fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שתי משימות תוך 48 שעות

אתמול שיחקה הפועל חיפה את המשחק הראשון שלה במאה ה-21 נגד FH האיסלנדית. מחר מצפה לה משחק אלוף האלופים בסמי עופר. מולה תתייצב האלופה הפועל באר שבע, שהפכה לקבוצה השנואה ביותר בקרב האוהדים האדומים, ותודה גם למנהלת הליגה שסידרה להפועל שני משחקים תוך 48 שעות

בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזו, הפועל חיפה כבר שיחקה את המשחק הראשון שלה באירופה במאה ה-21. זה משחק שקשה מאוד להעריך מראש כיצד יתפתח, כי שתי הקבוצות מגיעות מעולמות שונים לגמרי. הפועל משחקת בליגה הרבה יותר טובה, אך חסרת נסיון במפעלים אירופאיים ומגיעה במצב רוח מוזר.

היריבה האיסלנדית פימלייקפלאג הפנרפיירדיר (ותודה לאל על הקיצור FH), לעומת זאת, צברה לא מעט נסיון בשלבי המוקדמות של מפעלים אירופאיים בשנים האחרונות. היא הגיעה פעמיים לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית ונתנה פייט לכמה קבוצות סבירות, אבל לא ניצחה אף קבוצה מליגה בסדר הגודל של ישראל. הכדורגל האיסלנדי נמצא בתקופת פריחה, אבל הליגה המקומית לא ייצרה אף קבוצה שעשתה משהו שראוי להזכיר בקנה מידה אירופי. ניצחון על הפועל חיפה יהיה אחד ההישגים הגדולים של קבוצה מהליגה הזאת אי פעם.

מכיוון שעל המשחק עצמו אני לא יכול לדבר, אתייחס לחלק מהשבוע שקדם לו. האדומים התאוששו מהתקופה הסוערת שעברה עליהם בעיצומו של מחנה האימונים בבלגיה בנסיון להבין מה נשאר להם לקראת פתיחתו של הקמפיין האירופי. העזיבה של עדן בן בסט הקצינה מאוד את המגמה שהסתמנה עוד לפניה: הפועל חיפה שמרה על העוצמה של ההגנה ומרכז השדה שלה והשאירה תעלומה גדולה בחוליית ההתקפה.

פאפאזוגלו הוא חלוץ מרכזי קלאסי

בשבוע האחרון הפועל עסקה בעיקר בחיפוש שחקני חיזוק להתקפה, כאשר הדד-ליין של יום רביעי, עד אליו ניתן לרשום שחקנים לסיבוב הנוכחי באירופה, הכריח את יואב כץ לפעול מהר מהרגיל עבורו. נכון ליום שני, החלוץ היווני ת'נאסיס פאפאזוגלו (לו אין איזה קיצור?) סיכם, אך עוד לא חתם, ומספר מועמדים ישראליים מעניינים עומדים על הפרק.

פאפאזוגלו הוא חלוץ מרכזי קלאסי – גבוה, בנוי כמו אל יווני, עם משחק ראש טוב ויכולת לקבל כדור עם הגב לשער, השאלה היא אם יש לו חוש לשערים. מספרי ההבקעות שלו לא מרשימים, אבל הוא שיחק בליגות די חזקות. הרבה מאוד חלוצים מהז'אנר הזה עברו בהפועל חיפה בשנים האחרונות, בדרך כלל התוצאות לא היו מרשימות, אך היו גם יוצאי דופן.

משאר האופציות אתעלם בינתיים, גם בגלל שיכול להיות שעד פרסום הכתבה כבר הוחתם שחקן נוסף. אסתפק בטענה שבדומה לפאפאזוגלו, גם למועמדים המקומיים יש הרבה פוטנציאל לצד לפחות סימן שאלה גדול אחד.

קלינגר בונה חוליית התקפה מאפס

בכל מקרה, יהיה לאדומים קשה מאוד לשחזר את איכות השלישייה שפתחה את העונה שעברה. כל אחד מבין חנן ממן, אלון תורג'מן ובן בסט סיפק את אחת העונות הגדולות בקריירה שלו, זה מצב שכמעט בלתי אפשרי לשחזר. ניר קלינגר מתחיל לבנות חוליית התקפה כמעט מאפס. שני השחקנים המוכרים מבחינתו הם גילי ורמוט, שהצטרף באמצע העונה שעברה ונראה מעבר לשיא, ומאמון קשוע שבקושי שיחק בעונה החולפת.

נדמה שהמטרה של הפועל היא להחליף איכות בכמות. אם בשנה שעברה הספסל היה די דליל בשחקני התקפה וכלל בעיקר את יוסיפ איבנצ'יץ', שהתמקד בעבודת הגנה באגף, השנה יהיו לקלינגר על הספסל כמה אופציות מעניינות הרבה יותר. אלי אלבז, שאולי פתח במשחק מול FH, אך מתוכנן להיות החלוץ המחליף הבכיר, הוא חלוץ רחבה עם חוש הבקעה שבא לידי ביטוי בעונה טובה בהפועל כפ"ס. נס זמיר וגיא חדידה הם שחקנים יצירתיים שנראים בשלים לתרום הרבה יותר מהצעירים המקומיים של שנה שעברה.

אבל מאוד יכול להיות שהסיכוי הגבוה ביותר של האדומים לחפות על עזיבת הסקוררים המובילים מהעונה החולפת מגיע ממרכז השדה. ראדו גינסארי, מקסים פלקושצ'נקו וגל אראל הם שלושה שחקני 50/50 עם יכולות התקפיות משמעותיות. שלושתם צפויים לקבל הרבה מאוד דקות השנה, כולל ביחד במצבים בהם אחד מהם ישחק בעמדה קדמית יותר (אולי גם זה קרה ביום חמישי), ושלושתם בהחלט מסוגלים לספק הרבה יותר מספרים מכפי שסיפקו בעונה שעברה.

כתבתי לפני מספר שבועות על האופנים השונים בהם הפועל חיפה תוכל לתקוף וליצור מצבים. יש לה את הכלים לעשות זאת ולאפשר לשחקני ההתקפה לבוא לידי ביטוי באופן ובתדירות שהם לא רגילים מקבוצות עם פחות תיאום ויכולת לצאת להתקפות טובות. למרות הקשיים מסביב, המערכת של הפועל עדיין יכולה להיות כזו שתאפשר לשחקנים להגיע לשיא שלהם, בדיוק כפי שעשתה בעונה שעברה.

 

לבוא לעודד מחר מול הקבוצה שמנסה לפרק את הפועל חיפה  צילום: אדריאן הרבשטיין
לבוא לעודד מחר מול הקבוצה שמנסה לפרק את הפועל חיפה צילום: אדריאן הרבשטיין

באר שבע השנואה מגיעה לחיפה

בעוד שהמשחק מול FH כבר התקיים, הפועל חיפה תקיים משחק נוסף בימים האלה, משחק אלוף האלופים שייערך מחר. בגלל פער היומיים בין המשחקים (הפרחים למנהלת הליגה המתקשה לתפקד), ניר קלינגר יצטרך להחליט עד כמה הוא לוקח את המשחק הזה ברצינות. הגיוני שהוא יעדיף להעלות הרכב משני, מה גם שברוב העמדות הספסל שלו עמוק השנה ויש הגיון לתת הזדמנות למחליפים, במקום לתת לשחקני ההרכב לשחק שני משחקים בשלושה ימים בחודש יולי.

מצד שני, מדובר בתואר שיש בו לא מעט כבוד ובעיקר במפגש טעון מאוד עם הקבוצה שהתעקשה להפוך את עצמה לשנואה בצד האדום של חיפה – הפועל באר שבע. האלופה מרגיזה את האוהדים האדומים לכל אורך השנה האחרונה עם הנסיונות הלא נגמרים לקחת להפועל חיפה שחקנים, זו יכולה להיות הזדמנות לחבר מחדש את הקהל לקבוצה. אירופה יותר חשובה, אבל לא צריך להזניח את משחק אלוף האלופים. גם זה לא משחק שהפועל משתתפת בו כל שנה או כל עשור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות