fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

56 מלגות לוחם הוענקו ע"ש סמ"ר נדב באלוה

מלגות ע"ש נדב באלוה צילום רמי פכט
מלגות ע"ש נדב באלוה צילום רמי פכט

בטקס מרגש שנערך במכללה האקדמית בראודה חולקו המלגות נדב באלוה לוחם סיירת אגוז נפל במלחמת לבנון השנייה בקרב במארון א-ראס,מונצח  זו השנה התשיעית בחלוקת מלגות לסטודנטים וסטודנטיות לוחמים.  נדב נולד והתחנך בכרמיאל סיים את לימודיו במגמת מחשבים והגברה במכטרוניקה במכללת אורט בראודה. לפני תשע שנים שהרעיון קרם עור וגידים חולקו שש מלגות בלבד לסטודנטים מאורט בראודה. השנה בשנת העשור למלחמה חולקו 56 מלגות "נדב" בגימטריה.  56 מלגות אלו מצטרפות לכ-300 שחולקו בשמונה השנים הראשונות. אליפז באלוה אביו של נדב מסביר: "כאשר מביטים על הסטודנטים המקבלים את המלגות, נתן לראות את כל שכבות האוכלוסיה, עולים חדשים, סטודנטים נשואים , דרוזים , סטודנטים בודדים ובכלל כל עם ישראל ממגוון ערים, כולם חיילים קרביים ותומכי/ות לחימה.

מלגות ע"ש נדב באלוה צילום רמי פכט
מלגות ע"ש נדב באלוה צילום רמי פכט

המלגות מחולקות לסטודנטים מהטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, בר אילן ,אוניברסיטת חיפה , מכללת בראודה ומכללת רידמן .שיתוף הפעולה עם המוסדות הנמשך שנים ובמיוחד התמיכה והשיתוף של המכללה האקדמית אורט בראודה  המסייעים בקיום הטקס. בבחירת המלגאים הושם דגש מיוחד על בני כרמיאל הלומדים במוסדות השכלה שונים.

הטקס המרגש נפתח בקטע שירה לאחר מכן בירך נשיא המכללה פרופסור אריה מהרשק שהדגיש את חשיבות השרות הקרבי ואת תמיכת המכללה בסטודנטים המשרתים במילואים. בין מקבלי המלגות השנה נמנה חבר צוות של נדב , אלון בן-דוד, שסיפר איך הוא  הוביל את הצוות כקלע חוד ונהרג בקרב מול מחבלים בכניסה לאחד הבתים.  על הקשר העמוק עם נדב  אמר: " נדב החלטתי לכתוב את המילים ישירות אליך, מן דיאלוג מיוחד שבו אמירות של הצד השני יתגלו עם הזמן. מי היה מאמין שבגיל 30 אעמוד על הבמה לקבלת מלגה לתואר שני על שמך וזכרך, אבל כשחושבים על זה, זה לא כל כך מפתיע שגם לאחר מותך אחיך והוריך ממשיכים את דרכך-הנתינה והגשת העזרה. מתגעגע לצחוקים באימונים ולקיטורים בסגירת שבתות, לצערי אנחנו נאלצים להיפרד שוב מתגעגע המון".

לאחר מכן הצטרפה נטע אחותו של נדב לאלון והציגו את מהלכי הקרב בו נפל נדב ועוד ארבעה לוחמים. ח"כ אלוף מיל. אלעזר שטרן שכיבד בנוכחותו,דיבר על הזיכרון מאותם ימים בהם היה ראש אכ"א בצבא ועל המשמעות של הלחימה והשכול:  "ערב זה של זיכרון הוא גם ערב של תקווה לקבל מלגות. נטע בהסבר שלה מחזירה אותי שנים לאחור, במסע עם המשפחות השכולות אני מגלה את היופי של הארץ הזאת. שאתה מגלה את המשפחה אתה מגלה את הערכים של צה"ל עליהם אנחנו מחנכים. אנו אומרים במותם ציוו לנו את החיים וחלוקת המלגות היא מעין מילוי צוואה של נדב. קחו את המלגה הזאת בזכות מה שאתם ".

אליפז אביו של נדב לא נכח בטקס מאחר ובאותה השעה התקיים טקס ברית מילה של נדב , בנו הבכור של חבר לצוות , אופיר וולף שעובד בשליחות המדינה בוושינגטון. הטקס נחתם בדברי תודה של נציג הסטודנטים מהטכניון בן כרמיאל שסיפר עד כמה מלגה זו מסייעת לסטודנטים להמשיך בלימודי התואר . לסיום העניק יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת בראודה מגן ותואר כבוד לתמי אמו של נדב על העזרה והסיוע לסטודנטים בכל ימות השניה ואף הוסיף בית לכבודה בשיר של ריטה- עד שתעזוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות