fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוכנית מיגון הצפון: היישובים הדרוזיים והערביים מוחים

חכ סאלח סעד צילום אלכס הובר
חכ סאלח סעד צילום אלכס הובר

״לקחנו אחריות והתחייבנו להגן על תושבי הצפון ואנחנו עומדים בהתחייבותנו. מדובר בתכנית רחבת היקף מהגדולות שהיו כאן. בשעות אלה כבר משפצים מקלטים עם פתיחה מרחוק ומיזוג, מחזקים מוסדות חינוך ורווחה, והעבודות ילכו ויגברו בזמן. במשך שנים רק דיברו על מיגון הצפון, ואני שמח שהצלחנו לרתום את כל המשרדים הרלוונטיים כדי סוף סוף לבצע את המשימה הלאומית הזו"', כך אמר שר האוצר משה כחלון על תוכנית מיגון הצפון.

שר הביטחון לשעבר יו”ר ועדת המשנה למוכנות העורף, ח”כ עמיר פרץ, התייחס להצהרתו של השר כחלון בדבר קידום יישומה של החלטת הקבינט בנוגע למיגון בתים ומוסדות ציבוריים בגבול הצפון: “אני מברך על קידומה של תכנית מיגון הצפון, וממתין לעיגון התכנית הרב שנתית של חמשת מיליארד השקלים. ועדת המשנה בראשותי תמשיך לעקוב אחר ביצוע התכנית, לדרוש וללחוץ עד שיועמדו התקציבים הראויים לטיפול במיגון מוסדות ציבור, גם לבתים פרטיים.

בעקבות הודעתו כחלון מסר ח"כ סאלח סעד תושב בית ג'אן (המחנה הציוני): "בכוונתי לעתור לבג"צ שיחלק את כספי המיגון בצפון באופן שוויוני גם ליישובים הלא יהודים. שר האוצר הודיע היום על העברת 500 מיליון שקל לטובת מיגון בצפון וזה יפה מאוד. אבל הוא לא מספר כמה כסף יוקצה ליישובי המיעוטים, שהם אלה שבאמת חייבים את המיגון כי אין בהם מקלטים וממ"דים. אם כחלון הוא שר האוצר של כולם שיוכיח שהוא דואג לכלל אזרחי הצפון. אם לא יעשה כן, בכוונתי לדרוש את חשיפת הנתונים ואף לעתור לבג"צ לשם חלוקה הולמת ושוויונית של כספי המיגון".

 

חכ סאלח סעד, צילום אלכס הובר
ח"כ סאלח סעד, (צילום אלכס הובר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות