fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

350 מפגינים בצומת רגבה

מאות מתושבי הגליל המערבי מפגינים בשעה זו בצומת רגבה בצפון. התושבים מוחים על הכוונה להקים בשדות החקלאיים באזור מפעל התפלה עצום. לדברי התושבים זהו כישלון של פקידי רשות המים.

צילום טלי עוז אלבו
צילום טלי עוז אלבו
20160712_075912
IMG-20160712-WA0001

צילום רותם כבסה

מפעל ההתפלה צריך לקום באזור תעשייה ולא בשטחים פתוחים. המחיר לאזור יהיה עצום, אזור שמאופיין בחקלאות ותיירות יהפוך לעוד אזור תעשייה מזהם. לא נשלם את מחיר הכישלונות של רשות המים.

ההפגנה באה על רקע הדיונים במוסדות התכנון בהם נדונה תוכנית רשות המים להקים מפעל התפלה נוסף בצפון הארץ. מטה המאבק של התושבים נעזר בחוות דעת של מומחי התפלה בעלי שם עולמי, בהם פרופסור יורם אבנימלך, פרופסור רפי סמיט ופרופסור ניר בקר, הטוענים כי מדובר באיוולת תכנונית וסביבתית. לדברי המומחים, אין צורך במים האלו בגליל המערבי אלא במטרופולין חיפה, הקמת המפעל במרחק של עשרות ק"מ מהמקום בו המים נדרשים תביא לזיהום סביבתי רחב היקף ולבזוז של מיליארדי שקלים.

התושבים מוחים על הכוונה למקם את המפעל על השדות החקלאיים באזור תוך שאיבת המים בשמורת הטבע הימית של שבי ציון. צינורות ענק ומשאבות יוקמו לאורך תוואי של מעל 3 ק"מ ויגרמו להרס המרחב החקלאי ולעצירת כל תוכניות הרחבת הישובים הכפריים באזור.

לדברי ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי: "רשויות התכנון בארץ מתייחסות להכל: לקרקע, למים, לבעלי החיים, לצמחים ולעתיקות. רק מבני האדם שגרים באזור הם מתעלמים. תסקיר סביבתי שלם שהתושבים פשוט נעדרים ממנו. לא יקום מתקן התפלה ברגבה! אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אני פונה שוב לרשות המים שיבדקו את 4 החלופות הנוספות והמוסכמות שהצענו להם בתחום המועצה ושהם מסרבים לבדוק".

לדברי יובל הדר, מראשי מטה המאבק האזורי: "אנו לא מוכנים לשלם את מחיר הטעויות של רשות המים. הם נכשלו בתכנון משק מים יעיל, נכשלו באיתור מיקום מתאים למפעל ההתפלה ואת המחיר ישלם אזור שלם. אזור תעשייה חדש על שדות חקלאיים, צינורות ענק שישאבו מים משמורת טבע ימית, הרס החקלאות ואפשרות ההתרחבות של הישובים. לא נאפשר למפעל הזה לקום. ראוי ונכון שרשות המים תמצא אזור תעשייה שמתאים למפעל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות