fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית חדשה באכזיב: מגדלים של 24 קומות

 התכנית מדללת את הבנייה הקרובה לחוף, אך גם כוללת בקשה למגדלים בני 24 קומות. סמוך לבחירות המקומיות הוועדה המקומית בנהריה המליצה להפקיד את התכנית
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

לאחר שנים של מאבק ציבורי, הוגשה לאחרונה תכנית חדשה על מתחם חוף אכזיב שבצפון נהריה. התכנית החדשה משנה וגוברת על התכנית השנויה במחלוקת שקדמה לה משנת 1994 ושאינה כפופה לחוק השמירה על הסביבה החופית. על אף שהבנייה בפרויקט כבר החלה, התכנית החדשה חלה על הקרקעות בהן טרם הוצאו היתרי בניה ושרובן בתחום הסביבה החופית. 

תזכורת:  לאחרונה, קיבלה וועדת הערר המחוזית את הערר שהגיש ארגון "אדם טבע ודין" וביטלה את היתרי הבנייה שהוצאו ל-5 בניינים רבי קומות. מכיוון שמשמעות המשפטית של ההחלטה היא שגם המשך הפרויקט מוקפא, בעלי הקרקע כבר הודיעו בפני בית המשפט המחוזי כי בכוונתם לעתור על החלטה זו. כמו כן, בינואר הקרוב צפוי בית המשפט העליון לדון בעתירה נוספת שהגישה "אדם טבע ודין" וזאת כנגד ההיתרים הקודמים, שהבנייה מכוחם כבר מתבצעת.

כעת התברר כי הוועדה המקומית בנהריה דנה בתכנית  חששה, בסמוך לבחירות. הדיון נערך ב-4 לספטמבר והועדה המליצה על הפקדתה. התכנית אינה בסמכות הוועדה המקומית, ולכן מדובר בהמלצה בלבד בפני הוועדה המחוזית שטרם קיימה דיון בנושא. כעת, הנושא עומד בפני ראש העירייה רונן מרלי, וסגנו המשמש גם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אייל וייזר, כעניין תכנוני מרכזי הראשון בקדנציה.

הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבנייה בחוף אכזיב (צילום: אדריאן הרבשטיין)

התכנית החדשה מאמצת חלק מהביקורת הציבורית שהפנו ארגוני הסביבה והתושבים כלפי התכנית הקודמת. על פי התכנית החדשה, עד 100 מטר מקו החוף לא תהיה בנייה כלל. בין 100-200 מטר מהחוף הבניה תהיה מוגבלת עד 2 קומות, במקום 10 קומות על פי התכנית המאושרת. בין 200-300 מטר מהחוף הבנייה תהיה עד 5 קומות. יחד עם זאת, התכנית כוללת גם בקשה לבנייה של מספר מגדלים עם 24 קומות במרחק של 300 מטר מהחוף. כמו כן, התכנית החדשה מבקשת לבטל 550 יחידות מלונאיות מהתכנית הקודמת, ובמקומן להוסיף לשטח התכנית עוד כ-380 יחידות דיור למגורים. כמו כן, התכנית מעבירה את שטחי מוסדות הציבור מהחלק הצפוני למגרשים הדרומיים של המתחם ומוסיפה זכויות בנייה למסחר.

מטה המאבק: "אנו רואים בהתפתחויות האחרונות כהזדמנות לחולל שינוי. אנו מצפים מעיריית נהריה וממוסדות התכנון כי יפעלו בהקדם האפשרי לטובת שינוי מהותי של המצב התכנוני ויסירו את האיום על החוף. יחד עם זאת, הבנייה הגבוהה המוצעת בתכנית החדשה אינה מידתית וככל שתקודם, בכוונתנו להתנגד לה. אפשר וצריך לפעול בצורה יצירתית ואחראית המשרתת קודם כל את הציבור".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות