fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נפרדים מאדם פיש: "אבידה לחברה הישראלית"

עו"ד אדם פיש, שנפטר בפתאומיות ביום שישי שעבר, הטביע את חותמו גם במאבקים ציבוריים בגליל המערבי. חברים נפרדים
לזכרו. אדם פיש ז"ל (צילום: כתום צלמים)
לזכרו. אדם פיש ז"ל (צילום: כתום צלמים)

"ויש כאלה שלוקחים מונופול על החוכמה ויודעים יותר טוב ממני ויודעים יותר טוב ממך מה טוב בשבילי מה טוב בשבילך". מעטים הם האנשים שמילות השיר של עוזי חיטמן ז"ל כאילו נכתבו עליהם. עו"ד אדם פיש (57), שנפטר בפתאומיות ביום שישי שעבר הוא, ללא ספק, אחד מהמעטים. ביום ראשון השבוע נסגר בית העלמין בחיפה למשך כשעה כי לא יכול היה להכיל את אלפי האנשים שהגיעו לחלוק לפיש כבוד אחרון. היום שם שופטים, עורכי דין, אנשי אקדמיה, בנקאים, ראשי ערים, נציגי מוסדות ציבור ואזרחים מן השורה.

אדם פיש ז"ל
לוחם צדק. עו"ד אדם פיש צילום: כתום צלמים

אדם פיש, מעורכי הדין המובילים בצפון, היה איש רב פעלים ולוחם צדק ידוע. לזכותו נרשמו הישגים משפטיים לרבות תקדימים רבים. הוא עמד בראש משרד עורכי הדין בן ארי, פיש, סבן ושות', שדורג מספר שנים ברציפות על ידי חברות מיתוג כאחד המשרדים המובילים והחשובים בארץ בענפי משפט שונים. עו"ד פיש היה ממובילי המאבק לקידום זכויות האזרח בישראל ולוחם עיקש למען אחריות חברתית וצדק. הוא ראה במשפט אמצעי חשוב מאין כמוהו לשיפור זכויותיהן של אוכלוסיות מוחלשות בישראל. במרוצת השנים נמנה עו"ד פיש עם מייסדיהן של עמותות רבות בישראל, ביניהן הסניף החיפאי של האגודה לזכויות האזרח, עמותת "המשפט בשירות הזקנה", מרכז "אדם" ע"ש השופט חיים כהן להגנה על זכויות האדם, עמותות למען הגנת הסביבה ועמותות לקידום זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלויות.

בשנת 2013 הוענק לו אות הנשיא למתנדב. גם בגליל המערבי הטביע עו"ד פיש את חותמו. בעשור האחרון שימש היועץ המשפטי החיצוני בפועל של עיריית עכו, הוא ייצג ראש עיריית נהריה לשעבר רון פרומר במשפט הפלילי, ובמשך כ~15 שנה ליווה את העמותה לאיכות חיים וסביבה בנהריה במלחמתה העיקשת באזבסט בגליל המערבי. פרויקט מדינת הילדים בנהריה, שתוכנן לקום על שטח נגוע באזבסט, נגנז בזכותו.

אורית רייך, מייסדת העמותה לאיכות חיים וסביבה בנהריה: "אדם נתן לעמותה ובדיעבד לכל תושבי נהריה והגליל המערבי תמיכה ועזרה ללא תמורה כספית. פעילות זו מוגדרת כ'פרו~בונו'. אדם הטמיע את העיקרון הזה בתודעה הציבורית בהקמת 'מרכז השופט חיים כהן' להגנה משפטית על זכויות אדם. הליווי של אדם היה שונה ומיוחד רק לו. ליווי צמוד, אישי וללא לאות, ללא הגדרת זמן, כמו אבא שמלווה את הילד שלו לכל אורך הדרך עד למקום מבטחים. נוכחותו של אדם הייתה נקודות המשען הבטוחות של פעילות העמותה. תמיד ידענו שיש מאחורינו מישהו שיעזור, שיציל ויתמוך אם וכאשר נגיע למקומות בעייתיים. תושבי הגליל המערבי ותושבי נהריה חייבים לאדם את בריאותם ואת הטיפול בהסרת מפגע האזבסט. ללא תמיכת משרדו, ספק אם היינו יכולים לעצור את אסון האזבסט".

פיש ייצג את יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי במשפטים  פרטיים ופוליטיים. המשפט האחרון, עסק בניגוד עניינים בין תפקידו של שמואלי לבין חברותו במועצת העיר. כמו כן פיש הוא זה שהגיש את העתירה לבית המשפט העליון בנוגע לחיוב אישי נגד ראש עיריית נהריה ז'קי סבג.

שמואלי: "אני עדיין לא מעכל, אין עוד אנשים כמוהו. הוא היה יועץ משפטי מהמעלה הראשונה. רוח הנתינה לציבור, מי שלא עבד מולו באופן אישי לא ראה דבר כזה. יצא לי להיפגש איתו לפני חודש. אני חושב שזו אבידה לחברה הישראלית מעבר לאבל האישי. הוא תרם כל כך הרבה למען הציבור והחברה בנושא איכות בסביבה, טוהר השלטון והמידות. הוא נגע בכל רבדי החברה רק למען הקהילה".

רון פרומר: "אני נפרד מחבר. זו אבידה גדולה מאוד. נשארנו בקשר טוב מאוד, רק לפני שבועיים שוחחנו. אדם ליווה אותי ברגעים הכי קשים וחשובים בחיי".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי: "אדם, בראש ובראשונה, היה אדם וחבר שתמיד אפשר לסמוך עליו ושתמיד לצידך ברגעי קושי ומשבר. זכינו להכיר איש חכם בצורה בלתי רגילה, חד וחריף, איש הגון וישר, שלנגד עיניו ראה תמיד את טובת הציבור. אדם התאהב בעכו ולא אחת תרם מכספו האישי לגופים הפועלים בעיר. בשנה האחרונה הוא גיבש חבורת אנשי עסקים מובחרת ויחד איתם השקיע באחד מהפרויקטים המיוחדים ביותר שהוקמו בעיר _ 'חוויית האבירים'.

הסתלקותו הפתאומית, בטרם עת, פערה חור אדיר בקרב משפחתו, חבריו, שותפיו ולקוחותיו הרבים, אשר ראו בו את עמוד האש שלפני המחנה. אדם יחסר לכולנו ולא תהיה זו קלישאה לומר שיחסר למדינת ישראל שהיה לה דוגמה ומופת לכל אותם ערכים עליהם אנו מנסים לחנך את הדורות הבאים".

השתתפה בהכנת הכתבה: הילה מלמד

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות