fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנועת עוגן והתנועה לאיכות השלטון מתערבות בבג"צ הפיצויים לחושפי השחיתויות

בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
פיצויים לא נקבעים רק לפי גובה המשכורת. עו"ד תומר נאור. צילום: יורי קלבנוב
פיצויים לא נקבעים רק לפי גובה המשכורת. עו"ד תומר נאור. צילום: יורי קלבנוב

התנועה לאיכות השלטון ועמותת "עוגן" הגישו לבג"ץ בקשה להצטרף במעמד "ידיד בית המשפט" בהליך המשפטי של העתירה שהגישה המועצה המקומית זכרון יעקב בתקופת כהונתו של  ראש המועצה הקודם, אלי אבוטבול, נגד מבקר המדינה. התביעה עוסקת בפיצויים שנפסקו לשלושה חושפי השחיתויות שעבדו במועצה.

מהתנועה נמסר: "הליך זה ייתכן וישפיע על מאבקם העתידי של עובדים למיגור השחיתות ועל היכולת לנהל מאבק לתקינות השלטון. גם כעת, לאחר שראש הרשות המקומית זכרון יעקב שהיה בין מובילי ההתנכלות לחושפי השחיתות אינו בתפקידו יותר, וגם לאחר שמבקר המדינה כתב בהחלטתו כי אותה ראשות מקומית מפרה באופן שיטתי את צווי ההגנה אשר נתן עד כי היועץ המשפטי לממשלה, נדרש כעת לבחון את הפן הפלילי של הפרות אלו.

 מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ
מועצת זכרון יעקב. צילום: נירית שפאץ

"המועצה המקומית ממשיכה ושולחת יד, לכאורה, אל כספי הפיצויים שפסק להם מבקר המדינה, אותם כספים שלהם הם נזקקים לאחר שהקריבו כמעט הכל במאבקם לחשיפת שחיתויות. התנועה לאיכות השלטון ועמותת עוגן טוענות כי סכום הפיצויים אשר נקבע על ידי מבקר המדינה לטובת חושפי השחיתות אשר סבלו התנכלות הינו בהחלט סביר ומידתי ואינו חורג מן הפרקטיקה הנוהגת בארץ ובעולם, כפי שמנסה לצייר זאת המועצה. העמותות מבקשות בצוותא מבית המשפט להכיר בכך שפיצוי הנפסק לחושפי שחיתות מן הראוי שלא יעסוק באובדן העבודה בלבד, אלא יכלול התייחסות למכלול מרכיבים בהם הפגיעה בשמו הטוב של חושף השחיתות, הקושי למצוא מקום עבודה חדש, הפגיעה בבריאותו ובמשפחתו".

מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד תומר נאור, מוסיף: "אנחנו לא נכנסים לסוגיה מה היה או לא היה בנושא השחיתויות, אלא מודאגים מהעובדה שהמועצה תוקפת את החלטת מבקר המדינה להעניק פיצויים ולערער על סכום הפיצויים שחושפי השחיתויות קיבלו. לדעתנו, טענת המועצה שסכום הפיצויים לא מידתי איננה נכונה, ובעצם הסכום סביר ומידתי ועומד בפרקטיקה ובדין הקיימים. סכום הפיצויים לא מתבסס רק על המשכורות, אלא גם על הרדיפה שעברו, הנזקים הבריאותיים והמשפחתיים. הליך ידיד בית המשפט מאפשר לצד שלישי שאינו מעורב להצטרף כצד מומחה ולסייע לבית המשפט להכריע. אנחנו לא מייצגים את חושפי השחיתויות, אבל אנחנו מלווים אותם כבר כשנה וחצי. גם אנחנו וגם תנועת עוגן מתמחים בין היתר בליווי חושפי שחיתויות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות