fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תחרות חנוכיות ייחודית לזכרה של רחל מתוקי

כמדי שנה, ערב חג החנוכה, שוקדים בהנהלת בית הספר "מדעים ויהדות" יחד עם הרכזים החינוכיים, על הפקת תחרות ייחודית, כשבכל שנה נבחר נושא אחר סביב החג בו מתבקשים התלמידים להפגין את כישוריהם ויצירותיהם. השנה, הוחלט להקדיש את התחרות השנתית לזכרה של מתוקי, שהלכה לעולמה לפני כשנה בגלל מחלה קשה והיא רק בת 56. בבית הספר אומרים כי, כאותה הוקרה אליה, כמי שעמדה לימין בית הספר בכל שנות קיומו, הכריזו על מבצע תערוכת חנוכיות מעשה ידי התלמידים.

כבר בראשית החודש, כשהוכרז המבצע בבית הספר, ניכרה תכונה בין התלמידים, להכנת חנוכיה מרהיבה שתהלום את התערוכה המסורתית של בית הספר. ואכן, בראשית השבוע הוצגו היצירות של התלמידים והתלמידות, בתערוכה ייחודית ומרשימה בשטח בית הספר. בין החנוכיות, פרי ידי הילדים, ניתן היה לראות חנוכיות ססגוניות ממגוון חומרים, כשהבולט ביניהם הוא הערך הסביבתי הכה שולט בבית הספר, חנוכיות ממגוון חומרי מחזור, מיחזור בטבע ומיחזור בבית. כך ניתן היה לראות חנוכיה עשויה כולה בקבוקי פלסטיק ולצדה חנוכיה מעוטרת פרחים ועלים. שלל היצירות, ביניהם אף חנוכיות מחומרי גלם מתכלים וחומרי יצירה, הוצגו כאמור בתערוכה ייחודית בבית הספר, להנאת התלמידים.

תמונה חנוכה3

"על מנת שלתערוכה יהיה אפקט נוסף מלבד התחרות, הוספנו אלמנט חשוב בתחרות" מספרת הרכזת החברתית של בית הספר. "התלמידים נתבקשו ליצור חנוכיה עם מסר מיוחד ותובנה ייחודית, כך שלכל חנוכיה תהיה אמירה משמעותית". התוצאות אכן נראו בשטח, ובימים האחרונים כל מי שנכנס לשטח בית הספר לא יכול שלא להתפעל מהתערוכה הססגונית.

בין המבקרים בתערוכה, גם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, שלא הסתיר את התפעלותו מהמיצג המרשים. "אין מתאים יותר מבית ספר "מדעים ויהדות" לעשות את התערוכה. שילוב פורה של מדעים-ויהדות, יצירה ומורשת ישראל, כאשר בית הספר מביא בכל השנה אור ושמחה למאות התלמידים ולתושבי חדרה, במיזמים ברוכים המותירים חותם על העיר כולה".

לדברי יו"ר מדעים ויהדות הרב בן ציון נורדמן : "כבכל שנה אני מלא בהתפעלות מהיצירתיות של התלמידים. תמיד אני חושב שכבר אי אפשר להפתיע אותי, ומי שראה אותי מסתובב בין החנוכיות השונות, יודע שגם השנה הצליחו להפתיע אותי. את התערוכה השנה ייסדנו לזכרה של גב' רחל מתוקי ז"ל, מנהלת מחוז חיפה, שעמדה לימיננו באוזן קשבת וסייעה ככל יכולתה להצלחת המרכז החינוכי לטובת התלמידים, ואין טבעי מכך שתחרות כה חשובה להגברת היצירתיות והדמיון של התלמידים, תונצח על שמה".

צילומים באדיבות בית הספר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות