fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

״לא נפתח את שנת הלימודים כסדרה, הממשלה מפקירה את הגיל הרך״

במרחב גליל מערבי ישנם שלושה מעונות יום השייכים לנעמ"ת ועשרות מעונות יום של ויצו, אמונה שלא יפתחו את שנת הלימודים
גן ילדים חדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)
גן ילדים חדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)
הארגונים המפעילים את מעונות היום המפוקחים לגיל הרך פנו השבוע לעשרות אלפי ההורים והסבירו כי לאור התעלמות הממשלה מפניותיהם לטפל במצוקת כוח האדם במעונות, בתקינה בכיתות (מספר המטפלות ביחס למספר הילדים) וכן במצוקות התקציביות הנוספות- לא נותרה בידם ברירה אלא לא לפתוח את המעונות החל מה- 2 בספטמבר. לטענת הארגונים מדובר במאבק להצלת המעונות מקריסה.
עופרה כהן אלקיים צילום: דורית ריטבו
עופרה כהן אלקיים צילום: דורית ריטבו

מהארגונים המפעילים את המעונות, הכוללים את: נעמ"ת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות ונאות יעקב, נמסר כי: ״האחריות לקריסת מעונות היום המפוקחים היא על ממשלת ישראל ועליה לפעול לאלתר בכדי להציל אותם. נדרשת רפורמה מקיפה בגיל הרך, אשר תכלול בטווח המידי הוספת מטפלות בכיתות, שיפור בתנאי העסקתן ותקציבים לביצוע הכשרות מקצועיות. אנו מצרים מראש על אי הנוחות שתיגרם להורים אך משוכנעים שגם הם מבינים כי מדובר במאבק למען הילדים של כולנו. חינוך מתחיל מלידה ולא מגיל 3״.

לארגונים הגדולים הצטרפו לראשונה גם עשרות מפעילים קטנים ובינוניים מכל הארץ ומכלל המגזרים וגם הם לא יפתחו את המעונות בתחילת השנה.
בין הדרישות המרכזיות של הארגונים מהממשלה: הוספת תקן של מטפלת לכל כיתה, שיפור בשכר המטפלות ושיפור במעמדן,  זאת באמצעות יישום רפורמה ייעודית לגיל הרך בדומה לרפורמת "אופק חדש" למורים.  המטרה, למנוע נטישה המונית של מטפלות, אשר למעלה מ- 50 אחוז מהן אינן שורדות במקצוע יותר ממספר חודשים וכן בכדי להפוך את התחום למקצוע, עם תנאי סף והכשרה מתאימה.
יו"ר הסתדרות במרחב גליל מערבי עופרה כהן – אלקיים: "מרבית הארגונים המפעילים מעונות יום מפוקחים הודיעו כי לא יפתחו את המעונות ב- 2 בספטמבר ביניהם כמובן גם נעמ"ת שמובילה את המאבק. במרחב גליל מערבי ישנם שלושה מעונות יום השייכים לנעמ"ת ועשרות מעונות יום של ויצו, אמונה שלא יפתחו את שנת הלימודים. אנו נאבקות למען תוספת מטפלת לכל כיתה ושיפור שכרכן ומעמדכן.  אני מקווה שממשלת ישראל תתעשת ותציל את החינוך לגיל הרך בזמן ושלא נצטרך לשבות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות