fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחת שמי ים התיכון

למרות הכרזת שר הפנים אריה דרעי כי הכניסה חופשית לכל החופים, בלא מעט מחופי האזור תצטרכו להכניס יד לכיס כדי להשתכשך במי הים התיכון. כל החופים של נתניה עומדים בתקן הבינלאומי הדגל הכחול ובהם מגדלי הצלה, סככות צל, מתקני ספורט וברובם גם מסעדות. בשני חופים מוצעת פעילות ספורט ימי ושני חופים מונגשים לבעלי מוגבלויות. בחלק מחופי עמק חפר תמשיכו לשלם על חנייה. שיהיה קיץ מהנה
המושקע ביותר. סירונית

עוגמת נפש שלא בצדק לעיריית נתניה עם פתיחת עונת הרחצה. ביום חמישי שעבר, בזמן שהמצילים צחצחו את מגדלי ההצלה, וחופי הרחצה השונים נערכו לקראת פתיחת העונה, פירסם המשרד לאיכות את מדד חוף נקי בו צוין כי חוף פולג הוא מהמלוכלכים ביותר בארץ. בהמשך הבהירו במשרד לאיכות הסביבה:

"חופי נתניה נמצאו נקיים. יש לשים לב, כי משפך פולג ועד חוף געש, הנמצאים בתחום רשות הטבע והגנים, נמצא החוף מלוכלך. בדיקה זו נכונה לתאריך 26.4.17. נציין עוד כי התקבלו גם תוצאות בדיקות מי הים בחופי נתניה אשר נמצאו גם הם נקיים".

אם תושבי נתניה יכולים להיות רגועים, הרי שתושבי עמק חפר יכולים להיות מרוצים. על פי מדד הניקיון נמצאו חופי המועצה בין הנקיים ביותר בארץ: מחוף מכמורת ועד חוף ינאי – נקי מאוד, מחוף ינאי ועד חוף בלו ביי – בינוני ומחוף נתניה עד שפך פולג – נקי.

עיריית נתניה פתחה את עונת הרחצה עם תשעה מגדלי הצלה, בהם מגדל חדש בפולג, מדרום למגדל הוותיק. כל חופי הרחצה של נתניה עומדים בתקן הבינלאומי הדגל הכחול, שהוא תו איכות המעיד על סטנדרטים בינלאומיים כמו ניקיון, הצלה, איכות המים, שירותי חוף ועוד.

בשני חופים מוצעת פעילות ספורט ימי: בחוף קונטיקי-הרצל ובחלק הצפוני של חוף פולג. בחוף סירונית ובחוף פולג יש הנגשה מלאה לציבור עם מוגבלויות – דק עד המים ועגלות רחצה לנכים.

המושקע ביותר. סירונית
המושקע ביותר. סירונית

 נתניה

העונות
חוף צעיר ומזמין השוכן מתחת למלון העונות. במקום סככות צל, מתקני כושר, מלתחות ושירותים. בחוף מתקיימות פעילויות של מוזיקה וריקודים וערבי שנטי ונרגילות. במקום פועלת מסעדת "תמנון" בבעלות יבגני גולין שפועלת מ-09:00 עד 24:00 ומציעה ארוחות בוקר וארוחות צהריים בשריות. למסעדה מרפסת דק גדולה עם מספר מקומות ישיבה ומצילות. יושבי החוף הם תיירים והשפות השגורות הן רוסית וצרפתית. החנייה במפלס הטיילת ללא תשלום.

הרצל
אחד החופים המרכזיים בעיר, שוכן מדרום לחוף אמפי ומצפון לחוף סירונית, מול המעלית. במתחם נערכות פעילויות שונות ותחרויות ספורט, בהן אליפות ישראל הפתוחה בגלישת גלים, השטת קטמרן, מקצה אליפות העולם לגלישת גלים ועוד. בחוף מוצבים מתקני כושר וספורט ויש בו מגרשי כדורסל וכדורעף. במהלך הקיץ המגרשים מוארים גם בלילה. סניף של רשת קפה קפה שנפתח בחוף הפך אותו למוקד בילוי מרכזי ואטרקציה קולינרית.

סירונית א' וסירונית ב'
החוף המרכזי והמושקע ביותר בין חופי העיר. במקום שפע מתקני ספורט וכושר ומעלית המגיעה עד לטיילת ופועלת מ-07:00 עד 19:00. בחוף מתקיימות מגוון פעילויות נופש: מסיבות עם די ג'יי בימי שישי, הפעלות יצירה, תחרויות מטקות, כדורעף חופים, ספינינג ועוד. בחוף גם ספרייה עשירה בספרי קריאה. בעלי מוגבלויות נהנים מנגישות עד קו המים.

בחוף פועלות שלוש מסעדות. מסעדת "כוכב הים" בצפון, בבעלות דוד ואינה ברנס, פתוחה מ-09:00 עד 22:00 והיא היחידה הפועלת בשבת. בתפריט: בשרים, פסטות, דגים ופירות ים. בימי שישי בלילה מוצעת מוזיקה לריקודים.

מסעדת "עדן ביץ'", בבעלות שלומי אלקיים, היא מסעדה בשרית כשרה, פתוחה מ-09:00 עד שקיעה וסגורה בשבת. התפריט מציע שקשוקה, פלטה טוניסאית, סלטים ועוד.

מסעדת "אלעד על הים", בבעלות זינה ספיר, פתוחה מ-07:00, כשרה וסגורה בשבת. בתפריט: דגים ובשר. ליד המסעדה פועל בשבת מזנון בשרי של בעלים אחרים.

החנייה במפלס הים היא בתשלום. בחוף פועלים נקודת משטרה, נקודת פיקוח והצלה ומשרדי מינהלת חופים. מחודש יוני יפעל מגדל ההצלה מ-06:30 ועד חצי שעה לפני שקיעה.

חנייה חינם בכביש. לגון ארגמן
חנייה חינם בכביש. לגון ארגמן

לגון ארגמן
חוף המשרת את תושבי השכונות גלי ים, נאות שקד, דורה, נת 600, המלונות רמדה, איילנד, ולגון, והמתקנים בית פלדמן ובית גולדמינץ. הגישה אל החוף היא במדרגות עץ. חנייה חינם מוסדרת במפלס הכביש. יש כביש ירידה אל הים, אך אין חנייה במפלס החוף. בחוף שירותים, מתקן כושר חדש וסככות צל. מסעדת "תמוז" שפעלה במקום פונתה ונראה שעד שמלון לגון ובנייני המגורים היוקרתיים שבסביבתו יאוכלסו, החוף לא יהווה מוקד משיכה לתושבי העיר.

פולג
חוף עם שני מגדלי הצלה המשרת את השכונות רמת פולג, עיר ימים, גבעת האירוסים, קרית נורדאו, תושבי אבן יהודה וגוש תל מונד ואת באי המלונות במתחם החוף הירוק. בחוף סככות צל ומתקני כושר וספורט. בצידו הצפוני של החוף פועל מתחם לספורט ימי – סירות, אופנועי ים, גלישה, סאפ ועוד.

בחוף פועלת מסעדת "במבו ווילג'" בבעלות אמור קנצפולסקי ורוני מזרחי. על החוף יש בר משקאות מפותח ועמדת שייקים של פירות וגלידות. המסעדה מעסיקה שף המוציא דגים ובשרים, אופה במקום לחם ופוקאצ'ות וגם החומוס הוא תוצרת בית.

בשיא הקיץ מתקיים בחוף טורנירים של כדורגל וכדורעף חופים. במקום מגרש חנייה גדול בתשלום.

מוזיקה וריקודים. חוף העונות
מוזיקה וריקודים. חוף העונות

צאנז
ייפתח ב-15 במאי, ערב ל"ג בעומר. משמש חוף רחצה לציבור הדתי (ימים נפרדים לנשים וגברים) בחוף פועלים קיוסק כשר למהדרין, שירותי עזרה ראשונה, פיקוח והצלה. החוף פתוח גם בספטמבר, כולל חגים וחול המועד. החוף מוקף גדר ומשאיר מעבר חולי צר להולכי רגל חילונים הרוצים לעבור מצפון לדרום והפוך.

אמפי
ייפתח ב-15 במאי, ערב ל"ג בעומר. נמצא בצידו הצפוני של חוף הרצל באזור שובר הגלים הצפוני ומותרת בו כניסת כלי שיט, אזור דיג, וכן פעילויות של גלשני גלים. ניתן לשכור במקום קיאקים וגלשני רוח. בחוף מגדל הצלה ובמבנה הספורט הימי פועלים צופי ים, עמותת זיו נעורים, "קונטיקי" גלישת גלים, "זבולון" ו"צבע התכלת" המפעילים קייטנות לגלישת גלים, הדרכות צלילה, שיט ולימודי הסביבה בנושא הים.

עמק חפר

בעמק חפר נפתחו שלושה חופי רחצה מוכרזים עם שלושה מגדלי הצלה: חוף מכמורת ובו שני מגדלי הצלה, חוף ינאי וחוף נעורים בו יוקם בימים הקרובים מגדל הצלה חדש.

מכמורת
בחוף מפרץ טבעי יפה במיוחד ומסעדת "בננה ביץ" הפועלת במבנה. על החול מקבץ של מצילות ומקומות ישיבה. המלתחות והשירותים עוברים בימים אלה שדרוג. מועצת עמק חפר מקדמת תוכנית לארגון מחדש של חוף מכמורת לטובת הנופשים, השוחים והמשייטים. החנייה בתשלום.

בית ינאי
חוף של רשות הטבע והגנים עם שירותים ומרפאה וקיוסק של החברה. חוף פופולארי שמגיעים אליו מתרחצים מכל רחבי הארץ, משמש בסופי שבוע לקמפינגים. החנייה בתשלום, אך יש הנחה לבעלי מנויים תושבי המועצה. מנוי חנייה שנתי לרכב של תושבי המועצה עולה 190 שקלים ומחיר מנוי לרכב שני –  60 שקלים בתנאי שהמנויים לשני הרכבים ייעשו באותו היום.

ספורט ימי. חוף הרצל קונטיקי
ספורט ימי. חוף הרצל קונטיקי

נעורים
נפתח השנה בבעלות חדשה של זכיין הבננה ביץ' במכמורת. בימים אלה מתבצעים שיפוצים  במלתחות ובשירותים. המסעדה כבר פועלת אך גם בה נערכים שיפוצים. בשבועות הקרובים יחלו העבודות להקמת מגדל הצלה חדש ובטיחותי. החנייה במפלס החוף בוטלה והחנייה בכניסה לחוף ללא תשלום.

כושי
חוף רחצה לא מוכרז מצפון למכמורת, מאוד פופולארי בקרב תושבי האזור. המועצה הכשירה מגרש חנייה חינם למאות מכוניות. במקום כיסאות וסככות צל בחינם ומסעדת כושי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות