fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוגבר קו 70 מזכרון יעקב לחדרה וההפך

גן טיול במרכז זכרון יעקב, התחנה האחרונה של קו 70. צילום: נירית שפאץ
גן טיול במרכז זכרון יעקב, התחנה האחרונה של קו 70. צילום: נירית שפאץ

החל ממוצ"ש האחרון תוגבר קו 70, הנוסע מחדרה לזכרון יעקב ומזכרון יעקב לחדרה, בשתי נסיעות הלוך ובשתי נסיעות חזור. הישג משמעותי להנגשת היישוב, כי עד כה כמעט שלא ניתן היה להגיע בתחבורה ציבורית במוצאי שבת לזכרון יעקב מכיוון חדרה, והדבר משפיע כמובן גם על פרדס חנה כרכור ובנימינה היושבות גם הן על מסלולו של קו 70 ומשתמשות בו.

קווים חלופיים לקו 70 אינם בנמצא למעשה, פרט לקו 872 המתחיל את פעילותו במוצאי שבת בשעה מאוחרת בלילה, קרוב ל-22:00. עכשיו תוגבר הקו במוצ"ש בנסיעות היוצאות מחדרה בשעות 21:00 ו-23:00, ומזכרון יעקב ב-20:00 ו-22:00.

במועצה תיארו זאת לציבור בהודעה אופטימית: "סנונית ראשונה בדרך לתגבור התחבורה הציבורית. תוצר נוסף לפעילות שלנו מול משרד התחבורה, לשדרוג שירותי התחבורה הציבורית הניתנים לציבור במושבה. החל ממוצאי שבת ה 25/3/17 מספר הנסיעות בקו 70 יתוגבר בארבע נסיעות, 2 בכל כיוון. נמשיך בנחישות למימוש יעדים נוספים בתחום תשתיות התחבורה ככלל והתחבורה הציבורית בפרט, נושאים שנמצאים בשיח עם אנשי המקצוע במשרד התחבורה" .

 

גן טיול במרכז זכרון יעקב, התחנה האחרונה של קו 70. צילום: נירית שפאץ
גן טיול במרכז זכרון יעקב, התחנה האחרונה של קו 70. צילום: נירית שפאץ

יורם אסידון, יועץ תכנון סביבה מזכרון יעקב ופעיל למען נגישות תחבורתית ליישוב, מגדיר את תוספת הקווים כ"מעט מדי, מאוחר מדי". "הוספו שני קווים בפער של שעתיים. זורקים פירורים לתושבים. למה במשרד התחבורה חושבים שכל מי שצורך תחבורה ציבורית צריך להקפיא את פעילותו? חושבים שנטולי הרכב שקופים לגמרי".

לגבי נתיב האופניים שמתנהלת פעילות אישית וציבורית מול משרדי ממשלה להסדרתו לצד הרחבת כביש 652 המתבצעת בימים אלה, אסידון מעדכן כי המגעים עם הרשויות מותירים יסוד לאופטימיות, ועם זאת, הוא וחבריו לא ויתרו עדיין על האופציה המשפטית. "עד שלא נראה את אנשי מע"צ מקבלים הוראה מפורשת לסלול את הנתיב, אנחנו נערכים לעתירה. הצורך בנתיבי אופניים דוחק היום עוד יותר לאור העלאת הקנסות ברמה הארצית על רכיבת אופניים על המדרכה, שלפיהם הנוסע על מדרכה באופניים רגילים (לא חשמליים) עתיד מעתה לספוג 250 שקל קנס. חוצפה היא שמכריחים את רוכבי האופניים לרדת לכביש, כשפגיעה של רכב באופניים משמעותה מוות או פציעה קשה. ללא נתיבי אופניים, לא משאירים לרוכבי האופניים שום מקום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות