fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התובעת החדשה

לראשונה בנצרת עילית, התובעת העירונית היא תושבת העיר. קוראים לה טלאור ז'נו , יש לה שני תארים במשפטים וניסיון בעבודה בפרקליטות. "אני באה לתפקיד באהבה, אני תושבת גאה, יש לי אג'נדה שרואה בנצרת עילית בית לחיים, כאן נולדתי, כאן חונכתי וכאן בע"ה יולדו לי ילדיי", היא אומרת
עו"ד טלאור ז'נו (צילום עצמי)
עו"ד טלאור ז'נו (צילום עצמי)

המראה החיצוני של התובעת העירונית החדשה של נצרת עילית מטעה. היא נראית כמו דוגמנית מאשר משפטנית, אבל לא זה הפרט המעניין בסיפור אלא דווקא היותה תושבת העיר, שינוי מרענן במחלקה המשפטית של העירייה, שהייתה מאוישת עד כה בעורכי דין שאינם מתגוררים בעיר. תכירו: טלאור ז'נו, בת 27, לא רק תושבת נצרת עילית, אלא אחת שבכל הזדמנות מצהירה על היותה גאה להיות כזו. "למה לא?", היא שואלת ועונה בעצמה "נצרת עילית היא עיר מדהימה ביופייה וביופי של תושביה, אבל לפני הכל המשפחה שלי נמצאת פה וכאן גדלתי, אז למה לעזוב?", היא מתקשה להבין.

-כי רוב הצעירים עוזבים, את חריגה בנוף

"הגיע הזמן לשנות את הנוף, אני לא מנותקת מהמציאות וברור לי שלא מעט צעירים, בעיקר אקדמאים לא נשארים להתגורר בעיר וזה נכון אגב לא רק לנצרת עילית אלא לכלל הערים בפריפריה. אבל אם תיקח אותי לדוגמה תבין שהדבר הזה יכול להשתנות, צריך שניים לטנגו. ברגע שהמדיניות העירונית לוקחת לעצמה למטרה לקדם ולהשקיע בתושבי העיר יש תוצאות".

-ואם לא היית מתקבלת לעבודה בעירייה, היית עוזבת את העיר?

"הייתי ממשיכה לנסות בכל דרך להשתלב בעבודה באזור, עבדתי שנתיים וחצי בסנגוריה הציבורית, שנמצאת ממש מול העירייה ואת ההתמחות שלי עשיתי בפרקליטות הפלילית בחיפה, כך שאם לא בעירייה אז בהחלט יכולתי להשתלב בעבודה באזור. בגלל היותה של נצרת עילית עיר מחוז ובהיותה משכנת בתוכה את הסנגוריה והיכל המשפט, לעורכי דין שמתגוררים בעיר יש היצע של מקומות עבודה".

יש לה שני תארים במשפטים ואת ההתמחות שלה עשתה בפרקליטות הפלילית בחיפה. התובעת החדשה של העירייה מחזיקה גם בתואר חיילת מצטיינת, מתקופת שירותה הצבאי וגם מדריכת של"ח ומתנדבת בספרייה הציבורית שבמרכז גרין.

את המודעה על המכרז שפרסמה העירייה למשרת התובע העירוני ראתה במקרה באחד העיתונים.   "בהתחלה התלבטתי אם להגיש מועמדות, כי איכשהו תמיד יש את החשש כשמדובר בעירייה, אבל אני ערה לשינוי שמתחולל בעיר מאז כהונתו של רונן פלוט ובאווירה הזאת חשבתי לעצמי למה לא? בואי ננסה, מה כבר יכול להיות".

על התפקיד התמודדו מספר מועמדים שעברו תהליך מיון לא פשוט כולל ראיונות ומבחנים. ועדת המכרזים בחרה פה אחד בטל אור. "שמחתי לשמוע שנבחרתי, אני מאוד מתרגשת מכל העניין".

 עו"ד טלאור ז'נו (צילום עצמי)
עו"ד טלאור ז'נו (צילום עצמי)

-שיחה עם ראש העיר רונן פלוט כבר הייתה?

"ביום הראשון לכניסתי לתפקיד זימן אותי ראש העיר ללשכתו וברך אותי על הזכייה. זו הייתה השיחה קצרה, אבל מאוד חמה ולבבית. אי אפשר היה לטעות בחיוך שכיסה את פניו כשהוא שמע שאני מנצרת עילית".

 

-מה אמרת לו ?

"שסיימתי לימודים בתיכון אורט אלון ומה אני חושבת על נצרת עילית? שזה הבית שלי, כאן נולדתי לפני 27 שנים, כאן נמצאת כל המשפחה שלי וכל האנשים שאני אוהבת, אני לא רואה את עצמי חיה במקום אחר. לא כל כך מבינה את הצעירים שעוזבים את נצרת עילית והולכים למלצר בתל אביב, את כל מה שהם מרוויחים הם מוציאים על שכירות וזה לא שהם בונים קריירה לעצמם, עבודות מלצרות יש כאן בשפע".

-הצעירים עוזבים לא רק בגלל מקום עבודה

"אני מניחה שיש מכלול של סיבות שמביא להחלטה, אבל זה בדיוק המקום לעבוד על זה ולשנות את התמונה. אף פעם לא יהיה מצב של מאה אחוז, תמיד יהיו צעירים שיעזבו ויחפשו לעצמם מקום אחר זה טבעי לגמרי. השאלה היא מה המינון. אם זה הרוב יש בעיה".

-מאיפה לקחת את הלוקאל פטריוטיזם הזה?

"מהמשפחה לי כנראה, ההורים שלי, יעקוב ואיריס הגיעו לעיר מיד עם עליית לארץ בשנות ה- 60 ממרוקו, אני קשורה מאוד למשפחה שלי והם מאוד מזדהים עם העיר הזאת".

-עם המראה החיצוני שלך יכולת לבחור בקריירה של דוגמנית, חשבת על זה?

"ממש לא, תודה על המחמאה, אבל זה מעולם לא עלה לי בראש. לא מדבר אלי בכלל".

-להיות תובעת עירונית זה תפקיד תובעני שמצריך לעיתים עימותים משפטיים מול תושבים. לא תענוג גדול.

"זה תפקיד מאתגר וחשוב מאין כמוהו לעיר ולתושבים עצמם שרוצים לחיות בסדר תקין ועל פי חוק".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות