fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקציב העיר כרמיאל לשנת 2017: 280 מיליון שקלים

מועצת העיר אישרה את התקציב החדש. יו"ר האופוזיציה, משה קונינסקי: "תקציב פזרני שכולו אתנן לסיעות הקואליציה"
מועצת העיר
צילום עליזה רוזן

שיעור השתתפות העירייה בחינוך עומד על 44 אחוזים מהתקציב, כולל רשתות החינוך העל יסודי אורט ואמי"ת. בנוסף, הנחות בארנונה על פי מבחן הכנסה, מבחן הנחות נזקק, הנחות בגביה על פי חוק והנחות למוסדיים מהווים שבעה אחוזים מסך התקציב.

אלדר: "תקציב העירייה הינו המנוע להפעלת המדיניות העירונית. הגידול בתקציב השנה מופנה בעיקר לפעילות נוער ותרבות. אנו ממשיכים לפעול באופן אחראי ומאוזן".

משה קונינסקי, יו"ר האופוזיציה, הסביר בישיבה כי תקציב 2017 הוא תקציב מסוכן  ולא אחראי אשר צפוי להגדיל את חובותיה של העירייה לבנקים: "תקציב פזרני שכולו אתנן לסיעות הקואליציה, תקציב שלא חושב על המחר".

מועצת העיר (צילום: עליזה רוזן)
מועצת העיר (צילום: עליזה רוזן)

קונינסקי וחבר סיעתו רז טישלר אמרו כי טיוטת התקציב אינה מפורטת דיה ומוגשת במהדורה מהודרת ולא כטיוטת עבודה לוועדה לעיון, לתיקון ולחשיבה שתוביל לשינוי ועדכונים נדרשים. לדבריהם, חוברת התקציב שהוגשה לא שונתה מזה עשור והיא עמומה ולא יסודית. קונינסקי:  "נראה כי מעוניינים להחביא בין השורות את ההסכמים הפוליטיים בין ראש העיר, סגניותיו וסיעות הקואליציה".

משה קונינסקי מנמק מה הן הסיבות העיקריות בגינן לא הצביעו חברי האופוזיציה בעד התקציב: "מטיוטת התקציב לשנת 2017 וצפי הביצוע לשנת 2016 ניכר כי העירייה משתמשת בכל העודפים שנותרו משנים קודמות ולא מתייעלת, מקצצת ו/או חוסכת בהוצאות. מעיון בתקציב 2016 ו ההצעה לשנת 2017 ניכר כי מצבת כוח האדם צומחת וגדלה מדי שנה, בשנתיים החולפות עלתה ב 42 עובדים במקום להתייעל .יש עלייה דרמטית בעלויות השכר 126 מיליון שקלים ל-133 מיליון, כמעט מחצית מהוצאות העירייה הן הוצאות לשכר".

עוד הסביר קונינסקי כי בסעיף הכנסות עצמיות מארנונה חלה ירידה של 3% מערכה היחסי בהכנסות העירייה, לעומת זאת בסעיף הכנסות מגופי ממשלה חלה עלייה של 3%. "מגמה זו מסוכנת ומהווה בעיה מהותית וחמורה, החוזרת על עצמה ומתעצמת מזה שלוש שנים".

באשר להלוואות שהעירייה נוטלת הסביר קונינסקי: "העירייה הגדילה בשנה החולפת את חובה לבנקים בשלושה מיליון שקלים נוספים. חובות אלה יחד עם גירעונות גופי הסמך בהיקף של 10 מיליון שקלים נוספים והתחייבויות הגופים הללו לבנקים בהיקף של כ~4 מיליון שקלים נוספים  עליהם ערבה העירייה, יחד עם חוב של עשרות מיליונים לחברת מקורות, מצביע על מצב כספי קשה ומסוכן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות