fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תום אלמדון: "אשמח להמשיך לשחק בצור שלום"

לפני שנתיים הגן תום אלמדון על שערה של הפועל תל אביב מליגת העל ולפני שנה שיחק בהפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית. לפני חודשיים הוא הצטרף למכבי צור שלום, אז הייתה הקבוצה במצב קטסטרופלי, היום היא למעלה. אלמדון מפרגן לכולם ומצהיר כי הוא מרוצה מאוד
תום אלמדון (צילום: איסר רביץ)
תום אלמדון (צילום: איסר רביץ)

בתאריך 28.10.16 נוצחה קבוצת הכדורגל של מכבי צור שלום במשחק ביתי על ידי עירוני טבריה בתוצאה 2:1. זה היה במחזור השישי של ליגה א' מחוז צפון ומכבי צור שלום דורגה אז במקום ה-14 (שמוביל בתום העונה למשחקי מבחן) עם שלוש נקודות. משמע הקבוצה לא ניצחה עד אז (שלושה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו).

באותו סוף שבוע החליט מאמן הקבוצה קובי דנינו להתפטר, במקביל שוער הקבוצה אלי ברקוביץ' נפצע. במקום דנינו מונה מאמן הנוער מיכה כהן, בשילוב עם ברוך סער למאמן הקבוצה. במקביל זכתה הקבוצה ב"מפעל הפיס" בעקבות הצטרפותו של השוער תום אלמדון. מאז שיחקה צור שלום 9 משחקים, שניים מהם בגביע והמאזן שלה מרשים מאוד – 6 נצחונות (כולל שניים בגביע), שני הפסדים ותיקו אחד והיא כבר במקום ה-8 עם 16 נקודות ורק הפרש שערים פחות טוב מפריד בינה לבין עירוני קרית אתא.

מהפועל תל אביב למכבי צור שלום. תום אלמדון (צילום: איסר רביץ)
מהפועל תל אביב למכבי צור שלום. תום אלמדון (צילום: איסר רביץ)

בשלישי שעבר גנבה מכבי צור שלום את הכותרות כאשר גברה בביתה במשחק גביע על הפועל פתח תקווה בתוצאה 1:3 ושלושה ימים אחרי כן היא נפרדה בתיקו 1:1 מהפועל הרצליה, התיקו היחיד של הקבוצה בתקופה הזוהרת. את השער כבש אלון בוזורגי בפנדל בדקה ה-24. האורחים הצליחו להשוות במחצית השנייה.

כתבתי קודם כי הקבוצה זכתה במפעל הפיס, בעקבות הצטרפותו של תום אלמדון כי הוא שיחק לפני שנתיים בהפועל תל אביב בליגת העל, ולפני שנה שיחק בהפועל ראשון לציון בליגה הלאומית. למעשה כל הקריירה שלו הוא שיחק בשתי הליגות המקצועניות. אלמדון (31), נשוי ואב לשניים, מתגורר בחיפה והוא מסביר למה החליט לרדת לליגה א': "אחרי הרבה שנים בקו חיפה תל אביב הייתי צריך לעשות הערכת מצב, הנסיעות הפריעו לי, לכן החלטתי להתמקד בעבודתי כמאמן שוערים, ובמקביל לשחק בליגה א', זה נותן לי גם זמן ואפשרות להיות יותר עם האישה והילדים".

אם כבר ליגה א', מדוע בחרת במ. ס. צעירי כפר כנא דווקא?
"היו לי הרבה הצעות מליגה א', כפר כנא דיברו על עליית ליגה ואמרו מי השחקנים שאמורים להצטרף, אמרתי עם אלה בטוח נעלה ליגה, גם החוזה היה טוב, אבל עם הזמן הבנתי שמה שאמרו זה לא מה שקרה. השחקנים לא הצטרפו ולכן החלטתי לעזוב, לא התאים לי. טעיתי, אין לי ניסיון בליגה א', אבל לומדים".

איך נוצר הקשר עם מכבי צור שלום?
"ברוך סער, שאותו אני מכיר הרבה זמן, שמע שעזבתי את כפר כנא, הוא התקשר אלי, תוך יומיים כבר התאמנתי בצור שלום. סער הוא איש מדהים וגאון כדורגל, לא חשבתי פעמיים והצטרפתי".

מאז שהגעת הקבוצה עשתה שינוי עצום, ניצחתם שישה משחקים מתוך תשעה, כולל שניים בגביע, ועליתם למרכז הטבלה, סוג של קוסם?
"אני לא מסתכל על זה כך, אני לא לבד, כולם עוזרים לי וכולם עושים את העבודה".

תום אלמדון (צילום: איסר רביץ)
תום אלמדון (צילום: איסר רביץ)

גנבתם את הכותרות בשבוע שעבר בניצחון על הפועל פתח תקווה. הופתעת?
"לא ממש. ידענו שיש סיכוי נגד הקבוצה הזו, המגרש הביתי ההתלהבות והקלישאה "לגביע חוקים משלו" עשו את ההבדל. אנחנו ניצלנו את ההזדמנויות, הם לא ניצלו וניצחנו".

ואז הגיעה ההגרלה וקיבלתם את הפועל באר שבע בחוץ, השמיים הם הגבול?
"זו הקבוצה שהכי לא רצינו לקבל. צריך להיות ריאליים, באר שבע היא אלופת המדינה, קבוצה גדולה שעושה עונה נפלאה, גם בליגה וגם באירופה ויש לה את הסגל הכי טוב בארץ".

אם כבר באר שבע לבטח רציתם שהמשחק יהיה בבית.
"ברור, זו הייתה יכולה להיות חגיגה גדולה לאוהדים וחוויה לכולנו. ניסע לבאר שבע, ניתן פייט ונעשה את המיטב, אבל צריך להיות ריאליים".

בלי לשים לב קפצתם תוך חודשיים מהמקום ה-14 למקום השביעי-שמיני עם 16 נקודות, אז היו לכם רק שלוש נקודות. מה הלאה?
"המטרה של מכבי צור שלום להישאר בליגה א'. זה היה בתחילת העונה וגם עכשיו. אם נמשיך להתקדם ונגיע לפלייאוף מה טוב, ואם לא, לא נורא, בעונה הבאה".

אפשר להבין מדבריך שתמשיך בעונה הבאה?
"הכל פתוח, אשמח מאוד להמשיך לשחק במועדון. מכבי צור שלום הוא מועדון מצוין עם אנשים טובים, החל מהיו"ר יגאל קסלסי, דרך טום אזריאל ויוסי אזריאל, והמאמן מיכה כהן. זה אולי מועדון קטן אבל הוא לא נופל מקבוצות בליגה הלאומית מבחינת הניהול וההתנהלות. גם חדר ההלבשה מאוד חזק, השחקנים מגובשים ויש תקשורת טובה בין הוותיקים לצעירים. הצעירים נותנים כבוד והוותיקים כמו דני אסולין, שרון לוי אני ואחרים מכוונים ועוזרים להם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות