fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תינוקת נעקצה על ידי אלמנה שחורה

העכביש הובא לבית החולים צילום: דוברות הלל יפה
העכביש הובא לבית החולים צילום: דוברות הלל יפה

תינוקת בת 11 חודשים נעקצה על ידי עכביש מסוג אלמנה שחורה.
הפעוטה, תושבת קיסריה, הובהלה ביום שלישי על ידי הוריה לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, קיבלה טיפול מהיר וכעת מתאוששת ומצבה מוגדר טוב.
"הם הגיעו לחדר המיון עם העכביש וטוב שכך", מספרת ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה. "במיון זיהינו שכל הנראה מדובר בעכביש מסוג אלמנה שחורה, ומיד התחלנו טיפול תומך, הכולל מתן נוזלים לשמירה על לחץ דם תקין ומשככי כאבים משום שהפעוטה פיתחה תגובה קשה במהירות: נפיחות בכף היד, אי שקט ניכר, כאבים, רעד בכל הגוף מלווה בהזעה והתכווצויות שרירים. בהמשך, התפתחה פריחה עורית בגפיים וכאבים בלתי פוסקים הנובעים מכיווץ שרירים.

 

"הטיפול שניתן לפעוטה היה פינוי הרעלן באמצעות נוזלים, ומתן תרופות הרגעה המקלות על ההתכווצויות והכאב העז. ללא ספק, ההגעה המהירה למיון יחד עם העכביש/ה והטיפול המהיר היו חיוניים, משום מדובר בעכביש ארסי שעקיצתו עלולה לגרום לפגיעה רב מערכתית בגוף ואף למוות".

העכביש הובא לבית החולים צילום: דוברות הלל יפה
העכביש הובא לבית החולים צילום: דוברות הלל יפה

עוד מתארת ד"ר קליין כי ההורים סיפרו שמרגע העקיצה ועד ההחלטה לפנות למיון עברו רק דקות ספורות. ההורים סיפרו כי הפעוטה ישבה בסלון ואכלה יחד עם כל המשפחה ארוחת ערב, כאשר הבחינה אמה שיש בידה משהו שחור שהיא עומדת להכניס לפה. בניסיון של אחיה הגדול להוציא את "הדבר" מידה, קפץ עכביש שחור, "בגודל של מטבע קטן", מידה לרצפה.

במקביל החלה הילדה להתפתל מכאבים ו"נראתה בהלם". אביה, לכד את העכביש בקופסא, ובדק באינטרנט יחד עם שכן שהגיע למקום באיה עכביש מדובר.
"כבר בחדר מיון נראה כי התפתחו אצל הילדה גם תופעות גופניות של אי שקט רעד והזעות אשר תמכו באבחנה כי לא מדובר בעכביש חסר משמעות", מציינת ד"ר קליין.
הגם שקיים סרום לטיפול בעקיצה מסוג זה, העדיפו ב"הלל יפה", תוך התייעצות עם המרכז הטוקסולוגי הארצי לתת טיפול תומך הכולל נוזלים לפינוי הרעלן ושמירה על לחץ דם תקין, תרופות הרגעה ומשככי כאבים, זאת משום שלסרום עצמו ישנן תופעות שעשויות לחולל תגובה אלרגית חריפה, עד סיכון לחיים. הטיפול היטיב את מצבה של הפעוטה, שמתאוששת כעת במחלקת הילדים של "הלל יפה" וככל הנראה תשוחרר בימים הקרובים.

אירוע נדיר
נוכחותו של עכביש אלמנה שחורה בישראל ובתוך בתים היא נדירה ביותר, ולא ברור כיצד הגיע העכביש דווקא לקיסריה ולתוך הבית. עם זאת, קוראת ד"ר קליין להורים לשים לב לכל חרק מוזר ובוודאי להתפתחות חריגה של עקיצה כזו או אחרת וכן לתופעות כגון שינוי במצב הכללי של הילד לאחר עקיצה, רעידות, התנפחות משמעותית של המקום שנעקץ וכו'.
"ללא ספק הערנות של ההורים, מו גם העובדה שהגיעו עם העכביש והטיפול המהיר שניתן לילדה הצילו את חייה", סיכמה ד"ר קליין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות