fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמיד ממעלות ותלמידה מירכא זכו בפרס שר החינוך לנוער מתנדב

ג'ולנאר מועדי ודורון קדוש (צילום: משרד החינוך)
ג'ולנאר מועדי ודורון קדוש (צילום: משרד החינוך)
 במעמד שר החינוך , נפתלי בנט ומנכ'לית הטלוויזיה החינוכית ומנהלת מחוז הצפון של משרד החינוך, ד'ר אורנה שמחון  הוענק  ביום שלישי בחיפה פרס שר החינוך לנוער מתנדב ע'ש אלעד ריבן.הטקס התקיים בבית הספר הריאלי  שם למד אלעד ריבן ז"ל, שנספה לפני שבע שנים באסון כרמל בעת שהתנדב בסיוע השריפה.  ממחוז צפון זכו דורון קדוש מאורט מעלות וג'ולנאר מועדי מבית הספר מדעים ומנהיגות בירכא.
קדוש, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר  אורט בעיר, הוא פעיל בולט בתחום חידוני התנ"ך  בהתנדבות, בהצטיינות רבה  מאז זכייתו של קדוש כחתן חידון התנ"ך המחוזי והארצי   מנימוקי ועדת הפרס: "הוא מסייע רבות למטה החידון במשרד החינוך.  קדוש הצטרף להנהגת הנוער בחידוני התנ"ך והפך לחלק בלתי נפרד מהצוות המוביל של  חידוני התנ"ך לנוער ולמבוגרים ברמה המחוזית והארצית.  מדריך פעיל במחנות הנוער והמבוגרים של מתמודדי חידוני התנ"ך  מהארץ ומהתפוצות, ושותף בצוות בדיקת החידונים ועריכתם. על אף האחריות הרבה שלוקח על עצמו הוא מתגייס לכל משימה  ומבצע אותה על הצד הטוב ביותר באופן  מופתי, בנועם הליכות, במקצועיות ובבגרות רבה.    האהבה שלו לתפקיד הובילה  אותו  ליזום עריכת  חידון תנ"ך עירוני לבתי הספר   בעירו מעלות,  שאותו כתב, הפיק בסיוע בנות השירות בעיר)והנחה.  החידון קצר הצלחה גדולה בתקווה שיהפוך למסורת בעיר.
כיום, קדוש  מוביל את חברי ההנהגה הצעירה בתנ"ך הנקראת 'סיירת חות"ם' (חונכות תנכ"ית מובילה, ר"כ).  תכנית מנהיגות המבקשת להחזיר את התנ"ך לסדר היום בישראל באמצעות בני נוער שיפיצו את מסריו של ספר הספרים לקהלים רחבים. קדוש עומד בקשר ישיר עם חברי ההנהגה, מנחה צוות כתיבה של בני נוער  במלאכת כתיבת השאלות לחידונים  ובונה אישית עם כל אחד מהם פרויקט שנתי בתנ"ך. במסגרת ההכשרות  הוא מעביר לחברי הסיירת  תכנים והרצאות.  ייחודו של קדוש, בכך שהפך את התחום שהוא אוהב- התנ"ך לדרך חיים  ומקדיש עצמו לעשייה. על כל אלה נמצא ראוי ביותר להצטיינות ארצית לנוער מתנדב".
 ג'ולנאר מועדי ודורון קדוש  (צילום: משרד החינוך)
ג'ולנאר מועדי ודורון קדוש (צילום: משרד החינוך)
ידידות עם קשישה יהודיה 
 ג'ולנאר מועדי, תלמידת  י"ב בתיכון  הדרוזי למדעים ולמנהיגות בירכא מעידה כי מקור שמה הוא  'פרח הרימון'. מהיום בו הבינה את משמעות שמה, הבטיחה לעצמה להיות אדם יפה כמו פרח הרימון, לבלוט בעשייה, להיות ייחודית כמו צבעו האדום ולהניב מעשים טובים כגרגירי הרימון.
 על מועדי נאמר במעמד הטקס: " נערה דומיננטית, דבקה ונחושה בדרכה, בעלת חזון ומעוף.  מתנדבת  במגוון רחב של  מסגרות  בתוך בית הספר ובקהילה. פעילה בקידום תכניות חברתיות לבני הנוער ובניהם: מודעות לאיכות הסביבה, חונכות תלמידים, הדרכה במחנות קיץ, נטע מחשבים ,האות הבינלאומי לנוער, מבצעי התרמת שיער-זיכרון מנחם, עמותת אחריי ,תכנית מנהיגות קו הזינוק. מתנדבת בבית חולים גריאטרי סיעודי, מול הנוף בירכא.  בית החולים מאכלס דיירים סיעודיים תשושי נפש ודיירים אשר זקוקים לעזרה בתפקוד היומיום. מועדי הפכה להיות דמות משמעותית עבור הדיירים, תרמה לסביבה נעימה, ליוותה דיירים במובן האישי והחברתי והסבה  להם הנאה ואושר. בבית החולים פגשה את סוניה, קשישה יהודייה אשר תמיד נהגה לשבת לבדה ליד החלון ולהביט  לעבר הנוף.  למעשה, כדוברת עברית ורומנית, סוניה חשה בדידות רבה.  בינה לבין  מועדי נרקמה ידידות עמוקה. סוניה שיתפה אותה בסיפור  חייה המרתק כיתומה יהודייה  בבית יתומים נוצרי אשר נאלצה להסתיר את זהותה על מנת לשרוד. סיפור חיים מרתק על אמונה חזקה, אופטימיות, חשיבה חיובית, כוח רצון ונתינה. מועדי  הקשיבה  בקשב רב  ובכך הכניסה המון  שמחה, תקווה ואופטימיות לליבה של סוניה וזכתה לכינוי האביב שלי, האביב של סוניה.  מנהל השירות הסוציאלי במקום מעיד: "מועדי מהווה דמות משמעותית לדיירים. נערה נעימה, מסורה, מגלה אמינות, אכפתית ויוצרת קשרים מצוינים עם הדיירים, בני משפחותיהם והצוות הרפואי. מועדי תורמת לאווירה מלאת מוטיבציה ויצירתיות". למרות שמועדי סיימה את מכסת שעות ההתנדבות, היא ממשיכה לבקר את סוניה הרואה בה כבת משפחה".
מועדי מסרה: "סוניה  לימדה אותי ערכים חשובים אך החשוב מכל, למדתי להיות אדם שיודע לתת, לעזור, להכיל וזה  גורם לי סיפוק והופך אותי לאדם טוב יותר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות