fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תא"ל (מיל') מאיר חן מתכוון להתמודד על ראשות העיר קרית מוצקין

מאיר חן. צילום: דורון גולן
מאיר חן. צילום: דורון גולן

לעיתון "הד הקריות" נודע השבוע כי לתא"ל (מיל') מאיר חן, הגיעו הצעות רבות להתמודד על ראשות עיריית קרית מוצקין לאחר עשרות שנים של תפקידים בכירים בשירות הצבאי והציבורי.

חן, 55, יליד הקריות, מתגורר יותר מעשרים וחמש שנים בקרית מוצקין. הוא נחשב לאחד מהקצינים המבריקים של המשטרה הצבאית. במשך 23 שנות שירותו בצה"ל שימש חן בשורה ארוכה של תפקידי ניהול ופיקוד בהם: מפקד המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), ראש מחלקת מבצעים וסגן קמצ"ר, מפקד כלא מגידו, מפקד מרכז הדרכה של משטרה צבאית וכן תפקידים ביצועיים נוספים הכוללים ניהול תחנות ומרחבים. בתפקידו האחרון בצה"ל הוא היה מפקד משטרה צבאית (קמצ"ר).

מאיר חן. צילום: דורון גולן
מאיר חן. צילום: דורון גולן

עם פרישתו מצה"ל ולאחר אישור הממשלה, הקים חן את הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית של משרד התחבורה כמנהלה הראשון. במהלך התקופה הזאת הוביל חן שינויים רבים ורפורמות נרחבות במערך התחבורה הציבורית, בהם תוספות שירות של עשרות אחוזים בקווי האוטובוסים וברכבת ישראל, הרפורמה בתעריפים, תחילת עבודות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, פרויקט עיר בת קיימא באשדוד, הארכת קווי המטרונית במטרופולין חיפה ותחילת העבודות של מיזם הרכבל. חן הוביל גם את הטמעת הטכנולוגיות החדשות בתחום הכרטוס, שכוללות עלייה לאוטובוס מכל הדלתות, כרטוס אוטומטי ללא מגע הנהג, טעינת רב קו באינטרנט ובכספומטים ואמצעים טכנולוגיים נוספים. ב-2016 זכתה הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית בפרס איכות ומצוינות בשירות המדינה. במקביל לתפקיד זה הוא היה גם דירקטור בנמל חיפה.

לאחר ארבע שנים בתפקיד החליט חן לפרוש בחודש נובמבר האחרון, מבלי לממש את האפשרות לכהונה נוספת של ארבע שנים. גורמים בסביבתו מסרו כי אחד השיקולים לפרישתו נעוץ בכוונתו להתמודד על ראשות העירייה שכן המשך כהונתו היה מונע ממנו להתמודד. חן נחשב לאחד מאנשי התכנון והביצוע הבכירים ביותר במשרד התחבורה ומקרוב לשר התחבורה והשר לעניינים אסטרטגיים, ישראל כץ. גם ראש העירייה הנוכחי, חיים צורי, נחשב כמקורב לשר כץ ואף העניק לו את אזרחות הכבוד של העיר לפני כשנה.

מקורב נוסף לחן הוא יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, שהיה קצין בכיר במשטרה צבאית והשניים מכירים עוד משירותם הצבאי. מקורבים לחן מסרו כי הוא מתכוון להתמודד ברשימה עצמאית לרשות העירייה ואת ההחלטה הסופית על כך יקבל בקרוב. חן אישר את הדברים ומסר כי הוא שוקל בכובד ראש את התמודדו לראשות העירייה.

נכון לרגע זה, מלבד צורי, הודיע רק חבר מועצת העיר אבי רוטמן על כוונתו להתמודד לראשות העירייה. כניסתו של חן למירוץ תביא לשינוי כוחות בין המתמודדים שכן הוא צפוי לגרוף נתח גדול מאוד של בוחרים משאר המועמדים והסיעות ולכל הפחות ליצור סיעה משלו במועצת העיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות