fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

20 מליון שקלים יושקעו במרכז לפיתוח בנתניה

אלי דלל (צילום: רותי ברמן)
אלי דלל (צילום: רותי ברמן)

השבוע נערכה פגישה במשרד התחבורה בעניין קידום התכניות של המרכז למחקר ופיתוח של כלי רכב אוטונומיים המנווטים ללא נהג שאמור לקום בנתניה ותוך חודשים יוגשו בקשות להיתרי בניה על ידי משרד התחבורה. מדובר במרכז שהוא שיתוף פעולה אמריקאי ישראלי שישתרע על 400 דונם מזרחית לנאות גנים ובצידו הדרומי של כביש 57 מול הכניסה לבית יצחק. מעבר לבניין שיכיל את המשרדים והמעבדות על רובו של השטח יסללו כבישים, מדרכות, רמזורים, מסלולים מהירים, תחנת דלק עתידית של מימן ומערכות הדמיה משוכללות לבדיקת רכב.

המרכז החדש שיוקם בהשקעה של 20 מליון דולר ישמש למחקרים ולניסויים של ממשלות ישראל וארה"ב, של יצרני רכב בינלאומיים וחברות ישראליות הפועלות בתחום.

ההחלטה על כך התקבלה במסגרת הסכם שנחתם בנושא בין שר התחבורה ישראל כץ לבין עמיתו האמריקאי, אנתוני פוקס במסגרת הסכם לשיתוף פעולה בין שתי המדינות, שנועד לפתח את הצעד המהפכני הבא בכבישים.

המרכז יעסיק 80 חוקרים, 40 מכל מדינה ויעסוק בניסויים ברכב אוטונומי.

אלי דלל (צילום: רותי ברמן)
אלי דלל (צילום: רותי ברמן)

ממלא מקום ראש העיריה אלי דלל שנפגש השבוע במשרד התחבורה בנושא המרכז אומר שנתניה נבחרה להיות העיר שבתחומה יקום המרכז, לאחר בדיקות רבות שביצע משרד התחבורה בכמה מקומות בארץ: "מסתבר שהעיר משלבת בתוכה עומס תנועתי המאפשר נסיעה של כלי רכב אוטונומיים בעיר ושכונותיה. לאחר שאותר המתחם ונקבע המיקום יפרסם משרד התחבורה עד סוף השנה מכרז לבחירת זכיין פרטי שיפעיל את המרכז החדש. המרכז אמור להיפתח בסוף 2017. בינתיים נעשה הליך קידום הפרוייקט ותוך חודשים יוגשו בקשות להיתרי בניה על ידי משרד התחבורה. הבחירה בנתניה היא לא רק גאווה גדולה לראש העיריה, בכיריה ותושביה, קיום הפרוייקט בעיר יוסיף מקומות עבודה בעלי תדמית גבוה כמו מהנדסים ואנשי היי טק וחברות בינלאומיות שיקבעו מושבם בנתניה. על כל מהנדס שיועסק במרכז יגיעו  שניים שלושה בעלי מקצועות תומכים. לדעתי המרכז הזה ישים את נתניה על מפת עולם הרכב העולמי".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר: "זוהי גאווה לנתניה להיות העיר הראשונה בישראל שתוביל את המהפכה בתחום הניידות וההתייעלות התחבורתית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות