fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תפסנו את אביתר

איך קרה שחבורה של ארבעה צעירים וצעירה אחת, כולם מהקריות, מצאה את עצמה במרכז קמפיין ענק? תכירו את אביתר דהן, תומר טל, כפיר שינבוים ובן איטח, חברים טובים, שכמעט אף פעם לא נפרדו, עד שיום אחד באה דינה בוטנקו ו"חטפה" להם את אביתר. וכל השאר ייכתב ויירשם בתולדות בירה גולדסטאר. סיפור אמיתי לגמרי
אביתר בקמפיין על איילון צילום יח"צ
אביתר בקמפיין על איילון צילום יח"צ

איך חברות של ארבעה צעירים הופכת לקמפיין חוצות? כדאי שנשאל את החבורה של אביתר דהן מקרית מוצקין, שההווי שלה הפך לקמפיין חוצות של גולדסטאר בשיתוף הרשתות החברתיות.

דהן, 29, נולד בקרית מוצקין, ילד סנדוויץ' אחרי שני אחים גדולים ולפני אחות קטנה. "הייתי ילד לא הכי רגוע שיש, תמיד קופץ ותזזיתי וגם היום ניתן לראות על אורח החיים שלי, שאני יוזם ועושה ותמיד בולט".
למרות שהוא מעיד על עצמו כמי שהלימודים מעולם לא היו בראש מעייניו, בסופו של דבר למד הנדסאי אדריכלות והיום הוא עומד בראש משרד "ארד אורבאן סטייל", שפועל בשמונה מדינות ולאחרונה אף זכה במכרז הטיילת של קרית מוצקין במסגרת תחרות אדריכלים.
חוץ מדהן, כוללת החבורה את תומר טל, כפיר שינבוים ובן איטח. "אני ותומר חברים עוד מהגן", מספר דהן, "וכפיר ובן הצטרפו אלינו בכיתה ג'. די מהר החבורה הזו התגבשה והייתה עושה פעילויות משותפות. היינו מארגנים מסיבות, גם בתור ילדים, תמיד מסתובבים ביחד ויוצאים ומבלים את החיים בתשוקה וטירוף כזה".

הפציעה במלחמה
בצבא שירתו דהן ואיטח ביחד בגולני, ובכלל, מאחר שכל הארבעה שירתו ביחידות קרביות, הם נפגשו רבות בצבא. במלחמת לבנון השנייה, נפצע דהן קשה בקרב בבינת ג'בל ועבר שיקום ארוך וקשה.
"התחלתי את החיים מאפס. היד הימנית שלי השתתקה והייתי צריך לאמן את היד השמאלית בכתיבה. בהתחלה הייתי מעתיק מכל מיני מקומות, אבל אחר כך נשבר לי והתחלתי לכתוב, כתרפיה. ככה יצא הספר 'בצל הלבנון', שעוד מעט יתפרסם. התרכזתי ביום שאחרי, בשיקום. הספר מתמקד באיך הגעתי למשרד אדריכלים בכלל, ואיך הדבר הזה גדל – מאותו היום בבית החולים, כשהחלום שלי היה להיות קצין בצבא ולפתח קריירה צבאית כמו רבים במשפחה שלי. ביום אחד עולמי חרב עליי, וככה התחיל הסיפור ועל זה מדבר הספר".
לאחר הצבא, החליטה החבורה שהיא עוברת לתל אביב. "החלטנו לקרוע את העיר הגדולה ולחוות משהו אחר מהקריות. אחרי הפציעה רציתי כל הזמן לצאת לבלות, כאילו כל יום הוא היום האחרון בחיים שלי. זה השפיע על כל החבורה, נתתי להם דרייב. הגענו לתל אביב, אני גרתי בדירה עם בן, וכפיר ותומר גרו בדירה ממש לידנו. זה לא היה מוזר, לא היו לנו 'תקלים'. בשיקום שלי הם שכבו ליד המיטה שלי. ברגעים הכי הקשים, אנו האחד בשביל השני. ייצרו את הגנים שלנו להיות ביחד. אנחנו כבר לא חברים, אנחנו אחים, משפחה".
השגרה התל אביבית נכנסה בהם במהרה בכל הכוח. "מהר מאוד גילינו את הבר הקבוע, את הסנדוויץ' הקבוע שאוכלים אחרי יציאה, המשחקים, הפוקר, הכל השתלב ביחד. היינו מבלים כמעט כל יום, ואני אחרי הפציעה שיניתי את התפישה. פתאום הבנתי שאת הכל אני רוצה כאן ועכשיו, ואם לא אעשה עכשיו, יכול להיות שזה לא יקרה יותר".

אביתר ודינה צילום עצמי
אביתר ודינה צילום עצמי

מהבילויים ישר לעבודה
אל תטעו. לא מדובר בחבורת בטלנים שלא עושה דבר מלבד לצאת ולקרוע את העיר. טל עובד בחברת קנדה ישראל בתפקיד בכיר, שינבוים הוא ברוקר בשוק ההון, ואיטח סיים ללמוד ראיית חשבון ועתה הוא מתמחה במקצוע. דהן: "היינו הרבה בחו"ל ביחד, קרענו חצי עולם וכולם מנהלים אורח חיים נורמטיבי לצד הבילויים. היינו יוצאים עד שש בבוקר, ומשם מגיעים ישר למשרד. אני מסתכל על זה אחורה וצוחק, זה כאילו שאתה מתחיל את החיים, אבל לא רוצה להשלים עם זה, אני הייתי כבר בעלים של משרד, אבל עדיין יוצא ומגיע בבוקר למשרד חצי גמור. במבט לאחור זה פסיכי לגמרי".
לכל חגיגה יש סוף, וכך גם בא אל סופה החגיגה של החבורה, כשדהן הכיר את דינה בוטנקו מקרית מוצקין.
דהן עדיין מגיע מספר פעמים בשבוע לקרית מוצקין, כי חלק מעסקיו נמצאים בקריות. את בוטנקו הכיר באמצעות חבר משותף לפני כשנה וחצי. "דינה עובדת במשרדים של סוכן ביטוח בקרית מוצקין, וכל פעם כשהייתי מגיע, הייתי רואה אותה, אבל לא דיברנו. היא למדה עם חבר שלי כלכלה והוא חיבר בינינו, ופתאום, אני לא יכול להיות עם החברים כל יום כל היום, פתאום הזמן שלי מתחלק בין החברה לחברים, בין הבחורה שהצליחה להכניס אותי לדבר הזה, כי מהר מאוד ידעתי שזה זה, לבין החברים. פתאום, לתכנן סבב ברים עם החבר'ה ביום שלישי, כבר לא נראה לי ומשם התחיל כל הסיפור".

צילום: זה עידו איז׳ק
צילום: זה עידו איז׳ק

בוחר העגבניות
לא ברור איך בדיוק קרה החיבור, אבל גולדסטאר חיפשה חבורה של גברים לקמפיין החדש שלה וביקשה מחבורות לשלוח אליה סרטונים ביתיים. "שלחנו להם סרטון שצילמנו בסלולרי בשבת בערב עם הצחוקים שלנו. מרוב שזה התאים להם, הם רצו להרים את כל הקמפיין על הסרטון הביתי, אבל, בסוף הם החליטו לשחזר את הסרטון, שיהיה הכי אותנטי שיש".
בסרטון החברים מספרים שדהן כבר לא יוצא איתם, וזה קשה להם מאוד. הם טוענים שבוטנקו שינתה אותו. הם אפילו הוציאו אותו מקבוצת הווטסאפ של הבילויים, וזה קרה אחרי שאחד מהם הציע ללכת לשתות בירה, ודהן ענה: "איזה חג היום?". בתגובה כתב לו אחד החברים: "ג'מוקי, אפילו הפליטים הסורים כבר עושים יותר חיים ממך".
"זה קשה להם, כי פעם הייתי משתכר ועושה שטויות איתם, והיום הם קוראים לי 'בוחר העגבניות הכי טוב בשוק'. פתאום, עם דינה, אני אוכל יותר בריא, עושה הליכות בפארק. שנה אחורה אני שותה וודקה רד בול ומעשן 20 סיגריות ביום. הסרטון מראה איך דינה לאט-לאט משנה אותי, לטובה".
כששואלים את דהן אם הוא באמת חושב שהשתנה בעקבות הזוגיות, הוא עונה: "אני אומר לחברים שלי שדינה לא שינתה אותי, אלא רק נתנה לי יותר קלאסה. אם פעם היינו כולנו עם הסתלבט שלנו, היא קצת מיתנה אותי. אני מסתכל היום על אורח החיים של פעם, זה פסיכי. כשגרתי עם בן, היו לנו רק בירות במקרר, אתה לא יכול להיות כל היום בברים. בסרטונים מראים איך הדברים הקטנים משתנים וכמה אני מתגעגע אל החברים שלי, וזה מסתיים בסרט של המפגש בינינו, כאילו שדינה שחררה אותי ואני מגיע לבר".
הסרטונים שצילמה החבורה הועלו לקבוצה בפייסבוק שנקראת "שחררי את אביתר". במקביל, עלה קמפיין שלטי חוצות תחת אותה הכותרת. שלטי ענק תלויים היום על בניין עזריאלי, בכיכר אתרים, בכיכר דיזינגוף, בירידה לאיילון דרום, בנתניה על בניין שלם ובמקומות שונים אחרים.

הסלבס החדשים
"אנשים ראו שלטים עם 'שחררי את אביתר' ולא הבינו, פשוט פרסום מטורף. החברים הקרובים שלנו צוחקים, כי בסופו של דבר זה מצחיק. היו אנשים שהתחברו מאוד לדינה ואמרו שאנחנו לא רוצים להתבגר והיא רק עשתה לי טוב. יש את אלה שמתחברים יותר אליי וקוראים לדינה לשחרר אותי, ויש את אלה שמתחברים יותר לחבר'ה. לכל אחד היה מי שהתחבר אליו בקמפיין הזה, כולם יצאו פה טוב. הסיפור הוא מצחיק, קומי ומגניב. מעבר לזה שמזהים אותנו. אם אני נמצא עם דינה בים, מצלמים אותנו וצועקים לה 'שחררי את אביתר', וכל מיני יציאות כאלה. אנשים נחשפו לקמפיין. רק בסרטון הראשון צפו יותר ממיליון וחצי איש. גם בקריות קיבלנו תגובות, כי כולם רואים בפייסבוק".
לפני כחודש וחצי, החליט דהן להציע לבוטנקו נישואים, והפקת הקמפיין זרמה גם לשם. "הצעתי לדינה נישואים בירושלים, על מרפסת שצופה על הכותל. ההפקה צילמה את זה. אחר כך הגיעו המון אנשים למסעדה וחגגנו. דינה היא מדהימה, אין אישה בעולם שהייתה מאזנת אותי כמו שהיא עשתה. אנחנו, החבורה, כולנו מתח גבוה של חשמל וכל הזמן רוצים לצאת. הגיעה דינה, שהיא קלאסה, רגועה ולא מתעצבנת אף פעם. אני תמיד בריצה ומהר ולחץ, כשאני מדבר איתה באמצע היום, היא מרגיעה אותי. היא מדברת ואני רואה ציפורים מצייצות מעל הראש שלה. זה נראה אולי החיבור הכי מצחיק, אבל זה החיבור הכי טבעי שיש וזה גם מה שסחף אותי אליה".
החתונה, אם תהיתם, תתקיים ב-18 במאי בשנה הבאה באולמי הקאלה.
ומה עם החבורה? כיום הם די נהנים מעמד של סלבס, מזהים אותם וכיף להם עם הקמפיין הזה. "אני חושב שעלינו למעמד של חבורת-על. אנחנו מצחיקים. בואי ושבי איתנו לבירה ותעבירי ערב מהסרטים. היינו שבוע שלם בווגאס וזה היה היה השבוע המטורף בחיינו. סביר להניח שמסיבת הרווקים שלי תהיה בווגאס, ודינה תהיה חייבת לשחרר".

אביתר בקמפיין על איילון צילום יח"צ
אביתר בקמפיין על איילון צילום יח"צ

בן איטח
מה הדבר שאתה הכי מתגעגע אצל אביתר? "הזמן שבילינו יחד. מי שמכיר את אביתר יודע שכל סיבוב איתו יכול להיות חוויה, זה לא חייב להיות יציאה או בילוי, גם ללכת איתו לשטוף את הרכב או לקנות בגדים".
מה הדבר הכי משוגע שעשית עם אביתר? "זה כמו לשאול את מי אתה אוהב יותר – את אמא או אבא (יש כל כך הרבה שקשה לקבוע). אני ואביתר גרנו ביחד בתל אביב ועברנו הרבה ביחד, אבל אין ספק שהטיסה של כל החבורה לווגאס היא ההיילייט שלנו ביחד".
מיד הסכמת להשתתף בקמפיין? "כשפנו לאביתר לעשות את הקמפיין, ידענו ישר שאנחנו הולכים על זה. לדעתי אין בארץ עוד חבורה מגובשת כל כך, כמונו. מאז שאביתר עזב אותנו, נוצר חלל גדול כל כך, שידענו שאנחנו חייבים לעשות משהו קיצוני כדי שהוא יחזור".

תומר טל
מה הדבר שאתה הכי מתגעגע אצל אביתר? "לבילויים שהיו מתחילים בערב ומסתיימים בבוקר. כשאביתר שיכור הוא הבנאדם הכי מצחיק שקיים".
מה הדבר הכי משוגע שעשית עם אביתר? "אני ואביתר זכינו בחופשה באילת ובחופשה באילת זכינו בחופשה לאמסטרדם. הסיטואציה קצת משוגעת כי את הפרסים השגנו בדרכים שרק מי שגדל בקריות יכול לחשוב עליהן".
כפיר שינבוים
מה הדבר שאתה הכי מתגעגע אצל אביתר? "לסופי שבוע עם ג'מוקי, כל פעם הוא היה מכין לנו הפתעה אחרת. הבילויים של כולנו ביחד היו באמת משהו מיוחד. היום נשאר לי רק להתרפק על הזיכרונות".
מה הדבר הכי משוגע שעשית עם אביתר? "הדבר הכי משוגע שעשינו היה הנסיעה ללאס ווגאס. תכננו אותה ביחד כמעט שנה, חסכנו מספיק כסף, שבדיעבד לא הספיק, כדי שזו תהיה החוויה הכי מטורפת שתהיה לנו בחיים. מיותר לציין שעמדנו בציפיות של עצמנו".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות