fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

50 שנה אחרי: ברמב"ם נחנך מרכז אונקולוגי חדש

הבוקר נחנך המרכז האונקולוגי החדש . מצוקת האשפוז במכון הישן, המשרת אלפים מתושבי הצפון, היא זו שעמדה לנגד עיניו של יוסף פישמן ז"ל, איש עסקים חיפאי שטופל במכון, והחליט לתרום להקמת מבנה חדש, מרווח ומתקדם לרווחת חולי סרטן. פרופ' ביאר: "הסרטן הוא עדיין המחלה הקטלנית ביותר איתה אנו מתמודדים"
המרכז האונקולוגי החדש (צילום: מיקי קורן)
המרכז האונקולוגי החדש (צילום: מיקי קורן)

 

בטקס רב משתתפים, במעמד שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, בשבוע שעבר (יום ה', ה-30.6) המרכז האונקולוגי החדש ע"ש  יוסף פישמן בקריה הרפואית רמב"ם. במעמד הטקס, התייחס בין היתר השר ליצמן לנושא קידום אורח חיים בריא,  ועשה הקבלה  בין הפעילות שלו לקידום תזונה נכונה ובין המלחמה בעישון.

המרכז האונקולוגי החדש (צילום: מיקי קורן)
המרכז האונקולוגי החדש (צילום: מיקי קורן)
חדר אשפוז מחלקת כימותרפיה -_צילום: נתנאל אייזיק)
חדר אשפוז מחלקת כימותרפיה (צילום: נתנאל אייזיק)
קביעת המזוזה. השר ליצמן (צילום נתנאל אייזיק)
קביעת המזוזה. השר ליצמן (צילום נתנאל אייזיק)

מנהל רמב״ם, פרופ' רפי ביאר, ציין בפני השר כי רמב״ם הוא בית החולים המוביל בארץ במלחמה בעישון – הראשון לאסור מכירת טבק בתחומו והראשון להפעיל פקח עירוני הקונס מעשנים שלא כחוק. בימים הקרובים יקדם השר מול וועדת הבריאות שינוי בתקנות של החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים, שינוי שיהפוך גם את חצרות בתי החולים לאזורים אסורים בעישון. רמב״ם היה בין הגורמים שלחצו להחמרה בחוק. ״אני שמח שהשר מקדם החמרה בחוק האוסר עישון״, אמר פרופ' ביאר, ״הסרטן הוא עדיין המחלה הקטלנית ביותר איתה אנו מתמודדים״.

פרופ' רון אפלבוים, מנהל המערך האונקולוגי ברמב"ם, אמר כי זהו תחילתו של עידן חדש עבור אלפים ממטופלי המכון: "במשך שנים ארוכות הענקנו טיפול מיטבי בתנאי אשפוז לא פשוטים. המרכז החדש נבנה על פי אמות מידה, מהמתקדמות שיש, לרווחת חולים אונקולוגיים המגיעים מכל אזור הצפון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות