fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

21 למרס הוא יום היסטורי לכרמיאלים

רכבת לכרמיאל
צילומים אלכס הובר

נסיעת מבחן קצרה מתחנת אחיהוד עד לפאתי תחנת כרמיאל, הרכבת נסעה בפעם הראשונה על המסילה החדשה.  התאריך הזה, 21.3.2017, ייוותר חקוק בתולדות העיר כרמיאל כרגע היסטורי: בפעם הראשונה הרכבת הסיעה נוסעים במסילה שזה עתה נבנתה ותחנך סופית בחודש ספטמבר השנה.
הרכבת ביצעה נסיעה קצרה מתחנת אחיהוד עד לפאתי תחנת הרכבת בכרמיאל, דרך מנהרות גילון, וחזרה.
האירוע התקיים במעמד שר התחבורה ישראל כץ, בכירי משרדו, ראש העיר כרמיאל עדי אלדר, ראשי הרשויות מהאזור, אנשי תקשורת ואישי ציבור .
השר כץ אמר כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה שיסייע לצמצום פערים כלכלים וחברתיים של כל התושבים שבאזור. לדבריו, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה.

כץ במסיבת עיתונאים (צילום: אלכס הובר)
כץ במסיבת עיתונאים (צילום: אלכס הובר)

השר כץ: ״בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום״. לדבריו, הרכבת תחל להסיע נוסעים עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, רק לקראת ראש השנה, בחודש ספטמבר.
השר ציין כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים, לכל יעד בארץ באמצעות כרטיס רב קו אישי. בתום שלושת החודשים, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו באחת משתי התחנות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות