fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

11 אחוז מבעלי העסקים בנתניה מעלימים מס

משרדי רשות המיסים בנתניה. צילום רותי ברמן
משרדי רשות המיסים בנתניה. צילום רותי ברמן

במסגרת מבצע ביקורת פתע שנוהל על ידי פקיד שומה נתניה, ביצעו פקידי רשות המס בנתניה בקורות אצל 99 עסקים בעיר ממגוון תחומים ונמצא כי 11 אחוזים מהעסקים שנבדקו אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין.

"נמחקה לי האפליקציה", טענה קוסמטיקאית מנתניה, כאשר במבצע שערכה רשות המסים בנתניה ובסביבה נמצא כי לא רשמה בספרי העסק הכנסות בסך 3,670 שקלים שהתקבלו מלקוחות שונים. קוסמטיקאית אחרת בעיר טענה "פשוט שכחתי", כשנמצא ביומנה כי לקוחה שילמה לה עבור שירותיה והתשלום לא נרשם בספרי העסק.

כשהמבקרים ערכו קניית ביקורת בדוכן פרחים בקניון בעיר וראו שהיא לא תועדה בספרים, הם בדקו את ספרי העסק וגילו כי כל ההכנסות מיום זה שהסתכמו ב-1,195 שקלים לא נרשמו. "ביום שישי אני לא רושם בגלל הלחץ", טען בעל הדוכן. טיעון דומה סיפק בעל מאפייה, שביקורת במאפייתו מצאה כי לא רשם הכנסות ששולמו בכרטיס אשראי.

משרדי רשות המיסים בנתניה. צילום רותי ברמן
משרדי רשות המיסים בנתניה. צילום רותי ברמן

בביקורת שנערכה בדוכן אביזרי סלולרי בעיר נמצא כי בעל הדוכן לא רשם הכנסות שהתקבלו בצ'ק לפני חודשיים. כשנשאל על כך, השיב: "לא יודע מה זה הצ'ק הזה". "בסוף היום אני מוציא חשבונית אחת על המכירות באשראי", טען בעל דוכן מאפים מעמק חפר, בעת שביקורת בדוכן גילתה שלא רשם הכנסות שהתקבלו בכרטיסי אשראי.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות