fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי עיר ימים – פולג מתנגדים לבניית מלונות על חוף הים

הפגנה נגד בינוי מלונות בחוף פולג
הפגנה נגד בינוי מלונות בחוף פולג (צילום: פרטי)

300 מתושבי נתניה מכל קצוות הקשת הפוליטית  מוחים על תוכניות בניית המלונות בחוף פולג. השבוע נערך כנס הסברה לתושבים  במתנ"ס אריק איינשטיין, בנוכחות ראש העירייה מרים פיירברג -איכר שהבטיחה לפעול ולהתנגד בכל הערכאות.

תושב השכונה יום טוב תמיר הציג פרטים לגבי ההתנגדות שהגישו תושבי השכונה כבר בשנת 2010 לשינוי התב"ע שהתבצע בשנת 2013. בהמשך עלו גם שאלות שהופנו לממלא מקומה של ראש העירייה אלי דלל על בעיות אקוטיות בתחבורה והפתרונות להם.

דוד סלמה מראשי המאבק כנגד תכנית המלונאות שהנחה את מפגש ההסברה עם ראש העיריה: "היתה הסכמה רחבה מכל הקשת הפוליטית, כי ללא תוספת יחידות מגורים אין הצדקה כלכלית לפרויקט מלונאות והיזמים ייסוגו ממנה. לכן הוחלט כי העירייה תתנגד לחדרי מלון שיעלו על 25 מטרים ויכללו מטבחים וכן לתוספת יחידות המגורים כפי שהיזמים מבקשים. כמו כן, תפנה העירייה לרשות מקרקעי ישראל ותוציא צו על המגרשים שעדיין לא שווקו". אגב, פיירברג וסגנה התחייבו שהעירייה תתנגד לנושא בכל הערכאות בהן תועלה התכנית לדיון בעתיד".

הפגנה נגד בינוי מלונות בחוף פולג
הפגנה נגד בינוי מלונות בחוף פולג (צילום: פרטי)

טלי מולנר ממארגני המאבק נגד הקמת בתי מלון בעיר ימים: "אני שמחה שהצלחתי להעלות את נושא המלונות לראש סדר היום הציבורי והציבור מבין כעת שאנחנו לא צריכים לקבל את זה כגזירה משמיים. ראש העיר עשתה לנו חוג בית והיינו כקהל שבוי וראש העיר הצטיינה להגיד בדיוק מה שהאוזניים שלנו רצו לשמוע. הבעיה היא שאין לנו את זה בכתב. הבעיה שאין התחייבות שלה שתתייצב לצדנו בוועדה המחוזית ובבתי משפט ובעיקר נמצא מולה קבלן כמו תשובה שכבר מאיים בתביעה אם לא יתנו לו היתר בניה במידי בהתאמה לתכנית בינוי שהוא הכין ושלדבריו כבר אושרה בפגישות שקיים עם העיריה.  בתכנית הבינוי שלו הוא מפצל שני מלונות לארבע מגדלים ומכין את הקרקע למגורים כשהחדרים עם מטבחונים וכו'. לדבריו התכנית הוכנה בשיתוף ובידיעת העירייה ולכן ההבטחות שנאמרו לנו בעל פה עומדות בסתירה מוחלטת לטענת הקבלן ועורך דינו. אם פיירברג תשנה את עמדתה ותתנגד לתכנית של תשובה, זה ימים יגידו. בכל אופן המאבק לא תם השכונה מתנגדת להקמת אפילו מלון אחד. קבלן שטוען באמצעות עורך דינו שבידו תכנית שהוכנה שנתיים עם העיירה וקיבלה את אישורה ושבוע לפני בחירות ראש עיר שמתכחשת פתאום לתכנית? זה נשמע תמוה. הלוואי וההבטחות שלה ייושמו. אני אהיה במועצה ואוודא זאת. בשכונה יש התנגדות למימוש התב"ע (תוכנית בניין עיר, ר.ב) ואנו דורשים שראש העיר תמצא דרכים לפצות את הקבלן, או בכל דרך אחרת תמצא את הדרך למנוע את ההקמה".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות