fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים בפרדס חנה כרכור: זה מה שקורה כשאין מצלמות אבטחה

תוך מספר ימים אירעו שני מקרי תקיפה חמורים ביישוב. ביום שישי שעבר הותקפו חיילים בגינה ציבורית בפרדס חנה. מספר ימים אחר כך תקף רעול פנים צעיר ערבי בכרכור ופצע אותו באורח קשה
אילוסטרציה: פוטוליה

שבוע אלים בפרדס חנה כרכור. ביום שישי שעבר בערב הותקפו שלושה צעירים, תושבי מרכז הארץ, שניים מהם חיילים קרביים כבני 19, בגינה ציבורית בפרדס חנה. הם נפצעו קל וטופלו בבית החולים הלל יפה. בהמשך השבוע עצרה המשטרה עצרה קטין בן 16 מפרדס חנה בחשד כי היה אחד מהתוקפים. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בחדרה.

אביו של אחד המותקפים משוכנע שהתקיפה התרחשה על רקע העובדה שהתוקפים חשבו שבנו וחבריו ערבים. האב מספר את מה ששמע מבנו וחבריו: "העין פגועה ומצבו הנפשי לא כל כך טוב. בני, שבא מהבסיס לחופשה, הגיע עם חברו החייל וחבר נוסף לפרדס חנה, והם ישבו יחד עם נערה בגינה ציבורית ביישוב. חבורה של שבעה-שמונה צעירים, רובם בשנות ה-20 לחייהם, תקפו אותם. זה היה ממש לינץ'. ברקע הם שמעו את התוקפים קוראים: 'ערבים, בני זונות, שרמוטות'. לאחר מעשה התוקפים ברחו, ובני וחבריו הגיעו בכוחות עצמם לבית החולים הלל יפה, התקשרו אליי, ואני הזמנתי מיד את המשטרה. אנחנו יודעים שהתקיפה הייתה על רקע גזעני, אבל זה לא משנה. להגיע לרמה כזאת של תקיפה בגן ציבורי זה פחד אימים, אני לא הייתי רוצה לגדל ילדים ביישוב כזה".

אילוסטרציה: פוטוליה
אילוסטרציה: פוטוליה

ביום שני בערב אירעה תקיפה בכרכור של צעיר מערערה שנפצע באורח קשה. לא ברור אם התוקף תושב פרדס חנה כרכור או שבא מחוץ ליישוב. חובש רפואת חירום ומתנדב מד"א, משה לוי, סיפר: "ביום שני בערב נקראתי לרחוב השופטים בכרכור לטפל בצעיר כבן 25 שהיה פצוע בצורה קשה, עם חבלות וחתכים בראש ובברך ימין. היו לו שטפי דם רציניים. האנשים שהתקהלו מסביבו אמרו שהוא הותקף על ידי רעול פנים. טיפלנו בו, אני ועוד שני חובשי רפואת חירום, ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים הלל יפה".

מהמשטרה נמסר: "אנו מעריכים שמדובר באירוע פלילי ולא לאומני. האירוע נמצא בחקירה, ועד כה לא נעצר חשוד בתקיפה".

בעקבות התקיפות העלו תושבי פרדס חנה כרכור את העובדות הידועות, אך לא מטופלות: בגינות הציבוריות ביישוב אין מצלמות. בשנים האחרות פוענחו מקרי פשיעה רבים ותאונות רבות בעזרת מצלמות אבטחה הפזורות במקומות ציבוריים. נוכחותן של מצלמות אבטחה בגינה הציבורית בה הותקפו החיילים הייתה יכולה לקדם משמעותית את החקירה. כמו כן, בפרדס חנה כרכור, יישוב המונה כ-40 אלף תושבים, אין סיורים משטרתיים בגינות הציבוריות, ואין תחנת משטרה במקום. יכולת התגובה של המשטרה, מהירותה ואפשרות החקירה ומיצוי הדין עם האשמים נפגעות, ותושבים חשים שאין דין ואין דיין לנוכח מקרי אלימות כמו אלה.

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר בתגובה: "זהו אירוע חריג ומקומם ואנו שולחים לחיילים שהותקפו איחולי החלמה מהירה. חנה כרכור הוא יישוב בטוח וניכרת ירידה ביחס לשנים קודמות במספר אירועי האלימות והוונדליזם בחודשי הקיץ.

נציין כי ביישוב נקודת משטרה ואנו פועלים מול משטרת ישראל לבקשת הגברת הפעילות בנקודה ולפתיחת תחנה יישובית. בנוסף, יחידת הפיקוח והאכיפה מבצעת סיורים שוטפים בגינות הציבוריות גם בשעות הלילה. כמו כן, בחלק מהשטחים הציבוריים מוצבות מצלמות לצורכי בקרה ופיקוח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות