fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תקודם תוכנית מינהור רכבת השדרה מלב המפרץ לתל אביב

עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)
עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)

עו"ד דביר לנגר מקיבוץ גשר הזיו הצליח לקדם את תוכנית  מינהור רכבת השדרה. אם  תוכנית תצא לפועל, יש אדם אחד בארץ שהצליח לעשות היסטוריה עבור כל נוסעי רכבת ישראל מידי בוקר מהצפון למרכז. השבוע מדווח לנגר כי בפגישה שהתקיימה  עם מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן, הוסכם כי מנהרת השידרה (חלופה 9) תאומץ ותקודם על ידי עיריית חיפה.

פרויקט מנהור רכבת השדרה נחשף לפני כשנה בצפון -1 . מטרתה, לאפשר ליותר מ ~600 אלף תושבים בצפון להגיע לתל אביב ברכבת במהירות של 250 קמ"ש, ובתוך 28 דקות מתחנת לב המפרץ למרכז תל אביב.  על אף כל החידושים הטכנולוגיים, רכבת זו לא יכולה לפעול בתחנות הביניים כמו:  לב מפרץ, חיפה מרכז, בת גלים. כלומר: עד היציאה אל כביש החוף הרכבת גם המהירה מאד, נוסעת כפרברית ומאספת, מעכבת את הנוסעים לתל אביב בממוצע ב- 40 דקות נוספות.

עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)
עו"ד דביר לנגר (צילום: דורון גולן)

לפני כשנתיים התעניין עו"ד לנגר בפרויקט שיקוע הרכבת בחיפה ומענק של 1.3 מיליארד שקלים שתיקצב משרד האוצר לטובת הפרויקט "חזית הים", אשר מטרתו, פתיחת  העיר התחתית לתושבים. לנגר הבין שאם פרויקט זה ייצא לפועל ללא חלופה עבור תושבי הצפון, הדרך לתל אביב מעולם לא תהיה רחוקה יותר ולכן הגיש בג"צ. כמו כן טען כי במידה והפרויקט יצא פעול ללא חלופה, יתקעו תושבי הצפון ללא רכבת ישירה במשך ארבע שנים עד לסיום עבודות.  הפתרון שהציע לנגר והיה ידוע לכל מוסדות התכנון היא פריצת מנהרה לרכבת מלב המפרץ בקו אחיד המקביל לקו החוף.

סדרה של דיונים החזירה את התוכנית שוב למועצה הארצית לצורך תכנון מחדש והצגת תחלופה. עו"ד לנגר מסביר כי עד כה התנגדה העירייה  באופן נחרץ ל"מנהרת שידרה" משום שהרעיון המקורי דיבר על הוצאת הרכבת הפרברית בין קריית הממשלה לבין חוף הכרמל. לאחר הוספת רכבת מהירה  מקריית הממשלה- על אותן מסילות פרבריות שנשארות עם 4 רכבות מהירות בשעה לפחות, העמדות השתנו.

"רק בהינתן שיפורים אלה עמדת רכבת ישראל ומשרד התחבורה החלו לתמוך במנהרת השידרה. לאחר שהובהר לעיריית חיפה כי הגורמים המקצועיים והפוליטיים תומכים בחלופת השידרה, העירייה הבינה שהיא לא תוכל להתקדם מילימטר עם פרויקט "חזית הים" מבלי 'לשחרר' ולייצר הסכמות עם תושבי הצפון", מסביר לנגר.

עו"ד לנגר: "מהנדס העיר הבהיר כי חיבור ישיר של תחנת לב המפרץ למרכז הארץ הוא אינטרס ברור של עיריית חיפה. כמו כן, הובהר על ידי תושבי הצפון כי לא תהיה כל התנגדות לחלופת השיקוע (חלופה 5) ו/או כל חלופת מנהור אחרת שתיבחר על ידי עיריית חיפה. מהנדס העיר ציין כי חלופה 11 (פינוי מלא של המסילה) היא מעניינת ותועבר לבחינתו של ראש העירייה יונה יהב.

"הוסכם כי העירייה תתמוך ותקדם את חלופת מנהרת השידרה (חלופה 9).  וטרמן הבהיר כי חלופת מנהרת השידרה היא אינטרס מובהק של תושבי העיר חיפה, בקו המהיר, נוכח חיבור המרכז התחבורתי של מטרופולין חיפה, תחנת לב המפרץ והעובדה כי חיבור זה נותן מענה ישיר לרכבל-הטכניון, שכונת נווה שאנן  המכילה כרבע מתושבי העיר חיפה, קרית חיים ופארק ההייטק החדש המתוכנן, בלב האינטרס החיפאי. עוד הודגש כי חיבור פארק ההייטק ב-28 דקות לתל אביב יאפשר משיכה של עסקים ממרכז הארץ לצידו הצפוני של רכס הכרמל".

מעיריית חיפה נמסר: "העירייה מקיימת תהליך עבודה מסודר מול הנהלת הרכבת מעבר לזה אין כרגע כל שינוי בעמדתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות