fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

12 חודשי מאסר לשוטר סיור במשטרת עירון בגין שוד

עצור באזיקים | אילוסטרציה (PantherMedia)
עצור באזיקים | אילוסטרציה (PantherMedia)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 12 חודשי מאסר בפועל לשוטר סיור במשטרת עירון בגין שוד וקשירת קשר לביצוע פשע.

בתאריך 22.01.16 בעת שהיה בתפקיד עם שוטר נוסף, הם הבחינו ברכבו של המתלונן, והחליטו לעכב אותו בשל חשדם כי מדובר ברכב גנוב. לאחר שערכו חיפוש ברכב ותשאלו את המתלונן, נערך חיפוש על גופו, במהלכו מצא גדיר בכיס מכנסיו של המתלונן סכום של 6200 ש"ח. אז תפס השוטר בדש חולצתו של המתלונן, דחף אותו כשפניו מופנות לכיוון הרכב, הוציא מכיסו את הכסף ונטל אותו לידיו, תוך שהוא מזהיר את המתלונן לא לספר על כך לאיש ובהמשך, אף אמר לו, כי הוא "יחתוך" אותו במידה ויספר על לקיחת כספו.

בהמשך, החזיר גדיר 1000 ש"ח מתוך סכום הכסף הגנוב למתלונן, כפי שרשם בדוח הפעולה השקרי. שני השוטרים חלקו ביניהם באופן שווה את סכום הכסף הגנוב שנותר. למחרת בעקבות חשד שעלה בקרב אחד משוטרי התחנה, לפיו כספו של המתלונן נגנב החליטו השניים להחזיר למתלונן את כספו הגנוב.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

בגזר הדין נכתב: "הנאשם ניצל לרעה את מעמדו ותפקידו, כדי לשדוד קורבן מזדמן. במקום לפעול כנציג רשויות החוק, שתפקידו העיקרי לשמור על זכויות האזרח ושלמות רכושו, בחר לפגוע במתלונן כשהוא נוטל את כספו ומאיים עליו בבוטות, פעמיים, לבל יחשוף את המעשים. הנאשם לא הסתפק בכך, אלא בחר להסוות את מעשיו בדרך של רישומים כוזבים בתחנת המשטרה. הנאשם אף החטיא את השוטר הנוסף בכך שהציע לו מחצית מהכסף ששדד, עד שאותו שוטר נפתה לו והסכים לכך".

עוד נכתב בגזר הדין: "חומרת המעשים והצברם, על הפגיעה הקשה באינטרסים המוגנים, מחייבים ענישה ממשית וממושכת, שאם לא כן יוחטא המסר העונשי הראוי, שעיקרו הרתעה והלימה, ויועבר מסר סלחני, שאין לו מקום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות