fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תרקוד היא אמרה לו תרקוד

ליאור פסטרנק (צילום: זוהר אזולאי)

ליאור פסטרנק, בן 16.5 מהמושב עולש חזר בשבוע שעבר מתחרות ריקודים בינלאומית בברצלונה כשבאמתחתו פרס ראשון בריקוד דואט אותו רקד עם יובל בוצ'ן מנתניה.

שישה בנים השתתפו בתחרות. פסטרנק, תלמיד תיכון בן גוריון במועצת עמק חפר לומד במגמת אומנות בכיתה יא'. הוא החל ללמוד בלט אצל לימור רוז רק לפני שנה ומאז הוא מגלה כשרון נדיר, פורץ קדימה ומדהים את מוריו וחבריו. עד כיתה ז' הוא למד אקרובטיקה מכשירים והתעמלות קרקע והיה מאד טוב בזה עד אשר הרגיש שזה לא בדיוק מה שהוא רוצה לעשות בחיים שלו. הוא עשה פסק זמן ועד כיתה י' לא עסק בפעילות הזאת ומאז הגמישות שלו אבדה.

פסטרנק: "בכיתה י' ראיתי ביוטיוב מישהי רוקדת בלט. הבנתי שגם אני יכול לעשות מה שהיא עושה. התחלתי לעבוד על הגמישות, תרגלתי בבית מול המראה, פיתחתי חוזק בידיים וברגליים, יציבה טובה והעלתי סרטון שלי לאינסטגרם ומאז הכל התהפך לטובה".

ליאור (צילום: זוהר אזולאי)
ליאור (צילום: זוהר אזולאי)

את הסרטון שהעלה פסטרנק ראתה שחף מוסקוביץ חברה שלו מבית הספר, שהיא גם רקדנית בלט.

פסטרנק: "שחף הראתה לבעלת הסטודיו לריקוד בו היא לומדת, לימור רוז, את הסרטון ולימור בקשה שאגיע אליה. היא אמרה שאני חייב ללמוד בלט כי הקבוצה עומדת לצאת לתחרות בחו"ל בקבוצה שמייצגת את המדינה. הגעתי לסטודיו של לימור ביחד עם אמא שלי ולימוד אמרה לי: 'תרקוד'. אמרתי לה שהכנתי במיוחד בשבילה ריקוד ואין לי בעיה עם קהל וכך שאת האודישן עשיתי אל מול כתת הרקדנים של לימור".

פסטרנק נרשם לריקוד בלט קלאסי ומודרני. כבר באודישן לימור זיהתה את הכישורים המצוינים שלו ותכננה בשבילו את הדואט עם יובל בוצ'ן לתחרות בברצלונה.

רוז: "באודישן ראיתי שהוא לא יודע בלט אבל מאד רוצה ויש לו נתונים מעולים. כשהוא אמר לי שהוא מוכן לעבוד קשה ויעשה כל מה שאגיד לו זה הספיק לי. 'אני בידיים שלך' הוא אמר. ליאור רוקד היום עם בנות שרוקדות עשר שנים בלט. והוא, אחרי שנה בהחלט תופעה. ליאור היה היחיד מהבנים בחבורה שרקד בלט בתחרות. כשאתה בחבורה אתה לא מרגיש עוף מוזר, ובכלל היום הבנים מקבלים את הבן שרוקד בלט בהבנה ולא לועגים לו. בבית הספר שלי הרקדנים מרגישים בית חם ואוהב והם כחבורה מרגישים ביחד מצוין. החברים שלהם מעריצים אותם. אנחנו מכירים את הסיפור על בילי אליוט שליאור לא אוהב שמשווים אותו אליו, ההשוואה למיכאל ברישניקוב כבר יותר מחמיאה לו. אבל לא תמיד ליאור קיבל מחמאות והיה נערץ כל כך. הוא עבר שנים של קושי חברתי וסבל".

ליאור פסטרנק (צילום: זוהר אזולאי)
ליאור פסטרנק (צילום: זוהר אזולאי)

 

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון חדשות נתניה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות