fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תודה על כל מה שנתת

שרון בזנוס, הסובל משיתוק מוחין, חסה כל חייו בצילה של אמו, שגוננה עליו. דווקא מותה הפתאומי של האם האהובה, הכניס אותו לשבר עמוק, אבל גם הוציא אותו לדרך חדשה ועצמאית, בה עליו להתמודד בעצמו עם הקשיים. דרך זו הובילה אותו להתנדב בעיריית נצרת עילית ולראות את החיים אחרת
חולם להקים משפחה. שרון (צילום עצמי)
חולם להקים משפחה. שרון (צילום עצמי)

שרון בזנוס בן 33 מנצרת עילית, סובל משיתוק מוחין ונכות קשה מיום לידתו. אולם חרף הקשיים הבריאותיים והיותו מרותק לכסא גלגלים, הוא מסתכל כל חייו על חצי הכוס המלה. לפני חמישה חודשים, איבד את אמו גליה, שטיפלה בו במסירות גדולה ונפטרה באופן פתאומי.

שרון מתנדב באגף הרווחה בעירייה. הוא עונה לטלפונים, מסביר פנים למטופלים ומכוון אותם לעובדים הסוציאליים. "אני סובל מנכות מוטורית אבל המוח מתפקד בסדר גמור".

-מה הביא אותך להתנדב ?

"מתוך שבר נפשי הגעתי להתנדבות.לפני חמישה חודשים אמא שלי נפטרה. היא הייתה רק בת 66, מותה היה פתאומי והוא נפל עלי כמו רעם ביום בהיר. אמא שלי הייתה הכל בשבילי, היא טיפלה בי במסירות גדולה והיא תמיד הייתה איתי. כשהיא נפטרה נכנסתי לחרדה נוראית וחשבתי שזהו זה, אני לא יכול יותר להתמודד. אבל אבא שלי לא ויתר לי ואני חושב שגם אמא שלי ז"ל, בסופו של דבר נתנה את הכוחות מלמעלה. הגעתי למטפלת שייעצה לי לעשות משהו עם עצמי ואז החלטתי לפנות למנהלת תחום המתנדבים בעירייה מירי שטיצקי. מירי קיבלה אותי יפה ואחרי כמה ימים התקשרה אלי ואמרה לי 'בוא אלינו, נשמח לקבל אותך באגף הרווחה'. בעקבות השינוי התחלתי להיות יותר עצמאי בתפקוד, אני עושה דברים שלא האמנתי שאני יכול לעשות".

חולם להקים משפחה. שרון (צילום עצמי)
חולם להקים משפחה. שרון (צילום עצמי)

-תסביר בבקשה

"אמא שלי הייתה מדהימה, אני אוהב אותה ומתגעגע אליה כל כך, אבל היא לא אהבה להילחם. אמא התפשרה ולא התאים לה לנהל מלחמות. הבעיה היא שבלי מלחמות כנראה שבמצבי לא מתקדמים לשום דבר, אמא רצתה לגונן עלי ולא מספיק נתנה לי להיות עצמאי, היא פחדה שאני אכשל ורצתה כל הזמן לתת לי אהבה".

-אז כשהיא נפטרה קיבלת את האומץ?

"זה לא כזה פשוט, אבל כשאמא נפטרה נשארתי עם אבא שלי ואבא הוא טיפוס שונה, הוא מטפל בי במסירות אין קץ, אבל הוא גם מלמד אותי להיות עצמאי וזה עובד, בזכותו אני עושה דברים שלא עשיתי קודם. אני מאמין שזה גם בזכות אמא שנמצאת למעלה וממשיכה לשמור עלי. כואב לי שהיא לא יכולה לראות כמה התקדמתי, שהיא לא יכולה להרוויח אותי".

-איך מתמודדים?

"לא קל. אני מבין את הנכות שלי ואולי זה מה שהכי קשה, אני יודע עד כמה אני תלוי באחרים וזה הפחד הגדול. יש לי אח ואחות שמאוד תומכים בי, אחי מארק חי בלוס אנג'לס אז הוא פחות יכול, אבל אחותי דיאנה עושה מעל ומעבר. היא פשוט מדהימה, מאז שהייתי ילד היא מתנהגת אלי כמו אמא, אני אוהב אותה כל כך".

-אתה מדבר על הפחד להיות לבד, חשבת להכיר בת זוג?

"הייתה לי חברה שנה וחצי ונפרדנו, עכשיו אני דווקא כן בקטע של להכיר מישהי ואני מקווה שזה יצליח ואקים משפחה. זה החלום שלי. החלום הוא להקים משפחה ולחיות כמו כולם, לא למצוא את עצמי בעתיד מטופל במוסד או על ידי עובד זר, לחיות את חיי בעצמי ועם האנשים שאוהבים אותי".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות