fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תודה לאל שההופעה של סטטיק ובן-אל הסתיימה בשלום

ילדים על מכוניות בכיכר צילום עצמי
ילדים על מכוניות בכיכר צילום עצמי

כוונת העירייה בהבאת ההופעה של הצמד סטטיק ובן אל בכיכר העצמאות היתה מתוך רצון לשמח את ציבור הילדים והצעירים עם תחילת החופש הגדול. אך האכזבה היתה גדולה עוד יותר. "כמעט אסון ערד 2" כתב איש התקשורת משה שמה. לכיכר המוגבלת בשטחה הגיעו כ-23 אלף איש כמות שהמארגנים לא ציפו לה. התנהלות ההפקה היתה לדעת התושבים גרועה. הופעת הצמד התעכבה וניתן מופע חימום ארוך שעייף את הילדים. המופע לא הוקרן על המסכים דבר שהיה מקל על הצפיפות ועוד.

סטטיק ובן אל צילום רן אליהו
סטטיק ובן אל צילום רן אליהו

כל מי שהגיע לכיכר ראה שילדים טיפסו על גגוני רכבים, כולל ניידות משטרה, על קולנוע אסתר ומבנים אחרים. גם על תמרורים הם טיפסו וסיכנו את חייהם. מתחם ההופעה היה מוגבל וצר מלהכיל את ההמונים, אבל היו מיוחסים שהגיעו למתחם VIP של המכובדים והיו ילדים שהגיעו למתחם הבמה הסטרילי – מחדל בטיחותי אף הוא.

יועץ נדל"ן ליעד פוגל: "הגעתי לכיכר בה היתה צפיפות מפחידה. אמניסיתי לחפש פינה, אבל כל הפינות היו תפוסות. עמדתי בצד ואני בגובהי המתנשא לא ראיתי את הבמה. הגיעו אלפי ילדים שחיכו לתחילת ההופעה של הצמד ונאלצו לראות מופע חימום של החבצלות ועוד להקה אחרת. ולכן במקום להתחיל בשעה תשע בערב ולשמוע את ששת השירים שיש לצמד הזה להשמיע נאלצו הילדים להמתין עד עשר וחצי כשהם כבר עייפים. לא ברור לי למה לא הקרינו את המופע על מסכים גדולים כי את הבמה לא ראו ואת שירתם לא שמעו כי הסאונד היה חלש.  ולמה לא הקרינו על המסכים הגדולים והגבוהים בכיכר החדשה וכך הקהל היה מתפזר והיתה פחות צפיפות. הגיעו הרבה ילדים שציפו לראות את הצמד ואם כבר עושים משהו למענם צריך להקדיש תשומת לב לדברים החשובים שעושים את הארוע מוצלח".

המונים בכיכר צילום רן אליהו
המונים בכיכר צילום רן אליהו

עו"ד דין גלית דאואן: "היה נורא ואיום כמעט רמסו את הילדים שלנו. העירייה לא בנויה להופעה כזאת. לא הקרינו במסכים הגדולים הילדים התענו וזה אחרי שסחטו אותם עם כל מיני להקות נתנייתיות ועינו אותם 40 דקות. מדובר פה על ילדים וגם ההורים סבלו! זוועה!"

משה שמה: "מסקנה אחת עולה כשרואים את התמונות הקשות האלו היא שכולם כשלו !

ילדים על מכוניות בכיכר צילום עצמי
ילדים על מכוניות בכיכר צילום עצמי

העירייה והיכל התרבות בתכנון לקוי בלשון המעטה וחשיבה חסרת אחריות ושיקול מוטעה על מיקום האירוע ביחס לידיעה כי יגיעו עשרות אלפים. גם המשטרה באישור קיום האירוע במתכונתו, ציוד טכני שאינו תואם את גודל האירוע. ואם חלילה היה קורה אסון מי היה משלם על כך?".

ממשטרת נתניה נמסר בתגובה: "אירוע התרבות בכיכר אושר בכפוף להצגת תוכניות שהציגו מומחים בתחומם, שהצביעו על אפשרות לקיום אירוע תחת תקני בטיחות מחמירים.

כחלק משותפות המשטרה לעידוד אירועי התרבות והחינוך בעיר, פעלו השוטרים ללא תמורה שכרית. משטרת ישראל תחנת נתניה מברכת את ילדי העיר לרגל היציאה לחופשה ומבטיחה להיות שם לצידם בעשיה משטרתית מוצלחת גם בהמשך".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה, באמצעות עמותת היכל התרבות, מקיימת השנה מגוון אירועי קיץ לכל המשפחה ברחבי העיר, בכיכר העצמאות ובשכונות. השנה יתקיימו הופעותיהם של מיטב האמנים בארץ, פסטיבלים בינלאומיים, אירועי לילה לבן, מופעי מחול ועוד, לרווחת תושבי נתניה והבאים בשעריה.

כלל ההיערכות למופע של סטטיק ובן אל תבורי התקיימה בשיתוף המשטרה ועל פי הנהלים, כאשר בטיחות ובטחון הציבור לנגד עינינו. על פי ההערכות, היה צפי להגעה של כ-15 אלף איש לאירוע – כמות אנשים התואמת אירוע בבימת כיכר העצמאות. בפועל, כמות האנשים אשר הגיעו לכיכר היתה גדולה ועל פי הערכת המשטרה הגיעו כ-23 אלף איש. כמקובל באירועים בסדר גודל זה, נקיים ישיבת הפקת לקחים ויוסקו מסקנות לעתיד.

נציין עוד כי מפקד משטרת נתניה אשר פיקד על האירוע שיבח את ההתארגנות וההיערכות המקצועית של עמותת היכל התרבות וכלל גופי העירייה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות