fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושב חדרה, בן 80 נשדד בשירותי הקניון

קניון עופר לב חדרה (צילום: לם ויליץ)
קניון עופר לב חדרה (צילום: לם ויליץ)

ראובן איטח בן ה80 מחדרה, רק רצה לבלות בוקר שישי נעים בקניון, לשבת עם קפה ומאפה ועיתון, אך הוא לא שיער לעצמו את גודל ההשפלה כאשר נשדד בשירותי קניון לב חדרה. 

בבוקר שישי האחרון, בסביבות השעה 9:00, הגיע איטח לקניון לב חדרה ותיכנן לעצמו בוקר שישי רגוע ונעים. כפי שהוא מספר, הלך בתחילה לאחת המזללות במתחם המזון שבקומה השנייה, הזמין מאפה בורקס ועד שזה הוכן עבורו, פנה לעבר חדרי השירותים הצמודים. איטח התקרב לכיור כדי לרחוץ את ידיו ואז לפתע נעמד מולו אדם זר שהעיר לו על כתם לכלוך שיש לכאורה על חולצתו.

"הוא אומר לי 'וואי, איזה לכלוך יש לך על החולצה' ופתאום החל להשפריץ עלי מים, אני מרגיש שהמים זורמים מתחת לחולצתי, מנסה להסתבן ומרגיש את הבחור הזה מכניס את ידו לכיס שלי", סיפר איטח, ”הוא לקח את הארנק מכיסי ורץ במהרה. צעקתי ורדפתי אחריו, יותר נכון ניסיתי לרדוף אחריו כשאני מחזיק ביד את מקל ההליכה שלי. עובד ביטחון של הקניון שם לב למה שקרה ורדף אחריו גם כן, אבל שנינו לא הצלחנו לתפוס אותו".

לבסוף נמצא ארנקו של איטח מרוקן באוטובוס חדרתי שמספרו 7. הוא בהחלט שילם ביוקר: סכום כסף של 1800 שקלים במזומן נגנבו מהארנק, מספר כרטיסי אשראי ובנוסף כרטיסים חשובים אחרים כמו בנקומט, כרטיס נכה צה"ל וכרטיס המקנה נסיעה חופשית קבועה בקוי אגד (מתוקף היותו של איטח בן משפחה קרוב של נהג החברה). אחרי שלא הצליח לאתר ולתפוס את השודד שכבר התרחק מהמקום, חזר לאזור האוכל בקניון כשהוא המום וחלש.

קניון עופר לב חדרה (צילום: לם ויליץ)
קניון עופר לב חדרה (צילום: לם ויליץ)

"הרגשתי נורא, ממש מושפל", הוא אומר, “אני אפילו זוכר שהמוכר שהזמנתי אצלו את הבורקס הציע לי לאכול בלי תשלום ולא הייתי מסוגל לעשות כלום. אני מתנייד עם מקל הליכה כי רגליי כואבות וכל כך מצטער שמה שקרה לי לא קרה לפני כמה שנים, כי אז הייתי מראה לשודד הזה את נחת זרועי. זה כל כך מכעיס שמתנקמים ככה באנשים מבוגרים, שלא מכבדים אותנו. כמה שעות אחרי האירוע עוד הרגשתי רע פיזית. אני אדם שעבר לפני כמה שנים התקף לב".

איטח ניגש באותו היום זמן קצר לאחר המקרה לתחנת משטרת חדרה והגיש תלונה על האירוע. הוא גם מיהר לבטל את כל כרטיסי האשראי שלו כשעבור חלק מהם יאלץ לחכות עשרה ימים עד שיקבל כרטיסים חלופיים. כשהוא וילדיו ביררו פרטים, נמסר להם מהנהלת קניון לב חדרה, כי המקרה צולם במצלמות האבטחה כשנראה בהם דמותו של הגנב כשהוא בורח. איטח תוהה האם הדברים היו יכולים להתנהל אחרת.

"יש בקניון מספר אנשי אבטחה, איך הם לא חסמו ולא עצרו את השודד?”, הוא שואל, “לתחושתי היו צריכים יותר לפקח על המקרה, אולי לשים אנשי אבטחה צמודים לשירותים. לא מעט מבוגרים מסתובבים בקניון ולחלקם יש מקל הליכה, אחרים מתפקדים כמו נכים. יכלו לרצוח אותי שם, ריבונו של עולם, זה דבר איום".

מהנהלת הקניון נמסר: "אנו עובדים לפי הוראות הבטיחות בשיתוף פעולה עם המשטרה, הקניון מכוסה במצלמות אבטחה והעבודה היא לפי הנוהלים

במידה ויש ארועים אנו דואגים לטפל בהם בצורה הטובה ביותר בלי לפגוע בחווית הקניה של ציבור לקוחותינו”.

דובר מחוז חוף רפ"ק חיים פונימונסקי אישר כי איטח הגיש תלונה על האירוע ונפתחה חקירה בנושא שנכון לתחילת השבוע, היא עדיין מתנהלת.

כשנשאל האם בתקופת הקיץ מתרחשים להערכתו יותר מקרי שוד בקניונים העמוסים בעונה זו של השנה, ענה רפ”ק פונימונסקי כי אינו יכול לאשר זאת בוודאות, הוא הוסיף כי, “נושא הגניבות בהיסח הדעת צריך להיות כהודעת אזהרה לכולם. אנשים צריכים להיות מודעים להיכן הם שמים את חפציהם, האם הם מסתובבים עם ארנקים או תיקים פתוחים. על המבלים להיות ערניים לסביבה שלהם ולא להתעסק למשל רק במכשירים הניידים. צריך להקפיד להסתובב עם תיקים סגורים כך שאדם זר לא יוכל לפתוח אותם ואם קורה משהו יש להודיע כמה שיותר מהר למשטרה. לגבי המקרה הספציפי המתואר כאן, התיק עדיין נמצא בחקירה אבל אנחנו ננסה להגיע לאדם שביצע את השוד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות