מידה לאומי. מאבק התושבים מתרכז בעיקר מול השר שטייניץ ומשרדו – שכן הוא זה שיכול להורות למועצה הארצית לתכנון ובנייה לעצור את התהליך ולבדוק חלופות למיקום האסדה.

״נמשיך להתקומם ולא נאפשר בשום אופן להרעיל את תושבי ישראל. נמשיך בפעולות המחאה ביתר שאת עד שאסדת הגז תורחק לעומק הים והמאגר יפותח מעל בארות הקידוח, באופן שעדיף מבחינת הפחתת והרחקת כל הסכנות וכפי שמקובל בעולם כולו. אלפי תושבים מכל רחבי הארץ הצטרפו למאבק שלנו. אנו קוראים לכל תושבי ישראל לבוא ולתמוך במאבק הקיומי הזה וכן לחשוף מידע שיסייע לנו בחקירת הסיבות מאחורי הקלעים שהביאו לקירוב האסדה אל החוף באופן חריג ותמוה כל כך. אנו קוראים לשר שטייניץ – כשר האנרגיה, התשתיות והמים – הרחק את האסדה. אל תרעיל את תושבי ישראל. צא ולמד על ההשלכות הבריאותיות והסביבתיות הדרמטיות של אסדות גז בעולם. עשה זאת ממש עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי וייגרם נזק בנפש לתושבי ישראל", הוסיף ספיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות