fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב שיא ל-2017: 147 מיליון שקלים

חבר המועצה נחלי טנוס מתרשיחא תקף: "בוחבוט רק מדבר. לא נשאר תקציב לתרשיחא, הכל הולך למעלות"
אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מליאת המועצה במעלות תרשיחא אישרה את תקציב 2017 בסכום של 147 מיליון שקלים. התקציב גדל ב-5.7 מיליון שקלים ביחס לשנה קודמת. במליאת המועצה עלה ויכוח בין ראש העירייה שלמה בוחבוט ליו"ר האופוזיציה ארקדי פומרנץ על רקע אישי, והתפתח לחילופי האשמות וצעקות.

בעירייה מסבירים כי 70 מיליון שקלים מתוך התקציב ינותבו לחינוך, לתרבות ולרווחה. תקציבי הפיתוח לשנים 2017_2019, יעמדו על 380 מיליון שקלים. במקביל, תמשיך העירייה לגייס משאבים ממשרדי הממשלה באמצעות קולות קוראים, דבר בו העירייה נחשבת למובילה, מהמגזר השלישי ומגופים שיש עמם שיתופי פעולה.

בתחומים האסטרטגיים, העירייה תיישם את הסכם הגג עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל שייחתם בשבועות הקרובים, במסגרתו יחל פיתוח שכונות מגורים נוספות, יחלו עבודות לפיתוח אזור התעשייה המתקדם – המשותף עם כפר ורדים, המשך ביצוע פרויקטים במסגרת תכנית "אגם מונפורט המתחדש", בדגש על פתיחת רחוב המפלים האקולוגי, הקמת פארק אקסטרים ייחודי בישראל, חווה אקולוגית ומרכז מבקרים, שדרוג טיילת ואמפי ועוד.

השנה נכנסו לתוכנית האסטרטגית הרב שנתית פרויקטים חדשים כגון הקמת קמפוס יצחק נבון לטכנולוגיה _ עתיד במעלות תרשיחא, מוזיאון המייסדים שלב ב' ויישום התוכנית לשיקום בית המושל בתרשיחא והפיכתו למוזיאון. 

חבר האופוזיציה נחלי טנוס מתרשיחא אמר: "לא נשאר תקציב לתרשיחא. כל התקציב הולך למעלות בצד המערבי והמזרחי. הבאתי חוברת תקציב של שנת 2001, גם אז הייתי חבר מועצה. הראיתי לו  פרויקטים של מעלות שהוא עשה אותם אז, ועד היום הפרויקטים של תרשיחא תקועים. התנגדתי לתקציב כי אין פתרונות לבעיות הדיור והתכנון ואין שוויון תקציבי. הוכחתי לבוחבוט שהוא רק מדבר".

פומרנץ טען בישיבה כי תקציב העירייה הוא 'בלון נפוח': "כשרציתי להגיע לעיקרי התקציב עצמו, בוחבוט קטע אותי כהרגלו. כל הישיבה הייתה על פרויקטים של 2017_2019.  בוחבוט  מצייר היום עתיד ורוד כדי להיבחר עוד פעם ומתעסק בתעמולת בחירות. אחרי יותר מ-40 שנה בעיר עם תקציב של כ-4.5 מיליארד שקלים במשך כל הקדנציות שלו, מה הוא כבר בנה ועשה?".

מעיריית מעלות נמסר: "האופוזיציה המצומקת כפתה על עצמה עיוורון, כדי שלא לאכול את הלב על אחדות השורות והעשייה האדירה למען כל תושבי מעלות תרשיחא. שלוש וחצי שנים כיהן ארקדי כסגן בשכר, ואין לו שמץ של מושג וידע בדברים בסיסיים באופן ניהול הרשות".

אין קיפוח במעלות תרשיחא. שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)
שלמה בוחבוט (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מי יהיה הסגן של בוחבוט?
ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, טרם מינה את חבר המועצה שמעון בן נעים לסגן בשכר ומ"מ ראש העיר. במסגרת הסכם קואליציוני שנחתם ב-2013 היה צפוי בן נעים למלא תפקידו ברוטציה עם הסגן יורי קוצ'ר. אלא שקוצ'ר עדיין ממשיך בתפקידו, למרות שבן נעים היה אמור להחליפו ולהביא את הנושא לאישור המועצה.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי בוחבוט מתעכב עם החלטה זו לאחר שחבר המועצה יוסף ברדא עבר לספסלי האופוזיציה. בן נעים וברדא הם קרובי משפחה.  בוחבוט דרש מברדא בעבר להתפטר מחברותו במועצת העיר ולהחזיר את המנדט של סיעתו מת"ש, אבל ברדא סירב.

בקרבת בן נעים אומרים כי הוא סמוך ובטוח כי ימונה לסגן בקרוב וכל רצונו לפעול לטובת תושבי העיר מעלות. עוד שם שעלה במפתיע על הפרק הוא חבר האופוזיציה ארקדי פומרנץ, שכיהן בעבר במשך שלוש וחצי שנים כסגנו של בוחבוט ואף התמודד מולו בבחירות האחרונות. פומרנץ, ראש סיעת 'מעלות-תרשיחא ביתנו', אמר בישיבת התקציב השבוע כי בוחבוט פנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן שיפעל למגעים כדי  שיחזור לקואליציה ויקבל את הסגנות בשכר. פומרנץ הפתיע את הנוכחים במליאה ואמר כי הוא סירב להצעה שהועברה מליברמן.

עוד שם שעלה על הפרק הוא ליאור לסרי, סגנו בתואר של בוחבוט, הפועל  בהתנדבות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות