fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

״התחנה המרכזית החדשה תהיה הטרמינל הראשון בארץ שיספק אך ורק שירותי תחבורה"

יו״ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, ח״כ דב חנין, הגיע לחיפה היום (ראשון) וראה בשטח את הפרטים הקטנים שהפכו את מערכת התח״צ בעיר למוצלחת כל כך: ״עירייה אקטיבית שמקדמת ביצירתיות ובשיתוף פעולה את התח״צ בתחומה יכולה לייצר את הפתרונות הדרושים״. יהב:״מבחינתנו התחבורה הציבורית צריכה לתפקד כמכלול אחד מתוזמר היטב, שמטרתו לשרת את התושבים בכל מקום ובכל זמן״. השניים התייחסו גם למאבק במיכל האמוניה
ח״כ דב חנין, יו״ר הוועדה לתחבורה ציבורית (תח״צ) בכנסת, ביקר היום (ראשון) בחיפה, במסגרת מסע סיורים ארצי, כחלק מתהליך גיבוש המלצות הוועדה לתפיסה אלטרנטיבית לתחבורה הציבורית בישראל. במסגרת הביקור נפגש ח״כ חנין עם ראש העיר, מר יונה יהב, עם הגורמים המקצועיים בעירייה ובחברת ״יפה-נוף״ האמונים על פיתוח התחנה המרכזית בעיר, עם מפעילות הקווים בעיר, ועם פעילים מקומיים.
ח״כ חנין ויהב התייחסו תחילה למאבק במיכל האמוניה: ״המאבק שאתה מנהל בעניין מיכל האמוניה הוא מאבק חשוב לתושבי העיר חיפה ולתושבי המפרץ בכלל״, הדגיש ח״כ חנין. ״זה מאבק לא פשוט שכרוך בקשיים ולחצים גם במישור הממשלתי וגם במישורים נוספים. לכן, אני קורא לכל הכוחות, הגורמים והסיעות בעירייה להתייצב יחד מאחורי המאבק הזה״. יהב התריע: ״האמוניה היא סכנת חיים. במקרה ה״טוב״ מדובר על 16 אלף הרוגים ובמקרה הרע זה רבע מיליון, כולל כל יושבי מישור החוף, מפה ועד לתל אביב".
עלייה בקרב המשתמשים במטרונית. צילום: יח"צ
עלייה בקרב המשתמשים במטרונית. צילום: יח"צ
תחנת המטרונית במרכזית המפרץ
תחנת המטרונית במרכזית המפרץ (צילום: יח"צ)
 חנין ויהב עם דוח האמוניה (צילום: יח"צ)
חנין ויהב עם דוח האמוניה (צילום: יח"צ)
״למרות האתגר הטופוגרפי של העיר, חיפה היא עיר מובילה בתחום התחבורה הציבורית גם בפתרונות שכבר יושמו, כמו המטרונית, וגם בפתרונות ובנכונות להתמודד עם אתגרים נוספים חדשים בדרכים יצירתיות״, ציין ח״כ חנין בפתיחת המפגש בעירייה, והדגיש כי ״תחנה ציבורית זה המפתח החברתי, הסביבתי והכלכלי לערים טובות, לחברה טובה ולמדינה מתוקנת.
״אנחנו כוועדת המשנה מגיעים לכאן לא רק כדי לשמוע על מה שנעשה ולסייע מול מורכבויות ואתגרים של פרויקטים עתידיים, אלא כדי לאתר דוגמאות חיוביות מהשטח לעתיד התח״צ בישראל״, הוסיף ח״כ חנין. ״לצערי, אנחנו רואים הרבה רשויות שמשאירות את העיסוק בתח״צ לממשלה. אבל עירייה אקטיבית ומובילה שחושבת ביצירתיות ובשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים מסביב בהחלט יכולה לייצר פתרונות טובים. חיפה מוכיחה בדיוק את זה״.
הגורמים המקצועיים סקרו במפגש את ההישגים הקיימים – בחודש הראשון לשילוב הכרמלית ברב-קו עלה השימוש בה ב-65%, ואילולא שריפת התחנה בכיכר פריז, המספר היה אף משלש את עצמו; 31 מיליון נוסעים השתמשו במטרונית בשנת 2016 – מספר השווה לכ-40% מכלל נוסעי רכבת ישראל, שיפור הקישוריות בין הרכבת לאוטובוסים, ועוד.
בנוסף לכך הוצגו גם כמה מיעדי העירייה בתחום התח״צ במטרופולין חיפה – בניית רכבל מהצ׳ק פוסט לאוניברסיטת חיפה, דרך הטכניון; הקמת 5 קווים חדשים של המטרונית בתוך חמש שנים, השלמת קו הרכבת הקלה לנצרת ורשת הקווים המהירים לקמפוסים להשכלה גבוהה בעיר בשיטת ״skip-stops״.
לאחר המפגש בעירייה, סייר ח״כ חנין עם נציגי חברת יפה-נוף במטרונית, בתחנת לב המפרץ המתחדשת ובכיכר פריז בעיר התחתית״התחנה המרכזית החדשה תהיה הטרמינל הראשון בארץ שיספק אך ורק שירותי תחבורה לנוסעים, ללא מתחמי מסחר, ואף תספק לנוסעים את כלל סוגי התחבורה הציבורית הקיימים בארץ בכלל ובחיפה בפרט״, אמר אבישי כהן, מנכ״ל חברת ״יפה-נוף״. הנסיעה במטרונית והביקור בתחנות הדגים את יעילותה של ההעדפה הניתנת לה ב-46 רמזורים בעיר, על פני הרכב הפרטי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות