fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שתיקת הכבשים: נמשכת בעירת הלפיד בכרמל אולפינים

בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס

נמשכת בעירת הלפיד במפעל כרמל אולפינים מקבוצת בז"ן המשחררים לאוויר גזים רעילים וחומרים מסוכנים.  יותר מתשע שעות של תקלה חמורה החוזרת על עצמה בשבועות האחרונים.

לפני יומיים הודיע המשרד להגנת הסביבה כי יזמן את מנכ"ל בתי זיקוק לשימוע בעקבות הפרה חמורה של תנאי היתר פליטת הגזים לאוויר במצב חירום.

בשעות הצהריים הודיעו בבז"ן כי זיהו תקלה שיבשה את הפעילות הסדירה של אחד המתקנים בכרמל אולפינים וכי צפויה בשעות הקרובות פעילות ערה של הלפיד. בעירת הגזים נמשכת גם בשעה זו . בשלב זה אין צפי לסיומה.

בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס
בעירת הלפיד היום בבז"ן צילום:עומר קרפס

פעילי סביבה במטרופולין חיפה והקריות זועקים משעות הבוקר על עלייה חדה בזיהום וכן בשתיקה של משרדי ממשלה במחדל העצום.

במקביל ובמפתיע, איגוד ערים חיפה הודיע כי גם במערכת הניטור התגלה תקלה בתקשורת הנתונים, אך נתוני הניטור נשמרו במאגר ויופרסמו לציבור. כמו כן ציינו הערב כי רוב התקשורת חזרה לעבודה כסדרה.
מאיגוד ערים חיפה נמסר: "קיימת תקלה בין תחנות הניטור ובין מרכז הבקרה. הנתונים כרגע לא מעודכנים באתר האינטרנט של האיגוד.
הנתונים נשמרים באוגרי הנתונים שבתחנות ויועברו לעידכון אוטומטי בצורה מיידית וללא התערבות יד אדם עם סיום התקלה.
באיגוד מוסרים כי אין קשר בין התקלה לבין האירוע בכרמל אוליפינים.
ספק האינטרנט פועל לתיקון בעיית התקשורת".

מבז"ן נמסר: "הנהלת כאו״ל ועובדיה נוקטים בכל האמצעים כדי לחזור לפעילות שגרתית בהקדם האפשרי.

"יש לציין כי הלפיד הינו אמצעי שנועד לשמור על הבטיחות בעת התפעול השוטף של המתקנים, תוך שריפת גזים עודפים ומניעת פליטתם לאוויר. הפעילות מבוצעת בתיאום מלא עם הרשויות".

לסגור את המפעל

תזכורת:  עיריית חיפה מצויה בעיצומו של תהליך שימוע בטרם הוצאת צו לסגירה מנהלית נגד כרמל אולפינים בשל התקלות החוזרות ונישנות.
עיריית חיפה הודיעה כי היא מתנגדת ותיאבק בכל הדרכים העומדים לרשותה כדי למנוע הרחבת המתקנים או פעילותן ותפעל ביחד עם כל ראשי הרשויות במפרץ לצמצום הבעיה המתמשכת.

ראש עיריית חיפה יונה יהב קרא למשרד להגנת הסביבה לפעול מיידית לסגירת מפעל כרמל אולפינים, לפחות עד לבירור הגורמים לתקלות הזיהום החוזרות ונישנות.  "הממשלה והמשרד צריכים להבין שעידן הקנסות והנזיפות,חייב להגיע לקיצו וכי יש להבטיח את הגנת הציבור ביד קשה״. הסביר יהב

רק הרתעה פלילית

עו״ד ג׳מילה הרדל ואכים מעמותת אזרחים למען סביבה: "המשרד להגנת הסביבה שוב הגיב שהוא הזמין את המפעל לשימוע בשבוע הבא, אבל צריך להבין ששימוע הוא חלק מהליך מינהלי, שגם לפי נוהלי המשרד להג״ס מוגדר כהליך שמטרתו 'הסדרה של המפגע.

"הליכים כאלה הם ממושכים ויש להם קצב משלהם, יש להם יתרונות מסוימים אבל אין בהם ענישה אמיתית ולכן הם גם לא מרתיעים וכעת אנחנו רואים גם שהם לא מסדירים את המפגעים כי הליכים מינהליים כאלה ננקטו נגד בז״ן וכאו״ל מספר פעמים בשנים האחרונות והתקלות רק מתגברות. במקביל, לא היתה העמדה לדין של אף נושא משרה או בעלי מניות, למרות שקבוצת בז״ן מדורגת כל שנה כשיאנית של ההפרות הסביבתיות ובמדדי אי הציות. בניגוד לטענת המדינה, אנחנו חושבים שאכיפה פלילית הוא יותר הרתעתית ויעילה ובמקרה של מפרץ חיפה שבו אין חולק על הנזק שעבירות אחה גורמות לבריאות הציבור- המדינה לא רק מוסמכת אלא היא ממש חייבת לנקוט בהליכי אכיפה פליליים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות